Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Hallo!

Mijn sim gaat van een zilveren levensbol naar een gouden en heeft als levensdroom "Ik wil zo vaak mogelijk vissen bekijken, zodat ik hun gedrag kan observeren!". Ik heb echt geen flauw idee waar ik dit moet doen, dus ik hoop jullie wel! In ieder geval niet in het park bij de vijver waar je ook kunt vissen... Ik hoor het graag!
Afbeelding

Advertentie

Sim Plist » 08 dec 2022, 23:46 schreef:Hoogstwaarschijnlijk met behulp van een aquarium.
Oké, maar waar vind ik die?
Heb echt al overal gezocht naar een aquarium, maar zie er nergens één. Ook bijvoorbeeld de fontein in het winkelcentrum geprobeerd, maar dat was het helaas ook niet...
Ik heb mijn aquariums destijds gewonnen bij het live evenement "luxe leven". Die aquariums kon je dan vinden onder het tabblad "huisdieren".
Als je destijds dit live-evenement helemaal voltooide, kreeg je als hoofdprijs een huis met de naam "luxe leven" die ook een aquarium bevat.

Als je dat niet hebt, zou ik het wel vreemd vinden dat je dan toch deze levensdroom als optie aangeboden kreeg.
Hoe dan ook, in dat geval zou ik de levensdroom aanpassen. Dat gaat alleen indirect: je zal eerst de persoonlijkheid van de Sim moeten wijzigen (via een kledingkast bijv.) en daarna de persoonlijkheid weer terug moeten veranderen. Je kan dan een nieuwe levensdroom uitkiezen.
Normaal gesproken verlies je hiermee de vooruitgang die je geboekt hebt richting de levensdroom, maar die is er in jouw geval nog niet.

Overigens heb ik inmiddels kunnen verifiëren dat je inderdaad een aquarium nodig hebt voor deze levensdroom.
Sim Plist » 09 dec 2022, 12:31 schreef:Ik heb mijn aquariums destijds gewonnen bij het live evenement "luxe leven". Die aquariums kon je dan vinden onder het tabblad "huisdieren".
Als je destijds dit live-evenement helemaal voltooide, kreeg je als hoofdprijs een huis met de naam "luxe leven" die ook een aquarium bevat.

Als je dat niet hebt, zou ik het wel vreemd vinden dat je dan toch deze levensdroom als optie aangeboden kreeg.
Hoe dan ook, in dat geval zou ik de levensdroom aanpassen. Dat gaat alleen indirect: je zal eerst de persoonlijkheid van de Sim moeten wijzigen (via een kledingkast bijv.) en daarna de persoonlijkheid weer terug moeten veranderen. Je kan dan een nieuwe levensdroom uitkiezen.
Normaal gesproken verlies je hiermee de vooruitgang die je geboekt hebt richting de levensdroom, maar die is er in jouw geval nog niet.

Overigens heb ik inmiddels kunnen verifiëren dat je inderdaad een aquarium nodig hebt voor deze levensdroom.

Oh wauw, oké, goeie info! Ik heb inderdaad al in die tabbladen bij 'Huisdieren' enzo gekeken, daar zag ik niks. Maar misschien heb ik dat huis ooit ook wel verdiend! Heb je een foto van hoe dat huis eruit ziet? En weet je nog wat voor soort evenement dat was? Met kaarsen maken enzo of een ander soort live-evenement?
Sim Plist » 09 dec 2022, 13:58 schreef:Het live evenement "Luxe Leven" is inderdaad met kaarsen maken e.d.
Als je onder het tabblad "Huisdieren" niets hebt staan, vrees ik dat je het huis ook niet hebt.
Het ziet er zo uit (middelste afbeelding):

Afbeelding

Afbeelding
Helemaal duidelijk, dankjewel! Ik ga thuis eens kijken (het spel staat op mijn iPad en die heb ik niet mee naar mijn werk) en dan moet ik óf wachten tot dat evenement weer terug komt óf inderdaad een andere levensdroom kiezen... Weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben, bedankt!
Afbeelding

Nou het is opgelost hoor! Opeens kreeg ik in de winkel (dat paarse winkelwagentje) een deal (rechtse tabblad) waar ik voor 20 LP een (klein) aquarium kon kopen! Op het bijgevoegde screenshot kun je zien dat ik daarna de acties voor de levensdroom kon kiezen. Helemaal mooi! Zal andere spelers in de toekomst ook wel helpen!