Ik speelde al een tijdje de Sims 1 (De Complete Collectie) op mijn oude pc die nog draait op Windows XP (lekker oldskool, maar vind de Sims 1 het leukst).

Nu reageert het spel niet meer. Als ik het spel opstart, krijg je op een gegeven moment de buurt te zien. Het geluid (muziek) speelt gewoon af, maar je kunt op niks klikken. Ik moet dan op Ctrl Alt Del drukken om het af te kunnen sluiten. Dan staat er ook bij Taakbeheer 'reageert niet'. Heb niks gedaan waardoor ie veel moet laden (zoals naar een andere buurt gaan), dus heb geen idee waar het aan ligt.

Heb een keer een half uur gewacht in de hoop dat het spel gewoon zou hervatten, maar hij bleef niks doen. Daarna het spel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd met alle cd-roms, maar hetzelfde probleem blijft. Heb het ook gekopieerd naar de D-schijf en vanuit daar proberen te starten, maar weer hetzelfde probleem. Heb systeemherstel proberen uit te voeren, maar kon geen eerdere datum aanklikken. Dat had dus ook geen zin.

Heb gegoogled of dit een bekend probleem is, maar kon niets vinden! Hoop dat iemand een oplossing weet :(

Advertentie