Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.

Advertentie

Helaas kon ik niet eerder op het forum lezen en reageren wegens drukke bezigheden, maar ik zie dat Galdor gelukkig al heeft kunnen helpen.

Ik zou inderdaad ook eerst wachten op een reaktie van Firemonkeys, tenzij je zeker weet dat hetgeen je wil uitproberen zonder risico is. Overhaasten lijkt me in deze fase niet verstandig, je kan beter nu geen onnodige risico's nemen.

Net als Galdor vind ik het vreemd dat je niet gevraagd werd om je leeftijd in te vullen.
Ik lees in Firemonkeys antwoord dat je na het verwijderen van je Facebook app opnieuw moest inloggen op je apparaat. Misschien heb je dat overgeslagen?

Verder valt me op dat ze je jouw Facebook app hebben laten verwijderen, zonder die weer te laten installeren. Kennelijk vermoeden ze dat die app dwars kan liggen. Bij IOS-systemen (Apple) ben ik die adviezen ook wel eens tegengekomen.
Zelf kwam ik deze pagina tegen:

https://playrix.helpshift.com/a/townshi ... l=en&p=web" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar staan wat extra stappen genoemd:
1. uitloggen uit Facebook in alle browsers die op je apparaat geïnstalleerd staan.
2. Sims FreePlay verwijderen uit de applicatielijst op Facebook.

Maar ik zou dit nog niet zelf gaan proberen, zolang Firemonkeys er niet om vraagt.

Mocht je na willen gaan of Sims FreePlay in je applicatielijst ertussen staat:
- Ga via een browser naar je Facebookpagina. Als je nog niet bent ingelogd, log dan in.
- Klik vervolgens rechtsboven op het kleine driehoekige pijltje en selecteer "instellingen".
- Klik in het linkermenu op "Apps en Website".
Kijk of je Sims Freeplay ziet staan.
Stap 1 en 2 is wat bedoeld werd niet de Facebook app zelf verwijderen maar de verbinding met Freeplay uit de app lijst verwijderen zoals ik in het begin hier heb laten zien. Alleen wordt het hier anders beschreven.
Dat kan op zich niet veel kwaad, we hebben ons hier vooral op google gericht dat ik die stappen ben vergeten, terwijl die voor de partyboot het belangrijkst zijn.
Bedankt Galdor, Ik zie nu inderdaad dat het niet de Facebook app zelf betreft maar de verbinding met Freeplay die uit de app lijst wordt verwijderd.

Maar goed, Firemonkeys is nu aan zet. Mochten ze niet direct weten wat ze ermee aan moeten, dan zullen ze wellicht eerst vragen de stappen nog eens te herhalen om zeker te zijn dat alles goed is uitgevoerd. Hopelijk is dat al voldoende om alles aan het werk te krijgen.
Ja, balen dat het zo lang duurt.

Bij mij heeft er destijds ook wel een keer 5 dagen tussen gezeten voor ik reactie kreeg. Op zich niet zo vreemd: eerst probeert men de relatief eenvoudige stappen om het op te lossen. Als dat niet werkt, wordt het steeds specialistischer en zullen ze meer moeite moeten doen om tot een oplossing te komen (en zijn er steeds minder mensen die gekwalificeerd zijn om het probleem aan te pakken).
Verder hangt het er natuurlijk ook van af hoe druk ze het hebben.

Voor de zekerheid kun je even inloggen op de webpagina waar je communicatie met Firemonkeys plaatsvindt. Aan de rechterzijde (even helemaal naar boven toe scrollen) hoort bij de status "open" te staan . Als de status "solved" aangeeft, klopt er denk ik iets niet.
Maar ik vrees dat je toch nog even zal moeten afwachten.

Ik durf niet te zeggen of de acties die je nu doet behouden kunnen blijven. Mochten er meer mails nodig zijn met Firemonkeys, dan kun je dit misschien ook meteen even navragen.
Ik heb een mail terug gekregen:

We're very sorry for the delay in responding to your request.

So that we can help you further, could you please share your Player ID with us?

To find your Player ID; go to the Sims FreePlay "..." Menu and tap on the Info ("I") button. Next, tap "About" and scroll to the bottom where you can copy the "Player ID" number into your response. If your Player ID is "1" you need to sign into an account in the Account Manager to sync your game to the Cloud servers.

Looking forward for your reply.
Regards,

Het probleem is alleen dat ik uitgelogd ben op mijn Play-ID en ik weet niet hoe ik weer kan inloggen. Ik heb hem nog wel op een screenshot staan maar dus niet meer in de game. Maakt dit uit?
Op dit moment is je Player ID "guest" als ik het goed heb. Controleer dit nog even voor de zekerheid op de manier die Firemonkeys aangeeft.

Dit is in feite het enige dat je nu moet doorgeven.

Je kan ervoor kiezen om ook nog aan te geven dat je eerst een Player ID had (en aangeven welk nummer dat was) maar dat dit veranderd is naar "guest". Zet er dan bij welke stappen dat waren die dit veroorzaakt hebben (voor mij even lastig te overzien welke dat waren, maar als je het zelf niet weet of terug kan vinden dan kan Galdor dit denk ik nog wel aangeven).

Vervolgens zou je nog(maals) kunnen vermelden dat je geen toegang hebt tot de Account Manager (en nooit hebt gehad).
Voor alle duidelijkheid:
Je mail naar Firemonkeys zou er dan ongeveer zo uit kunnen zien:

Hi,

Thank you for your response.

My Player ID is "guest".

Before I contacted you, I tried some steps to solve the issue. My Player ID was ......, but it changed to "guest" after I tried the following steps:

1.....
2.....

I cannot (and have never been able to) log in to the Account Manager. If I try, I get the error message "No Social Networks available".

Regards,
Anne Martinex
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10