Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Hi! Ik ben nog op zoek naar buren met een voetbalveld. Je kan me toevoegen via GameCentet met:
michelle . vanderkieft @ hotmail . com

Als je geen iPhone hebt kun je me ook via Facebook toevoegen. Laat me even weten dat het hiervoor is!

Laat me ook weten als jij nog voorwerpen nodig hebt. Dan plaats ik die in mijn stad. Momenteel heb ik de volgende voorwerpen op één kavel staan:
- Gitaar
- Computer
- Voetbal
- Brandweerpaal

Advertentie

Ik heb al een hele tijd problemen bij het inloggen in de boot, hierdoor kan ik dus geen opdrachten bij de buren uitvoeren. Soms gaat het even goed maar als ik dan met de sim terug ga omdat ik bijv een jonge Sim nodig heb dan kan ik weer niet inloggen. Hij blijft hangen met het verbinden bij Facebook.

Heeft iemand hier ervaring mee? Spel opnieuw erop zetten durf ik niet, straks ben ik mijn voortgang van jaren kwijt, speel al heel lang.
Er kan inderdaad niet veel mis gaan bij herinstalleren, omdat het spel ergens op het internet ("in de cloud") wordt opgeslagen. Je kan daarna dus je spel (of zelfs je hele apparaat) opnieuw installeren zonder dat er iets van je voortgang verloren gaat.

Mocht je besluiten om toch een herinstallatie te proberen (lijkt me zeker het proberen waard), let dan wel op het volgende:

1. Zorg ervoor dat je de laatste versie van het spel draait. Zo niet, installeer die dan eerst.

2. Sla eerst je spelvoortgang op. Tegenwoordig gebeurt dit tijdens het spelen regelmatig automatisch, maar om zeker te zijn dat ook het laatste beetje voortgang mee opgeslagen wordt, zul je dit eerst handmatig moeten doen:
Klik in het spel op de drie puntjes (menu) en vervolgens op de knop met het wolkje. Kies daarna voor "opgeslagen gegevens uploaden". Doe dit ook als er staat dat het niet nodig is.
Als het goed gegaan is, krijg je bericht dat je gegevens met succes naar de cloud zijn geüpload.

3. Tijdens het herinstalleren wordt je gevraagd of je je opgeslagen gegevens wil gebruiken. Het is belangrijk dat je hiervoor kiest en NIET een nieuw spel start. Anders kun je je cloudopslag overschrijven.
Maar het wordt wel duidelijk aangegeven, dus geen reden om je zorgen te maken.

Als je deze punten goed in de gaten houdt, kan er niks misgaan.

Er kunnen tal van oorzaken zijn voor je probleem en daardoor ook vele mogelijke stappen die wellicht tot een oplossing leiden, waardoor het lastig is je probleem (vlug) op te lossen (of je moet net geluk hebben).

Het is sowieso wel handig om wat meer informatie te weten:
- Gebruik je de laatste versie van het spel?
- Welk apparaat gebruik je en welke versie van het besturingssysteem draait op je apparaat?
- Werkt je internetverbinding verder goed of hebben andere apps ook af en toe problemen met de internetverbinding?
- Heb je het probleem sinds de laatste update, of al langer?
Het is sowieso wel handig om wat meer informatie te weten:
- Gebruik je de laatste versie van het spel? Ik heb een paar dagen geleden nog een update gedaan en er staat geen nieuwe klaar dus ik ga ervanuit van wel.
- Welk apparaat gebruik je en welke versie van het besturingssysteem draait op je apparaat? Ik heb een iPhone 7 en ook de nieuwste versie van IOS.
- Werkt je internetverbinding verder goed of hebben andere apps ook af en toe problemen met de internetverbinding? heel af en toe is er een wifi probleem maar ook op 4G verbind hij niet naar de buren toe.
- Heb je het probleem sinds de laatste update, of al langer? Het probleem speelt al enkele maanden helaas, zo jammer want die paarse munten kan ik juist zo goed gebruiken bij de diverse uitdagingen.
Als je naar je iPhone-instellingen gaat en dan naar "Wifi", staat de optie "vraag om verbinding" aan of uit?

Als je je vervolgens Wifi verbinding aantikt, staat "verbind automatisch" aan of uit?
En staat "Configureer IP" op automatisch of handmatig?

Op het moment dat je 'ineens niet meer kan inloggen bij Facebook', kun je dan eens een browser starten (zonder het spel af te sluiten) en proberen of je nog wel kan internetten met je iPhone? Zoja, controleer daarna eens of het inloggen bij Facebook nog steeds blijft hangen.
Ik heb het gecheckt, dat is allemaal het probleem niet.
Het leek net gelukt te zijn maar nu heb ik ipv 8 buren er maar 2 en dan ook 2 die ik helemaal niet ken, en toen ik me wilde af en aan melden bleek ik te zijn afgemeld bij Facebook, maar ik heb dus wel 2 buren. Heel apart

Net heb ik het spel opgeslagen, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dit lijkt nu te helpen. Ik vond het doodeng maar gelukkig is het goed gegaan! Hopelijk blijft het nu even goed gaan en anders weet ik wat een oplossing kan zijn.
Ik hoop voor je dat het inderdaad geholpen heeft.

Zelfs als je geen buren hebt, hoor je altijd de standaard buurstad "Nog een Simstad" te zien. Als je geen verbinding hebt met Facebook (en Gamecenter), zie je doorgaans alleen een tweede stad als je bij een buur op bezoek bent. Die blijft dan nog in het geheugen.
Maar als je buren ziet die je niet kent, dan is er wel iets vreemds aan de hand.
Mriekie schreef:Ik heb het gecheckt, dat is allemaal het probleem niet.
De vragen die ik in mijn laatste bericht stelde, waren niet bedoeld als mogelijke oplossing, maar informatie die voor mij van pas kon komen om de oorzaak van je probleem te achterhalen.

Succes ermee en laat gerust even weten als je toch nog problemen ondervindt.
Heyy, ik ben Winkie en ik zoek buren met een modestudio. Voeg mij alsjeblieft toe op Facebook zodat ik eindelijk mijn taak kan afronden. Ik heet Irma van Karen op Facebook. Ik heb zelf een heel groot huis met allemaal spullen zoals:
Een spiegel
Modestudio
Huisdieren
Minizwemad
Eiland
Park
Stallen
BBQ
Tuintjes

En nog veel meer!
Dus voeg me toen en laten we buren worden!

Met Vriendelijke groet,
Irma van Karen
Ik zit op 15 buren en het lijkt alsof dat het maximum is, in elk geval voor de 5 burenbonussen. Klopt dat of kan je wel meer buren hebben maar maakt het niet meer uit voor de bonussen?
  • 1
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 186