Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Ik heb sinds vanmiddag ineens het probleem dat het spel niet meer opslaat. Ik heb mijn Sims aan het werk gezet, ga het spel uit en als ik terugkom doet niemand meer iets! En er is dus ook niets gebeurd!
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Weet iemand een oplossing?

Advertentie

Oef, vervelend zeg...

Zelf speel ik alleen nog via mijn pc (met de Android-emulator "Bluestacks") omdat mijn oude iphone waarschijnlijk tekort aan geheugen had, wat constant tot allerlei problemen leidde. Op mijn PC kreeg ik na een van de laatste updates (enkele maanden geleden) ineens regelmatig het probleem dat mijn voortgang niet gesaved werd, maar toen crashte het spel ook steeds. Uiteindelijk kon ik het oplossen door meer geheugen toe te wijzen aan het spel (van 2 GB naar 2,5 GB). Alleen de reclames "bevriezen" nog af en toe, ik weet niet of dat een geheugenprobleem is. Dan moet ik het spel afsluiten en opnieuw starten, maar gelukkig raak ik daarmee geen voortgang kwijt.

Bij jou is de situatie ietsje anders, omdat het spel kennelijk ook niet opslaat als je het zelf afsluit. Toch zou ik niet uitsluiten dat gebrek aan geheugen ook hier het probleem is. Met iedere update wordt het spel uitgebreider en vergt meer van je apparaat (waaronder geheugen). Dus als het mogelijk is, zou ik proberen wat geheugenruimte vrij te maken, bijv. door foto's ergens anders op te slaan en daarna van je apparaat te verwijderen, of apps die je niet meer gebruikt te verwijderen.
Als je een vrij nieuw apparaat hebt en er nog veel geheugen vrij is, zal dat het probleem niet zijn. Maar bij wat oudere apparaten is die kans al een stuk groter.

Een mogelijke oplossing die ik op internet vond, zou zijn om het spel niet via het menu (opslaan en afsluiten) af te sluiten (ik weet niet of je dit zo doet), maar in plaats daarvan via de home knop van je apparaat. Ik las dat bij het gebruik van "save en exit" in het menu je de app niet echt afsluit, wat tot geheugenproblemen kan leiden.

Verder zou ik even nagaan of in het spel via het menu, opties (knop links-midden) de optie "Auto Cloud Save" aan staat (wellicht even naar beneden scrollen). Geen idee of dat zou helpen (ik vermoed dat het spel ook nog steeds lokaal op je apparaat opgeslagen wordt), maar het valt te proberen.

Meer ideeën heb ik op het moment niet, behalve een formulier naar Firemonkeys te sturen.

Ik hoop in elk geval dat je het snel kan oplossen, want ik weet hoe frustrerend het is om van alles uit te proberen en steeds als het niet werkt, weer voortgang kwijt te raken.