Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Als je inderdaad een leeftijd van 14 jaar of lager hebt ingesteld, hoop ik voor je dat je wel in staat bent je spelvoortgang in de cloud op te slaan. Anders kan het een gecompliceerd verhaal worden, waarover op dit moment al weken een topic loopt.

Maar controleer eerst het volgende:
Ga in het spel naar het menu door op de 3 puntjes te klikken. Klik vervolgens op het wolkje.
Als je geen foutmelding krijgt, kom je in een menu waar je kan kiezen voor "opgeslagen gegevens uploaden". Klik daarop. Let erop dat je NIET op "gegevens downloaden" klikt, als die optie beschikbaar is.
Bevestig vervolgens dat je de gegevens wil uploaden door op "ja" te klikken.

Geef even aan of het gelukt is je gegevens te uploaden, of dat je een foutmelding krijgt.

Advertentie

Graag gedaan.
Je gegevens zijn alvast veilig. Zolang je die niet per ongeluk overschrijft, kan er niks meer echt fout gaan.

Eerst even een vraag:
Weet je zeker dat je een leeftijd lager dan 15 hebt ingevuld, of is dat een vermoeden?

Als je twijfelt, is het misschien verstandig om mij een vriendenverzoek te sturen (Facebooknaam Sim Plist). Het probleem hoeft dan niet perse bij jou te liggen, dat kunnen we dan meteen testen.
Edit: Sorry, verkeerd gelezen. Zie volgende bericht.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als ik het goed heb, heb je dus een apparaat dat gebruik maakt van het besturingssysteem Android.
Om buren te kunnen gebruiken, heb je een "sociaal netwerk" nodig. Voor Android is er Facebook en Google Play.

Maak je al gebruik van Google Play?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door Sim Plist op 17 jun 2018, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry, ik zie dat ik verkeerd gelezen heb, even opnieuw dus.

Je zegt juist dat je wél Apple hebt, dus een IOS besturingssysteem.
Om buren te kunnen gebruiken, heb je een "sociaal netwerk" nodig. Voor IOS is er behalve Facebook ook Gamecenter.

Maak je al gebruik van Gamecenter?
Ik maak inderdaad al gebruik van gamecenter, ik heb al 1 buur omdat er een instelling is waarmee gameceneter naar buren in de buurt zoekt, mar die heeft nog niet veel.
Is dat niet de standaard buur stad die iedereen heeft, genaamd Nog een Simstad?

Ps @simplist google play werkt niet voor iedereen zeker niet voor recent aangemaakte accounts,
Het is inderdaad interessant om te weten of die ene buur "Nog een Simstad" heet. Dat is een buur die iedereen standaard zou moeten hebben.
Maar inderdaad bestaat er ook een optie om via de instellingen van je apparaat (instellingen - gamecenter) spelers in de buurt toe te staan dat ze je kunnen vinden en uitnodigen via Wifi of Bluetooth.

Ik weet even niet zeker of er voor Gamecenter ook een leeftijdsgrens bestaat (misschien weet Galdor dit?) maar mijn vermoeden is dat bij jou alles prima werkt.
Dan blijft de vraag over hoe je via Gamecenter buren toevoegt:

Bij de wat oudere IOS besturingssystemen (9 of lager) bestaat daarvoor een speciale Gamecenter app, die standaard op je apparaat staat. Die app kun je gebruiken om vrienden toe te voegen:
Als je in die app op "vrienden" klikt zie je als het goed is bovenaan een + teken waar je op moet klikken. Je kan daar de Gamecenter-naam invoeren of een emailadres.
Klik daarna op "verstuur". In feite verstuur je nu een uitnodiging naar je vriend(in). Als die geaccepteerd wordt, zou je elkaar moeten kunnen zien in de partyboot. Bedenk wel dat je alleen buren kunt zijn met spelers die ook gebruik maken van Gamecenter.
Ik heb zelf overigens geen ervaring met Gamecenter, ik gebruik alleen Facebook.

Bij de nieuwere IOS besturingssystemen (10 of hoger) is die Gamecenter app verwijderd.
Je kunt dan alleen buren toevoegen via imessage, maar ik weet niet hoe dit werkt. Ik heb zelf nog een oud apparaat, dus kan het niet uitproberen.

Als je niemand kent die ook Gamecenter gebruikt, kun je:
- ofwel in dit topic een verzoek plaatsen met vermelding van je Gamecenter-naam.
- ofwel iemand uitnodigen die in dit topic (recent) een oproep geplaatst heeft voor buren via Gamecenter.
Hallo iedereen ik zoek buren met gamecenter en mijn naam is robbe28072005, Het liefst zoek ik een buur met een trampoline maar als je dat niet hebt is het niet zo erg.

Groeten Robbe287
  • 1
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 186