Als eerste zou ik proberen of het helpt om de Facebook app te verwijderen en opnieuw te installeren.
Het lijkt me hierbij wel interessant om na het verwijderen al even te proberen of je bij de Sims kan inloggen, want op mijn apparaat staat de Facebook app geeneens geïnstalleerd (ik draai wel een iets oudere IOS versie).
Als dat niet werkt, zou je de onderstaande link, post #2 punt 3 kunnen proberen. Ik kan zelf niet overzien hoe dit alles werkt en of er risico's aan verbonden zijn. Het dateert van december 2014 maar ik zou het zelf wel proberen, het lijkt me je beste kans):
https://answers.ea.com/t5/The-Sims-Free ... -p/4088331
Als de Engelse taal tenminste geen probleem is, laat anders even weten, dan vertaal ik het. Ter info: de "settings -link" waarover wordt gesproken bij 3.3 is het wieltje rechts beneden de afbeelding.
Als dat ook niet werkt (of je die laatste optie liever niet wil proberen), blijft denk ik alleen nog de optie over om de helpdesk van Firemonkeys aan te schrijven (wel Engelstalig en er kan wat tijd overheen gaan):
https://help.firemonkeys.com.au/hc/en-us/requests/new