Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Aan- en afmelden bij Facebook via de webpagina kan via het pijltje helemaal rechtsboven in de pagina, naast het belletje (meldingen). Maar ik heb het intussen even bij mezelf geprobeerd en het blijkt geen invloed te hebben op het in- en uitloggen in Facebook in het spel.

Het is wel belangrijk om de cloudopslag eerst aan de praat te krijgen, anders kun je geen herinstallatie van het spel doen zonder risico te lopen om voortgang kwijt te raken. Zo'n herinstallatie zou handig zijn om uit te sluiten dat het probleem ligt in corrupt geraakte installatiebestanden.
In jouw geval sluit ik niet helemaal uit dat alleen een slecht werkende cloudopslag de oorzaak van alle problemen is.

Nu je een formulier hebt verstuurd naar Firemonkeys, kun je overwegen om af te wachten en het verder via hun af te handelen.

Als je de Facebookapp op je apparaat geïnstalleerd hebt staan en je zelf nog iets mocht willen proberen:
Kijk dan eens of je daar kan uitloggen. En zo ja, of je daarna in het spel zelf weer kan inloggen.
Zelf heb ik die app niet geïnstalleerd staan, maar het in-/uitloggen in de Facebookapp zou niet moeilijk te vinden moeten zijn.
Het zou niet de eerste keer zijn dat die Facebookapp voor problemen zorgt in de Sims Freeplay. Als je hem erop hebt staan en je gebruikt hem niet, zou ik die verwijderen.

Advertentie

Dank voor het meedenken Sim Plist! Ik denk idd ook dat het te maken heeft met de cloudopslag!
Facebook afmelden etc. Heeft niets uitgehaald helaas. Ik wacht maar even op Firemonkeys en hoop dat ze snel een oplossing vinden; tot nu heb ik helaas nog niets gehoord, anders dan een standaardmail dat ze mijn melding hebben ontvangen. Afwachten maar even!
Ik zal voor je duimen dat het vlug opgelost wordt, zonder gegevensverlies.

Het kan na de standaardbrief best een of enkele dagen duren voor je antwoord krijgt. En als het een nieuw probleem voor hun is, misschien nog langer. Daarna zal het ervan afhangen hoeveel informatie er nog heen en weer uitgewisseld moet worden.

In elk geval goed dat je alvast een standaardbrief hebt gekregen, dan weet je dat je ze je aanvraag ontvangen hebben en dat die in behandeling is.
Heb je nog ruimte op je tablet of zit de schijf helemaal vol? Het spel al een keer helemaal afgesloten? Dus dubbelklikken op de home button/naar boven vegen vanaf de onderrand (bij een iPad), zodat je alle openstaande programmaks ziet en Freeplay kunt afsluiten?
Ja, ik heb nog ruimte genoeg en sla het spel altijd helemaal af.
Het is net even gelukt om het spel te spelen en een stuk verder te komen, Het wereldbolletje was blauw! Tot dat ik bij mijn sim was geweest die bij de buren is. Nadat ik weer in mijn eigen stad was , mijn si is achtergebleven, bleef het wereldbolltje en het wolkje achter de drie puntjes weer grijs! Helaas, ik was al helemaal blij! Nog niet helemaal opgelost dus!
Volgens mij doet ie het weer!! Ik durf alleen nog niet naar de buren; daar ging het 2 dagen geleden weer mis, maar ik ben vandaag al 3 keer in het spel geweest en steeds zonder problemen! Nu nog een keer proberen naar de buren te gaan.....
Nee, nog niets van ze gehoord. Maar ik ben een beetje eigenwijs en heb het gewoon weer eens geprobeerd vanmorgen. Het gaat nog steeds goed, maar ik ben nog niet naar mijn buren geweest. (zou ik natuurlijk gewoon moeten proberen...)
Het zal denk ik geen kwaad kunnen om verder te spelen, al zou ik de buurtaken persoonlijk even overslaan.

Ik zou me kunnen voorstellen dat er misschien wel een kleine kans bestaat, dat wanneer het opgeslagen spel gerepareerd moet worden en de spelmakers net de reparatie uitvoeren (met een kopie van je opgeslagen bestand) als je aan het spelen bent, dat dan een klein stukje voortgang verloren gaat. Maar als je niet speelt, kom je zeker niet vooruit.

Of het verstandig is om naar de buren te gaan, weet ik niet, dat is een gok. Je loopt dan de kans dat het (automatisch) opslaan daarna weer niet werkt, met het risico dus dat je weer voortgang kwijtraakt.
Zelf zou ik even afwachten op antwoord van Firemonkeys. Hopelijk duurt dat niet te lang meer.

Op zijn minst zou je binnenkort via de mail toch wel een contactpersoon toegewezen moeten krijgen met een link naar de pagina waar de communicatie met je contactpersoon verloopt. Anders zou je voor de zekerheid even je spamfilter kunnen nakijken.
Ik ben weer bij mijn buren geweest en alles werkt weer!
Firemonkeys hebben ondertussen ook gereageerd, die kon ik dus vertellen dat alles het weer doet! Daarna kreeg ik een bericht dat ze me iets wilde sturen om het goed te maken dat ik een tijd niet heb kunnen spelen en dat ik weer contact kon opnemen zodra er weer wat fout ging: Ben benieuwd!