Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Hoi, ik zoek buren in Sims Freeplay. In iOS Game Center is mijn gebruikersnaam Belle_P
Spullen voor buren staan bij het huis in het centrum waar je spel start en waarvan je het vaakste geld van krijgt. Het is het enige huis met groen dak. O.a. Brandkraan, barbecue, schildersezel, gitaar.
Laatst gewijzigd door Belle op 15 nov 2019, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Advertentie

Yuppy73 » 01 nov 2019, 20:07 schreef:Willen jullie mij inde lijst zetten voor de buren. Ik heeft bij gamecentre Yuppy73. Ik heb alles in mijn stad, vooral op het eiland in het huis achter de vulkaan
Ik heb je al een paar keer proberen uit te nodigen via iOS Game center maar dan krijg ik helaas de melding dat het bericht niet is afgeleverd. Weet jij of iemand anders hoe dat komt?
Wat ik erover gelezen heb, is dat Game Center alleen nog werkt voor IOS 9 en lager.

Zelf heb ik een nieuwere IOS versie en hoewel de Game Center App daar niet meer bestaat, kan ik nog wel via instellingen - Game Center in of uitloggen maar ik zie geen manier om iemand toe te voegen. Ik heb geen idee of iemand anders met een lagere IOS-versie mij wel zou kunnen toevoegen, maar eerlijk gezegd betwijfel ik dat.

Ik zou me kunnen voorstellen dat Yuppy73 een update voor zijn iPhone/iPad heeft gehad en inmiddels een hogere IOS-versie heeft die niet meer met Game Center kan werken. Dat zou dan je melding kunnen verklaren dat het bericht niet kan worden afgeleverd.
Zeker weet ik het niet, hopelijk ziet Yuppy73 het bericht en kan hij/zij aangeven welk IOS-versie gebruikt wordt. En eventueel ook eens proberen om jou via Game Center uit te nodigen.

Waarschijnlijk wordt het in de toekomst alleen nog maar lastiger om Game Center te gebruiken, omdat er eenvoudigweg geen ondersteuning meer voor geboden wordt.
Facebook is dan het enige alternatief. Als het goed is, zou je Facebook naast Game Center moeten kunnen gebruiken, zodat je eventuele vrienden via Game Center niet kwijtraakt.
Klopt dat Gamecenter nu een service is via de instellingen te vinden. Heb echtgenoot daar zonder problemen met zijn accountnaam aan toegevoegd. Als je Deze optie opent, zie je direct de knop om vrienden toe te voegen. Heb zelf de nieuwste versie van iOS. Mag ik jou proberen toe te voegen? Wat is je gebruikersnaam van Gamecenter? Ik zit bewust niet op Facebook en aanverwanten als WhatsApp en Instagram.
Je mag me best proberen toe te voegen (Game Center naam: Sim Plist). Maar het zou me verbazen als dat lukt. Ik heb nog even een en ander nagezocht, als ik het goed heb, zit het als volgt:

Gamecenter is inderdaad nog te vinden onder instellingen (zie ook mijn vorig bericht). Als je daar op de knop vrienden klikt, krijg je een zoekvenster te zien. Die schijnt echter niet bedoeld te zijn om vrienden toe te voegen, in elk geval kan ik daar niemand mee vinden (ook jouw Game Center naam niet). En volgens de info die ik vond, is dat bij IOS 10 en hoger, inderdaad niet meer mogelijk. Namen verwijderen zou daar nog wel moeten kunnen.
Wellicht is die zoekfunctie bedoeld om in een lijst van Game Center vrienden die je eerder al had gevoegd op een apparaat met IOS 9 of lager, te zoeken. Ik kan dat niet testen, want ik heb zelf geen Game Center vrienden.

Het toevoegen van vrienden voor Game Center, schijnt nu via iMessage te verlopen. Echter, dan moet het spel deze optie wel ondersteunen. In dat geval gebeurt het toevoegen van vrienden binnen het spel zelf. The Sims Freeplay biedt hier echter geen ondersteuning voor.

Als je nog wel gebruik kan maken van Game Center vrienden die je al had, hou er dan rekening mee dat als je iemand verwijdert, die persoon niet meer toe te voegen is.
Onder de knop vrienden zit een knop: voeg vrienden toe en dat gaat idd via iMessage. Je hebt een e-mailadres of 06-nummer nodig dat gekoppeld is aan het Apple ID om iemand toe te voegen, je kunt dus niet meer uitnodigen via alleen de accountnaam ‘bijnaam’ in Game Center in nieuwere versies van iOS waarbij het Game Center van een app is verplaatst naar de instellingen.
Laatst gewijzigd door Belle op 18 jun 2020, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik naar instellingen - Game Center ga en op "vrienden" klik, krijg ik alleen een zoekvenster te zien. Er is geen knop "voeg vrienden toe".

Ik ben nog even verder gaan zoeken op internet: vanaf IOS 10 en hoger kun je op die manier geen vrienden meer toevoegen (alleen nog via het spel zelf, mits het spel dat ondersteunt). Echter, vanaf IOS versie 13 is wel weer een knop "voeg vrienden toe" beschikbaar voor Game Center.
Mijn IOS versie is echter 12.4.2. Dat is helaas de hoogste versie die nog op mijn apparaat draait. Ik kan je dus niet uitnodigen.

Aangezien jij wel de laatste IOS versie hebt, is het misschien het proberen waard om mij toe te voegen.
Inmiddels is met testen wel mijn Game Center naam gewijzigd, dit is nu Sim Plist 2.
Hoi, ik heb een e-mail nodig of 06. Misschien kan je me een PB sturen of het zo versleuteld opschrijven zoals ik deed in vorig bericht. Je kan helaas niet een iMessage sturen naar de bijnaam in Game Center.
Ik heb even geprobeerd of ik je kon uitnodigen via mijn oude iPhone met IOS 7.1.2.
Laat maar even weten of de uitnodiging is aangekomen, anders zal ik proberen een PB te sturen met daarin mijn emailadres.
Hoi, heb je de uitnodiging via iMessage naar mijn gmail gestuurd? Want er is helaas nog niets binnengekomen. Het forum zegt dat ik nog te nieuw ben voor PB’s. Ik mag ze niet lezen en kan ze niet verzenden.
  • 1
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 186