In dit subforum kan je jouw reviews, ervaringen en beoordelingen over webshops kwijt.
In dit topic kan je jouw reviews, ervaringen en beoordelingen van de webshop Alternate.nl kwijt.

Informatie over de webshop
Website: Alternate.nl
Verzendkosten
Betalingsmogelijkheden: Rembours, CheckPay, Vooruitbetaling, Creditcard, iDeal, cadeaubonnen.
Op een oppervlakte van circa 600 m2 presenteren wij in onze showroom in Ridderkerk de nieuwste producten op het gebied van hardware, software en entertainment. Via diverse PC's heeft u bovendien toegang tot ons complete online-assortiment.

ALTERNATE showroom
Handelsweg 110
2988 DC, Ridderkerk

Onze showroom is open op:
Maandag 11:00 tot 18:00.
Dinsdag tot en met Donderdag 9:00 tot 18:00.
Vrijdag van 9:00 tot 20:00.
Zaterdag van 9:00 tot 17:00.
Zondag zijn wij gesloten.

Advertentie

Ik heb bij Alternate mijn nieuwe desktop gekocht en laten assembleren. Ik stel graag zelf mijn PC samen, maar bouwen doe ik liever niet met zulke dure spullen. De bezorging was erg snel (zelfs veel sneller dan ze zeiden dat de levertijd zal zijn) en alles was netjes verpakt. De desktop zat in een aparte verpakking en daarnaast kreeg ik nog een grote doos met al het verpakkingsmateriaal inclusief handleidingen, drivers enzo van de door mij gekozen onderdelen. Echt heel netjes dus!

Alternate test daarnaast ook de systemen voordat ze 'm opsturen. Altijd handig om te weten dat ze dat eerst nog controleren. Mijn PC werkte dan ook meteen zonder problemen. Alleen werkte eerst één van mijn USB-poorten aan de voorkant niet. Dus ik had toen even Alternate gemaild of ik 'm open mocht maken en even kon kijken naar de kabels. Ze boden trouwens aan dat ik 'm op zou sturen zodat zij het konden repareren. Het probleem bleek een kabel te zijn dat echt een heel klein beetje los zat. Dus dat was erg simpel verholpen door 'm goed te zetten. Ik heb ook niets hoeven opsturen daardoor. Verder moet ik zeggen dat Alternate de PC netjes heeft afgewerkt. Ik had de Corsair Carbide 200R gekozen als behuizing, die ruimte aan de achterkant heeft om de kabels weg te werken. Dit hebben ze dan ook netjes gedaan. Ook hebben ze de kabels hier en daar bij elkaar gebonden zodat de kavels stabieler liggen mocht je de desktop nog verplaatsen.

Ik heb mijn nieuwe PC nu al een tijdje en ik ben er erg tevreden over. Voor een nette prijs heb ik nu een 256 GB SSD, 2 TB harde schijf en een leuke videokaart waarbij ik ook nog een stuk of 5 games kreeg in verband met een actie. :D
Ik zie dat er al een tijdje niks geschreven is hier maar toch wil ik even zeggen dat ik al heel lang blij ben met deze webshop. Gelukkig heb ik iemand die alles zelf bouwt er ook verstand van heeft, want dat heb ik totaal niet haha. Sinds november 2013 heb ik een nieuwe pc, en toen kon ik ook eindelijk De Sims 3 spelen, want mijn oude beestje kon dat echt niet meer aan. Meteen een kast genomen die 2x zo groot is als mijn oude (merk Thermaltake) en windows 8.1. Ook erg tevreden over. Enige wat nog vervangen moet worden is de videokaart, maar gelukkig is deze nog niet zo oud dus kan dat even wachten. Als ik weer nieuwe dingen nodig heb bestel ik het zeker bij Alternate!
Mijn casefan van het systeem dat ik door Alternate vorig jaar had laten assembleren begon te ratelen. Na een paar keer herstarten was het geluid wel weg, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling en daarnaast zal misschien alleen maar erger worden totdat ie uiteindelijk helemaal stuk is.

Ik nam contact op met Alternate en ze boden aan om kosteloos een nieuwe casefan te sturen (wel een ander model, maar voor zover ik kan beoordelen vergelijkbaar met de casefan die erin zat). Binnen een week ontving ik mijn nieuwe casefan waardoor mijn probleem was verholpen. Erg goede en snelle service dus. Over de aftersales ben ik dus ook dik tevreden. :)