Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Het is even goed gegaan, maar sinds de laatste update crasht het spel continue bij mij.
Ik kan iedere keer weer opnieuw beginnen met mijn acties, omdat bij het opstarten van het spel alles gecancelled word.
En dan zit ik geen eens meer in Sim Springs, want dat is elemaal drama.

Ik neem aan dat iedereen hier last van heeft?
Ik speel op Android trouwens.

Firemonkeys al eerder gecontracteerd, maar schiet je ook niks mee op.

Advertentie

Balen!

Helaas kan ik weinig toevoegen, heb al een tijdje niet meer gespeeld door tijdgebrek.
Hopelijk reageert er nog iemand, of zijn er reacties op de Facebookpagina van De sIms Freeplay te vinden.
Dat is vervelend! En ook wel vreemd, Ik heb er ook last van gehad, bij de vorige update, maar dat probleem is toen helemaal opgelost! Heb je alweer eens contact opgenomen met de firemonkeys? Het probleem was toch opgelost, dus misschien is er bij jou iets anders aan de hand?
Ik heb nog steeds dat ik er om de zoveel dagen uit word gegooid en alle opdrachten zijn gecancelled.

Contact met Firemonkeys gehad, maar niet echt mee geholpen.
Elke keer als ik afsluit handmatig opslaan in de Cloud.
Ja, dat ga ik niet lang volhouden.
Echt balen, want het spel plezier is zo wel weg.

Niemand daar momenteel last van?
Ik speel op Android trouwens.
Lastig.
Het forum lijkt niet erg actief, want er zullen toch vast meer spelers zijn met een Android besturingssysteem?! Of zou iedereen er al de brui aan gegeven hebben?

Zelf speel ik (zoals eerder genoemd) via een PC met een emulator, ook Android gebaseerd. Ben enkele dagen geleden ook begonnen met Sim Springs, tot nu toe geen problemen gehad. Maar ik weet niet of er een wezenlijk verschil is met reguliere Android apparaten. En misschien komen bij mij de problemen nog.

Was het handmatig opslaan in de Cloud trouwens een advies afkomstig van Firemonkeys?
Want in dat geval lijkt het erop dat ze het probleem wel als bug zijnde onderkennen (zonder dat ze momenteel een goede oplossing hebben) en er aan werken. Dan is er in elk geval hoop dat dit in de toekomst opgelost wordt (ik weet het, schrale troost :( ).

Als echt niemand de problemen heeft die jij hebt, is er enige kans dat er iets mis is met je installatiebestanden. In dat geval is een herinstallatie van je spel nodig (wel eerst handmatig in de Cloud opslaan en bij installatie géén nieuw spel beginnen, maar kiezen voor de cloudopslag zodra dit gevraagd wordt).

Als je apparaat al wat ouder is, zou het probleem ook "gebrek aan geheugen" kunnen zijn. Het zou niet de eerste keer zijn dat de spelmakers de wat oudere apparaten nog wel zeggen te ondersteunen, maar dat die toch problemen opleveren. Zoals ik in het verleden had met advertenties in het spel bij mijn iPhone 4. En later weer problemen kreeg met mijn iPhone 5s.

Als je handig bent met pc's / programma's en een snelle PC of laptop bezit met veel geheugen (minstens 5 GB), kun je overwegen daarop te gaan spelen. Groot nadeel is wel dat je die niet maar overal mee naar toe kan nemen. Bovendien duurt het opstarten wat lang en is de besturing minder handig (maar wel veel zelf instelbaar).
Bij mij werkt het spel op de PC tot nu toe heel behoorlijk en ook had ik meteen weer veel meer buren.

Hopelijk reageren er alsnog wat spelers met een Android besturingssysteem.
Hoi Sim Plist,

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Het idee van oplsaan in de Cloud kwam inderdaad van Firemonkeys, dat ging goed, tot vandaag.

Laptop bezit ik niet, dus zal het bij mijn tablet moeten houden.

Is inderdaad erg rustig op het forum.
Kan me voorstellen dat mensen gestopt zijn met spelen met al die bugs.

Groetjes Elizaa
Hoi Elizaa2016,

Lastig...en balen natuurlijk.

Behalve een herinstallatie van het spel proberen (en zo mogelijk geheugenruimte op je apparaat vrij maken als je denkt dat dat te vol geraakt is, maar geen idee hoeveel geheugen er vrij moet zijn), vrees ik dat je weinig anders kan doen dan hopen dat Firemonkeys het probleem oplost. Als verouderde (of defecte) hardware tenminste niet het probleem is, want dan kun je eeuwig blijven wachten.

Aandringen bij Firemonkeys kan trouwens nooit kwaad (soms moet je net geluk hebben dat je de de juiste persoon treft), maar frustrerend en tijdrovend is dat natuurlijk wel. Je zou in dit geval kunnen aangeven dat het opslaan in de Cloud een tijdje gewerkt heeft, maar nu ineens niet meer.

Zelf heb ik nog steeds geen problemen op mijn PC, op een advertentie na die mijn beeld onwerkbaar maakt (opnieuw opstarten van het spel is dan voldoende) en een heel enkele keer een crash, maar zonder verlies van voortgang.
Ik heb recent een paar grote updates gehad, maar weet niet of dat bij alle apparaten geweest is. Anders is er wellicht enige hoop dat er een bugfix doorgevoerd is.