Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Hoi allen,

Ik heb nu 4 peuters en wil ook wat baby's bij...Maar waar ik wel achter heb ben is dat ik de Babyartikelenwinkel nog niet heb gebouwd,dat is nu zonde want heb nu 4 peuters..Hoe kan ik die gebruiken,terwijl ik nu 4 peuters heb. Kan ik er nog wat baby's erbij doen? Of kan dat niet? Zal t wel fijn vinden en dan heb ik straks 6 kinderen...Maar dan kan ik de andere voor volwassen Sims doen. Weten jullie een oplossing voor mij? Ben er achter gekomen,dat ik die babyartikelenwinkel nog NIET hebt gebouwd...Terwijl ik wel 4 peuters al heb.

Grt,

frankieboy1992

Advertentie

Hoi,

Als ik wat preciezer weet hoe jouw situatie eruit ziet, kan ik misschien aangeven welke mogelijkheden je hebt en wat ik in jouw geval zou doen.
Misschien kun je eerst de onderstaande vragen beantwoorden, zodat voor mij een en ander duidelijker wordt:

1. Hoeveel Sims mag jouw stad op dit moment maximaal hebben?
2. Hoeveel Sims heb je van iedere leeftijdsgroep (baby's, peuters, jonge Sims, tieners, volwassen Sims en oudere Sims)?
3. Hoeveel Sims wil je graag van iedere leeftijdsgroep (baby's, peuters, jonge Sims, tieners, volwassen Sims en oudere Sims) hebben?
4. Hoeveel Simdollars kost bij jou de babyartikelenwinkel?
5. Hoeveel Simdollars heb je op dit moment?

De babyartikelenwinkel bestaat trouwens pas sinds de laatste update (4 dagen geleden dus), dus veel spelers zullen die nog niet gebouwd hebben (ik ook nog niet).
Zolang je niet aan je maximum aantal sims zit kan elk koppel 2 kinderen krijgen, eigenlijk meer maar dan moeten de eerste kinderen op groeien en verhuizen.

Ik heb die babywinkel al klaar maar daar heb je alleen iets aan voor de babybuik missie,
Hoi,

1. Uuhhm...hoeveel ook alweer in t algemeen? Vlgs mij nu 6 max. in totaal.
2. Ik heb in totaal 29 Sims(daar reken ik 25 volwassen Sims en 4 Peuters mee).
3. Ik zal t fijn vinden,als er van die 25 volwassen Sims,2 kinderen kan krijgen(bij 4 volwassen Sims heb ik al 4 Peuters,per 2 volwassen Sims met per 2 Peuters).
4. Het Babyartikelenwinkel kost bij mij: 900.00 Simsdollars.
5. Ik heb nu 554.593 Simsdollars(er komen wel wat meer,als de Sims bijv. aan t werk zijn en ik kan ook de extra krijgen bij dat krantje,die mannetje met een tas en nr 2x erop,met een soort van camera erop,waar je meubels,LP'S,SP'S en Simsdollars krijgt etc.)
Vraag 1 kun je beantwoorden door rechtsboven in het scherm op het blauw-groene rondje te klikken met een gebouw daarin getekend. Je ziet dan wat het aantal Sims van je stad is, gevolgd door het maximum aantal dat je mag hebben.
Aangezien je 29 Sims hebt, zal je maximum dus ook minstens 29 zijn op dit moment.
Dat maximum wordt nog wel iets groter als je een hoger niveau bereikt (uiterlijk tot 34).

Uit vraag 2 begrijp ik dat je geen jonge Sims, tieners en oudere Sims hebt (alleen peuters, baby's en volwassen Sims).
En uit vraag 3 begrijp ik dat je ook geen plannen hebt gemaakt om die te krijgen. Dit is misschien wel iets om nog eens goed over na te denken, misschien is het wel leuk (en misschien ook handig met toekomstige missies) om van iedere leeftijdscategorie toch één of twee te hebben.

Je zou bijvoorbeeld 1 of 2 baby's erbij kunnen maken (zodra dit mogelijk is) en 2 of 3 peuters kunnen laten opgroeien tot jonge Sim(s) en tiener(s).
Als je op dit moment aan je maximum Sims zit (zie mijn antwoord op vraag 1), dan zul je moeten wachten tot je niveau hoog genoeg is dat je weer een nieuwe Sim ontgrendelt. Daarna zou je dan een nieuwe baby kunnen maken.

Op zich is het niet zo erg als je nog moet wachten tot je niveau hoog genoeg is om een nieuwe Sim te ontgrendelen, want je hebt zo te zien (vraag 4 en 5) nog wel wat tijd nodig om voldoende Simdollars bijeen te krijgen voor het bouwen van die babyartikelenwinkel.

Je hoeft je niet te haasten om die babyartikelenwinkel te bouwen. Alleen zogenaamde "live-evenementen" beginnen precies op een bepaalde datum, maar deze missie is geen live-evenement. Die missie start pas zodra je de winkel gebouwd hebt, ook al zou dat nog maanden duren.

Kortom:
Je kan dus op je gemak doorgaan met het verzamelen van voldoende geld en XP's (Sims 's nachts laten werken en overdag laten planten) voor het bouwen van de babyartikelenwinkel en om een hoger niveau te krijgen waarmee je uiteindelijk een nieuwe Sim ontgrendelt.
Daarna bouw je de babyartikelenwinkel en start die missie vanzelf.
Jaa dat klopt...Nu de maximum Sims is idd 29 en je zegt dat uiteindelijk 34 Sims. Oke,dan komt t vast goed. Indd...Ben al een beetje aan t kijken en wil zeker nog meer van die Sims. En..net wat je zegt Sim Plist:je hebt ook volkomen gelijk en ik ga ermee aan de gang en kan ff kijken wat ik eraan kan doen. En...de andere ga ik er ook mee wat doen....Bedankt dat je me hierin hebt geholpen.