Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Dit is mijn methode om spelenderwijs geld en levensstijlpunten te verdienen, waarbij je evengoed de mogelijkheid hebt om je missies te voltooien.

1. Maak een nieuwe volwassen sim en geef hem als karakter/persoonlijkheid entertainment;
2. Geef de sim als beroep acteur (muzikant kan overigens ook);
3. Geef de sim de levensdroom zovaak mogelijk als acteur werken (of als je het beroep muzikant hebt gekozen, kies je de levensdroom zovaak mogelijk als muzikant werken);
4. Laat de volwassen sim overdag zovaak mogelijk koken. Hiermee verdien je geld en verzamel je LP (andere hobbies kunnen ook, maar leveren minder snel resultaat);
5. 's Avonds, voor je naar bed gaat, stuur je de sim naar het werk. Hiermee verdien je geld en stijgt het niveau van je levensdroom (LET OP! Zorg wel voor de juiste combinatie van beroep en levensdroom, anders gebeurt er niks);
6. Herhaal dit de volgende dagen, totdat je sim zijn levensdroom in zijn levenfase maximaal heeft. Laat je volwassen sim dan verouderen met de verouderingscontroler (gratis) tot bejaarde sim;
7. Geef je bejaarde sim de levensdroom tuinieren en laat je sim de hele dag tuinieren. Hiermee verdien je geld en het niveau van de levensdroom stijgt;
8. Zodra je bejaarde sim zijn levensdroom heeft vervuld, laat je hem dood gaan (gratis via verouderingscontroler). Zodra magere hein je sim heeft opgehaald, ligt er een bronzen levensbol en kan je weer een nieuwe sim maken.

Je hebt nu een keuze uit twee. Je kan de bronzen levensbol verkopen (direct geld) of je kan de bronzen levensbol aan je nieuwe sim geven. Als je met deze sim opnieuw alle stappen doorloopt, wordt je bronzen levensbol een zilveren. Eén zilveren levensbol levert meer op dan twee bronzen levensbol, maar het voltooien van je levensdroom duurt wel iets langer. Overigens kan je de zilveren levensbol ook weer aan je volgende nieuwe sim meegeven om er een gouden levensbol mee te maken (levert weer meer op per bol, maar het voltooien van je levensdroom duurt weer iets langer) en de gouden bol kan je weer aan een sim meegeven om er een platina bol van te maken (levert bij verkoop 300.000 op, maar het duurt wel een tijd voordat je er één hebt).

Ik heb dit een tijdje gedaan met 30 sims en heb zo uiteindelijk 30 platina levensbollen verzameld, die ik heb verkocht (30 x 300.000 = 9.000.000).

Het is niet zo zeer een manier om snel geld te verdienen, maar wel een manier om consequent geld te verdienen. Het belangrijkste is dat je je volwassen sims elke dag naar hun werk stuurt en je bejaarden sims de hele dag laat tuinieren. Hiermee spaar je zo snel mogelijk levensbollen.

Als je sims niet aan het werk zijn en ze hebben niets beters te doen, dan kunnen ze dus koken voor LP en geld, maar je kunt ze ook wat anders te doen geven. Als er bijvoorbeeld een missie is, kun je ze overdag ook daar aan laten werken. Je kan ze zelfs laten 'spijbelen' van hun werk, als je de missie even voorrang wilt geven. De voortgang van je levensdroom staat dan alleen even stil. Als je ze te veel laat spijbelen van hun werk, kan het gebeuren dat ze aan het einde van hun levensfase komen, voordat hun levensdroom maximaal is. In dat geval kun je ze weer terugzetten in hun levensfase, maar dat kost LP en dat is dus zonde, maar hoeft niet erg te zijn.

Bij je bejaarden sim kan je er voor kiezen om ze 24 uur pompoenen te laten kweken. Dan heb jer er geen omkijken naar en zijn ze met een paar dagen klaar. Je kunt ze echter ook elke vier uur courgettes laten planten. Dan kan je namelijk ook elke vier uur het simkiemdollarplantje draaien, wat geld oplevert, maar bovendien de voortgang van je levensdroom aanmerkelijk versneld. Mocht je bovendien de sociale puntenbloem willen gebruiken, doe dit dan ook met je bejaarden sim, omdat dit ook de voortgang van de levensdroom enorm versneld.

Je kan zoiets natuurlijk ook met andere levensdromen en persoonlijkheden doen, maar met de persoonlijkheid 'entertainment' heb je dus de mogelijkheid van werken als acteur bij de volwassen sim (wat geld oplevert en, als je ze laat werken terwijl je slaapt, zijn ze overdag beschikbaar voor andere taken, zoals koken voor LP en geld) en tuinieren bij de bejaarden sim (wat ook geld oplevert).

Ik heb dit dus gedaan met 30 sims. Ik heb niet exact bijgehouden wat het mij precies aan LP en geld heeft opgeleverd, maar het was veel, met aan het einde, bij de verkoop van 30 platina bollen, de bonus van 9 miljoen simdollars.

Tip: start hiermee niet met al je sims tegelijk. Als al je sims gelijk zijn in de opbouw van hun levensdromen, worden dus ook al je sims tegelijk bejaard. Als je alleen maar speelt om zo geld, LP en levensbollen te verzamelen, is dat niet erg, maar het grootste voordeel is dat je je sims gewoon kunt blijven inzetten voor missies e.d. en dat kan vaak niet met bejaarden. Als het je echt alleen om geld en/of LP gaat, zijn er wel andere manieren.

Nog een tip: stuur de bejaarde die zijn levensdroom voltooid heeft eerst even naar de zingende zalm. Het laten sterven van een bejaarde in topconditie levert 16.500 XP op en in mindere conditie 11.000 XP. Bij een complete cyclus van niets tot platina bollen met 30 sims, scheelt het 660.000 XP!

Succes!

Advertentie

@Mracel Zo, dat is een uitgebreide tip! Ik gebruikte toevallig ook vaak dezelfde levensdromen, maar ik heb het nooit zo fanatiek aangepakt als jij. Maar het is inderdaad wel een manier waarmee je zonder te veel moeite redelijk veel geld kan binnenhalen en eventueel LP met hobby's.
Je kan de platina bol ook aan een sim geven , ze hoeven dan geen levensdromen meer te doen en worden niet meer ouder , ik heb nu vier volwassen Sims met een platina bol , die Sims gebruik ik voor missis , en LP , er ligt nu een baby in de wieg , als die tiener is , krijgt hij ook een platina bol , dan wil ik nog twee jonge Sims , en een peuter , zodat ik niet bij opdrachten kom waar je die nodig hebt , maar op dat moment niet hebt
Get filthy rich, met de verdiepingsglitch!

300.000 simoleans verdienen met een uurtje klikken! Je moet er alleen natuurlijk wel een beetje voor valsspelen en valsspelen doe je op eigen risico!

Helaas is de verdiepingsglitch/trapcheat door de makers uit het spel gehaald. Deze manier om snel rijk te worden is helaas niet meer mogelijk.
Laatst gewijzigd door Mracel op 16 mar 2016, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb net even bijgehouden hoelang ik er precies over deed en wat het heeft opgeleverd:

Tijd: 57 minuten
LP: 11
Geld: 310.000

Het is de moeite waard :lol:
Ik heb het nu ook een keer gedaan en ik had 308.500 Simdollars en 14 LP in 45 minuten.
Tip voor de mensen die het nog willen doen: kies een hobby waar je veel LP mee kunt verdienen (lange opties = sneller naar niveau 6 = sneller 1 LP extra)
Uitgebreide tip!

Stiekem is er nog een manier die veel sneller is: de verandaglitch. Ik heb die eerder nog nooit gebruikt omdat ik het iets te makkelijk vond worden en het niet eerlijk voelde. Ook schijnt De Sims FreePlay wel eens te crashen tijdens de glitch (als je te vaak achter elkaar de veranda's 'combineert'). Voor deze glitch moet je de verandamissie hebben gehaald en bij voorkeur ook de levensdromen en nalatenschap missie. Levensbollen zijn veel waard en door het verkopen daarvan gaat niet je stadswaarde naar beneden . Het idee is dat je de levensbollen door de glitch dupliceert en daarna kan gebruiken of verkopen. Hiermee kan je miljoenen in enkele minuten verdienen afhankelijk van welke levensbollen je hebt. In de video hieronder vind je een uitleg hoe de glitch werkt:
phpBB [video]


Persoonlijk zou ik in ieder geval de veranda's verwijderen na afloop en daarnaast ook niet te veel hiermee verdienen. Als je later namelijk tegen een bug aanloopt, dan kan Firemonkeys zien dat je een groot geldbedrag hebt en het schijnt dat ze wel eens spelers die niet hacken hebben beschuldigd van hacken. Daar doen ze dan verder niets mee, maar je krijgt dan geen hulp meer en je bent waarschijnlijk uitgesloten van wedstrijden. Misbruik maken van een glitch is natuurlijk wat anders dan hacken, maar Firemonkeys kan waarschijnlijk niet achterhalen of je hebt gehackt en dan is een groot geldbedrag misschien een aanwijzing voor ze. Daar kan je natuurlijk ook tegenaan lopen als je al jaren actief speelt, dus dat hoeft zeker niet terecht te zijn maar ik wilde toch graag deze kanttekening plaatsen zodat mensen ermee rekening kunnen houden.
Dit is ook wel een handige manier om te zorgen dat je genoeg levensbollen hebt om alles op het mysterieuze eiland te bouwen. Maar je moet die cheat inderdaad niet overdrijven. Mijn vriendin heeft nu 4.500 platina levensbollen ($ 1.350.000.000). Een beeeeetje veel dus :o
Ja precies, scheelt enorm veel tijd :P Ik heb zelf niet altijd zin om die levensbollen te verzamelen dus het dupliceren is erg verleidelijk. Misschien dat ik dan eindelijk alles af zal maken.

Persoonlijk zou ik het trouwens zeker niet in zulke aantallen doen, aangezien je dan kans loopt dat je geen support meer krijgt. Er werd ook gefluisterd ten tijde van de verloren puppy bug dat ze iedereen apart contact lieten opnemen met de customer support zodat ze de hackers er deels uit konden halen. Geen idee of dit waar is, maar ik zou er toch mee oppassen. Natuurlijk is een glitch geen hack, maar zoals ik al eerder zei kregen mensen met bijvoorbeeld grote geldbedragen of LP toen te horen dat ze hadden gehackt en daarom geen ondersteuning kregen. Als je het geld grotendeels ook weer opmaakt dan loop je hier wat minder snel tegenaan.
Ik zag net op fb ookal iets voorbij komen over de patio glitch (Vanwaar de naam 'patio' eigg?)

Ben blij dat ik voor mijn antwoorden niet ver hoef te zoeken ;) Pinguintech heeft alles. :D
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16