Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.

Advertentie

ik had eigelijk wel verwacht dat ik alles terug zou krijgen maar nee... Ze lossen het dus op met geld, ik heb 5 miljoen simdollars 200 lifepoints en 50 socialpoints gekregen. Dit is lang niet genoeg om alles weer op te bouwen en dit gaat enorm veel tijd kosten. Ze kunnen me niet terug zetten in level 42 en alle spullen die ik gekregen heb d.m.v limited time events ben ik ook kwijt.
Je zou eens kunnen controleren of de standaardwoningen / architectwoningen die je eerder had, nu gratis gebouwd kunnen worden. Dus door op een leeg perceel te klikken en de geldbedragen die bij de gebouwen staan die je oorspronkelijk gehad hebt, na te lopen.
Ik zou op zijn minst verwachten dat al de gebouwen die je hebt opgegeven, nu gratis te bouwen zijn.

Heb je je inventaris al gecontroleerd op spullen die je kwijt bent? Ik zou verwachten dat het voor Firemonkeys technisch gezien toch wel mogelijk moet zijn om je inventaris aan te vullen met de "losse" spullen die je hebt opgegeven.

Het enige waar ik begrip voor op kan brengen, is dat Firemonkeys niet alle gebouwen zelf op de juiste plek neer kan zetten en jouw zelf gebouwde gebouwen niet kan opbouwen, omdat ze nooit toegang hebben gehad tot je bestanden (en dus niet kunnen weten hoe het eruit zag of waar het stond).

Het lijkt me dat het geld en de LP's / SP's die ze gegeven hebben, alleen een vergoeding mogen zijn voor het geld / LP's / SP's die je al had, en wat extra voor de weken die je niet hebt kunnen spelen.

Als het technisch gezien voor hun niet mogelijk is om je in level 42 terug te zetten, dan hadden ze dat vooraf wel duidelijk mogen aangeven.
Ik hoop toch dat dat een vergissing is van hun kant, dus dat ze een en ander vergeten zijn.
Zoniet, dan zou ik toch zelf de bedragen van de gebouwen en spullen bijeenzoeken en optellen en ze ermee confronteren dat hun vergoeding bij lange na niet dekkend is.
Dat is dus het probleem van het niet op kunnen slaan in de cloud kwijt is echt kwijt.

Hooguit de bedragen om alles te kunnen herbouwen kan worden vergoed.

Helaas
Galdor schreef:Dat is dus het probleem van het niet op kunnen slaan in de cloud kwijt is echt kwijt.
Theoretisch is het voor Firemonkeys wel mogelijk om achteraf aanpassingen in het spel zelf te maken, nu dit opgeslagen kan worden in de Cloud. Maar ik begrijp wel dat ze daar heel voorzichtig mee moeten zijn:

[----------Technische modus aan----------]
Het probleem is dat veel zaken van elkaar afhankelijk zijn: het een ontgrendelt het ander.
Het terugzetten naar level 42 bijvoorbeeld lijkt op het eerste oog een peuleschil: kwestie van 1 getal veranderen. Maar zo'n aanpassing kan grote gevolgen hebben. In al die lagere levels tot en met level 42 worden normaal gesproken nieuwe objecten ontgrendeld, of toegang tot bepaalde missies. Door nu alleen het level in 42 te veranderen, worden nog niet automatisch al die objecten ontgrendeld. Dat weer handmatig aanpassen, kan om dezelfde reden weer tot nieuwe problemen leiden.
Met andere woorden: het wordt te complex en er zou een groot risico ontstaan dat het spel vroeg of laat niet goed meer functioneert.

Het lijkt me daarom wel logisch dat Firemonkeys zich beperkt tot aanpassingen die verder geen invloed hebben op andere onderdelen in het spel. Het verhogen van een geldbedrag, LP's en SP's zal hier geen probleem zijn. Het gratis aanbieden van gebouwen en voorwerpen ook (maar kennelijk hebben ze ervoor gekozen om dat in geld uit te drukken, wat me feitelijk geen nadeel lijkt).
[----------Technische modus uit----------]
Galdor schreef:Hooguit de bedragen om alles te kunnen herbouwen kan worden vergoed.
Gezien de tijd die nodig is om het verlies van 32 weken weer op het oude niveau te krijgen
(
trainen van Sims in hobby's en beroepen,
missies die opnieuw gedaan moeten worden,
eigen gemaakte gebouwen opnieuw opbouwen,
niveau's verhogen van onderdelen op beroepslocaties, eilandmonumenten e.d.,
etc.
),
mag Firemonkeys er best voor zorgen dat je je in die tijd niet ook nog bezig moet houden met voldoende geld, LP's en SP's bijeen te krijgen.
Ook voor het versneld doorlopen van missies die opnieuw gedaan moeten worden, zouden extra LP's en SP's welkom zijn.
Wat mij betreft, mogen ze daarom dan ook best zeer ruim over het bedrag, dat nodig is om alleen gebouwen en voorwerpen opnieuw te kopen, heengaan.
Ik begrijp dat zoiets "natte vingerwerk" is, maar kan me nauwelijks voorstellen dat de huidige vergoeding aan Simdollars, LP's en SP's ook maar in de buurt komt van de werkelijk geleden schade. De kosten van een paar standaard huizen, zelfgebouwde huizen, winkels/scholen/beroepslocaties e.d. lopen al gauw flink op.
Sim Plist schreef:Zoniet, dan zou ik toch zelf de bedragen van de gebouwen en spullen bijeenzoeken en optellen...
Ik vergat even dat dat toch wel lastig kan zijn, aangezien er geen toegang meer zal zijn tot een aantal gebouwen / voorwerpen. Bovendien zullen de kosten van de gebouwen gaan oplopen naarmate er meer gebouwd worden, anders had ik daar wellicht mee kunnen helpen.
Maar als het toch op de een of andere manier lukt om aannemelijk te maken dat de vergoeding (zwaar) onvoldoende is (en zo mogelijk zelfs een ruwe schatting te maken hoe groot het tekort is), vind ik dat Firemonkeys zich best coulant mag opstellen.
Met die bedragen bedoel ik dus simoleons LP en SP. Ik weet heel eerlijk gezegd niet of ze dit kunnen, het level wijzigen geen idee of dit ook in het cloud bestand staat of alleen locaal op je toestel.

Verder is het wel weer een kans om dingen anders aan te pakken. Juist wel ontdek missies halen bijvoorbeeld die je eerder misschien niet hebt gehaald.

Als Anne in dit geval een nieuw toestel had gekregen had ze hetzelfde probleem gehad.
Waar trek je de grens in coulance.
Galdor schreef:Ik weet heel eerlijk gezegd niet of ze dit kunnen, het level wijzigen geen idee of dit ook in het cloud bestand staat of alleen locaal op je toestel.
Als het goed is, moet (minstens) alle informatie die in het spel veranderlijk is (en niet met behulp van andere informatie in de Cloud uit te rekenen is), in de Cloud opgeslagen worden. Anders zou je bij herinstallatie van het spel op een ander toestel nooit via de Cloud weer alles terug kunnen krijgen.
Maar, zoals ik al heb toegelicht, is zo'n aanpassing (te) riskant.
Galdor schreef:Verder is het wel weer een kans om dingen anders aan te pakken. Juist wel ontdek missies halen bijvoorbeeld die je eerder misschien niet hebt gehaald.
Klopt, ik zou zelf ook best eens opnieuw willen beginnen om te zien hoe het me nu af zou gaan. Jammer dat er niet meerdere spellen tegelijk gespeeld en opgeslagen kunnen worden.
Maar het hangt ook af wat voor type speler iemand is. Als je vooral graag huizen zelf wil bouwen en inrichten, is zo'n achteruitgang (of zelfs opnieuw beginnen) alleen maar tijdverlies. Persoonlijk ben ik een speler die meer bezig is met de uitdaging om opdrachten binnen de tijd te halen (al vind ik het zelf inrichten en bouwen van huizen ook wel leuk, maar ben er nog weinig aan toe gekomen). Dan is achteruitgang wat minder erg.
Galdor schreef:Waar trek je de grens in coulance.
Ik denk niet dat het nodig is harde grenzen te trekken, als dat al mogelijk zou zijn.
Veel meer tegenslag dan hier het geval is, kun je met dit spel niet krijgen. Bovendien is door Firemonkeys opmerking "Don't worry, we'll compensate you for any progress loss occurred due to this." de indruk gewekt dat het allemaal wel goed komt. Voor een spel dat bovendien in principe gratis is (echt geld is hier niet gebruikt) wat mij betreft redenen genoeg om liever te veel dan te weinig te compenseren.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10