Hoi Pinguïntech! Daar is hij weer, en ditmaal met een vraag over Sims 2?
Ik heb vanochtend alle Uitbreidingspakketten van de Sims2 op mijn Windows8 gezet.
Toen ik hem opstarte, deed alles het prima! Maar op een gegeven moment krijg je een laadbalk, waarbij een soort rechthoek word gevuld met plaatjes! Dit bleef allemaal vrijwel leeg.
Erg jammer, is er misschien een oplossing? was ik misschien iets te ongeduldig met wachten?
Bij sims 3 is het laden op de Windows 8 ontiegelijk lang, maar bij Sims2 weet ik niet eens of hij het wel doet?
Hebben jullie nog Tips voor mij? ik wil namelijk graag de Sims2 weer spelen!
Kan niet wachten tot ook deze laptop stuk is en ik weer een Windows 7 kan kopen, of tot de Sims 4 dan toch eindelijk uitkomt!

Met vriendelijken Groeten! Tommyvb1


Update:Ik heb de Compibaliteits modus aangepast naar XP, en hij komt wat verder. Hij start gezonder op, en hij toont bij het laten nu wel het sims logotje, en dan de naam van het uitbreidingspakket! Maar verder komt hij ook niet?
Komt het omdat ik meteen op de Esc+ctrl klik op te gaan internetten tijdens het laden? Ik ga het even uitzoeken!

Update: Probleem opgelost!


Btw. Ik moet wat minder snel Topics maken, ik los alles te snel op:)

Advertentie

Fijn dat alles is opgelost. :)

Het klopt inderdaad dat De Sims 2 niet compatibel is met Windows 8. Maar zoals je al zei kan dat dus worden opgelost door De Sims 2 uit te voeren in de compatibiliteitsmodus Windows XP (SP3). Ik heb zelf dan wel niet Windows 8, maar bijvoorbeeld op het officiële forum geven ze aan dat het werkt.
Inderdaad! Het was alleen een ideetje! Het schoot me zomaar te binnen om het eens te proberen! Zo kwam ik een heel stuk verder :)
Nefje schreef:Fijn dat alles is opgelost. :)

Het klopt inderdaad dat De Sims 2 niet compatibel is met Windows 8. Maar zoals je al zei kan dat dus worden opgelost door De Sims 2 uit te voeren in de compatibiliteitsmodus Windows XP (SP3). Ik heb zelf dan wel niet Windows 8, maar bijvoorbeeld op het officiële forum geven ze aan dat het werkt.
Hoe zet je 'm in die compatibiliteitsmodus? Alvast bedankt!
Bij Windows 7 en eerdere versies kon je dat altijd instellen via de snelkoppeling. Als je daar met je rechtermuisknop op klikt dan kan je onder eigenschappen het tabblad compatibiliteit vinden. Zo te zien is het voor Windows 8 enigszins vergelijkbaar te vinden:
Compatibiliteitsmodus

Heb je je computer geüpgraded naar Windows 8 en functioneert een ouder Windows-programma waar je (nog) niet zonder kunt, bijvoorbeeld een boekhoudprogramma van Exact, niet goed dan kun je dat als volgt oplossen:

1. Ga naar het Bureaublad van Windows 8.
2. Klik linksonder op de Verkenner.
3. Klik onder Computer op de C: schijf.
4. Klik op Program Files en blader naar de directory van het programma dat problemen geeft. Kan je het programma niet vinden, kijk dan in de map Program Files (x86).
5. Zoek in de lijst naar de programmanaam (herkenbaar aan het icoontje en de aanduiding Toepassing).
6. Rechtsklik op de programmanaam en kies Eigenschappen.
7. Klik in het venster Eigenschappen van <<programmanaam>> op het tabblad Compatibiliteit.
8. Je kunt nu hier eventueel klikken op Probleemoplosser voor compatibiliteit uitvoeren om Windows 8 te laten bekijken wat het probleem zou kunnen zijn.
9. Als je echter al weet dat het programma heel oud is en bijvoorbeeld goed draaide onder Windows 95, vink dan onder Compatibiliteitsmodus de optie Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor aan en selecteer in het pull-down menu de optie Windows 95.
10. Pas - indien nodig - onder Instellingen tevens de kleurenmodus en beeldschermresolutie aan. Dit is alleen nodig voor heel oude programma's.
11. Klik tot slot op OK.
Bron: http://www.microsoft.com/business/nl-nl ... ?cbcid=285
Mijn zus heeft Windows 8.1, en daar doet hij het prima! Misschien een foutje in de computer zelf?