Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Ik kom sinds vanmorgen niet meer verder! Ik kan niet naar mijn buren, dan gaat het spel weer terug naar waar ik was toen ik opstarten. Wanneer ik dingen heb gedaan, weer uitlog en even later weer opstart, begin ik weer op hetzelfde punt als de vorige keer!
Ik zie dat het eerste rondje onderin, dus dat wereldbolletje zal ik maar zeggen, grijs blijft, alsof hij aan het opslaan is.
Hebben meer mensen dit probleem? Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

Advertentie

Oei, nee geen last van.
Ik las wel dat enkele spelers problemen kregen door een bug in 'invloedeiland', maar dit lijkt toch weer iets anders.

Kun je nog wel handmatig je spelvoortgang opslaan? In dat geval zou ik in elk geval de voortgang opslaan en vervolgens een herinstallatie van het spel proberen.
Ik zou niet weten hoe ik dit handmatig op moet slaan! Dat gaat tegenwoordig automatisch.
En opnieuw installeren vind ik een beetje eng als dat opslaan dus niet lukt. Nogmaals: het lijkt of hij dat automatisch probeert, maar het lukt niet.
En hoe doe ik dat opnieuw installeren? App verwijderen en opnieuw installeren via de playstore en vervolgens contact maken met Facebook?
Ik heb dit nog nooit gedaan, alleen de keren dat ik een nieuwe tablet had geloof ik.
Ik heb ook gezien dat ze afgelopen woensdag met Cloud servers bezig zijn geweest, ze waarschuwen dat in die tijd (was ergens woensdag geloof ik) je niet kan uploaden of downloaden uit de cloud. Stel dat daar iets fout is gegaan en ik e.e.a. dus niet meer terug kan zetten na het verwijderen van de app? Ik speel het spel al jaren, ik zou niet graag alles kwijt zijn! Of kan dit niet, nu die periode van werken aan de server voorbij is?
Ik zie nu inderdaad dat er aan de Cloud Save servers is gewerkt (19-08-2020). Geen idee of en hoe dat bij jou iets in de war gestuurd kan hebben.

Voordat ik er dieper op in ga:

Kun je eens in het spel via het menu (3 puntjes) op het slotje (= accountbeheer) klikken. Je kan dan zien of je bij Facebook staat aangemeld.

- Zo nee, dan kun je je aanmelden en kijken of alles weer goed werkt.
- Zo ja, dan zou je kunnen proberen om af te melden en vervolgens weer aan te melden en kijken of alles weer goed werkt.

Als je aangemeld bent, zou je handmatig je spel in de cloud moeten kunnen opslaan via het menu (3 puntjes) en dan op het wolkje klikken. Vervolgens kun je kiezen voor "opgeslagen gegevens uploaden" ( nu nog even niet nodig, maar het kan ook geen kwaad. Bij een herinstallatie van het spel dit altijd vlak van te voren doen, ook als er staat dat de opgeslagen gegevens overeenkomen met het huidige spel !).
Op het wolkje klikken via de 3 puntjes gaat niet, deze is ook grijs, net als het wereldbolletje. Ik zal wel eens even kijken wat er gebeurd als ik facebook afmeld en weer aanmeld ( ik sta nu nml. Aangemeld)
Nou, het wordt steeds gekker! Ik kan me niet afmelden bij facebook. Als ik op afmelden klik gebeurd er helemaal niets!
Ik neem aan dat je alleen via het spel hebt geprobeerd uit te loggen. Start eens een internet browser op, ga naar je Facebookpagina en kijk eens of je dan kan uitloggen.
Hoe moet is dan afmelden? Ik ben verder niet in gelogd bij facebook, dat gebruik ik verder niet. Ik probeer trouwens een melding te maken bij de technische support, maar hij verstuurd het formulier niet!