Ik heb een raar probleem.
Ik wilde mijn stapel the Sims2 kwijt en bood ze aan in een tweedehands gameshop.
De man wilde ze niet want hij beweerde dat Sim-spelletjes niet op computers van anderen gespeeld kunnen worden omdat ze door registratie (ik geloof dat hij dat zei) en de nummers op het boekje bij het instaleren alleen voor eigen gebruik zijn.
Dat betekent dus dat ik ze niet kwijt kan en strak...als ik Sims4 wil....mijn stapel Sims3 ook niet kwijt kan.
Is dit verhaal waar?
Wie weet dat?

groetjes Renee

Advertentie

Bij de Sims 2 is dit niet het geval. Elke keer dat je de spellen installeert, op welke computer/laptop dan ook, zul je opnieuw de code die in het boekje staat moeten invoeren. Dit kan voor zover ik weet zo vaak je maar wilt, dus verkopen zou prima moeten kunnen.

Bij de Sims 3 zit dit iets anders. Die kun je registreren, dus als je ze doorverkoopt kan de koper de spellen niet meer registreren. Dat betekent dat diegene de gratis Simpoints niet meer krijgt, maar nog steeds wel het spel kan spelen. Met fysieke exemplaren van werelden is dit wat ingewikkelder, omdat het in feite gaat om een download in een doosje.