Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Hier een paar controle punten als je de melding geen social media krijgt maar wel bij het installeren een leeftijd hoger dan 15 of 16 hebt ingevuld.

Eerst google+ en play voor Android spelers.

Afbeelding

Ga naar plus.google.com tik op instellingen en scrol het rechter vlak door tot je google activiteit beheren ziet tik daar op.

Afbeelding

In het dan geopende scherm tik je op Apps met toegang tot je account.
Afhankelijk van het aantal apps met toestemming zie je daar meteen Freeplay staan anders tikken op Apps beheren
Afbeelding

Als je apps beheren hebt gekozen tik je op Sims Freeplay afhankelijk van wat je daar ziet tik je op toegang intrekken.

Afbeelding

Als je nu Freeplay opstart en via het menu (drie stippen) naar het slotje gaat zou je het bovenstaande moeten zien, kies aanmelden.

Afbeelding

Als je het dit scherm te zien krijgt tik op Toestaan daarmee zou je weer cloudopslag moeten hebben via je google account.

Werkt bovenstaande niet dan zit er vermoedelijk niks anders op dan de app te verwijderen en opnieuw installeren.

*disclaimer screenshots gemaakt op een Samsung tablet het kan er iets anders uit zien.

Advertentie

Nu de controle stappen voor Facebook, voor de verbinding met Facebook is het invullen van de juiste leeftijd van belang is er een leeftijd onder de 16 ingevuld scroll niet verder verwijder de Sims Freeplay app installeer opnieuw en vul een andere leeftijd in 18 bijvoorbeeld.

Dan nu de stappen wellicht dat je bij een van de stappen al de juiste instellingen kan aanpassen zonder alles door te lopen. Dit is bedoelt om de facebook verbinding opnieuw te maken.

Open de facebook app en tik op het instellingen icoontje, scroll door tot je accountinstellingen ziet.
Afbeelding

In het scherm wat je dan te zien krijgt tik je op apps

Afbeelding

Kies aangemeld via Facebook

Afbeelding

Afhankelijk van eerdere keuzes en Facebook privay instellingen kan het verschillen waar je Freeplay terug vind tik hierop

Afbeelding

Scroll helemaal naar beneden en kies daar app verwijderen.

Afbeelding

Daarna volgt er nog een bevestigings scherm

Afbeelding

Open de freeplay app ga via de drie stippen naar het menu
Als je nu het Facebook icoon ziet kies Aanmelden
Afbeelding

Daarna volgt een bevestigings stap en zou je behalve via het slotje ook via de partyboot het Facebook icoon moeten zien
Afbeelding
BunnY » 09 maart 2018, 12:19 schreef:Hoi hoi,
Als ik druk op apps die toegang hebben voor je account (of zoiets) staat the Sims freeplay er niet tussen, wat moet ik dan doen?
Heb je wel in geval van google play id?

Dit controleer je door bij de Google accesoires op het groene play games icoon te tikken. Heb je die nog niet dan de stappen volgen om deze aan te maken.
Heb je deze al wel dan in dat scherm rechtsboven de 3 stippen aantikken en instellingen kiezen. Daar kijken of de tweede optie "automatisch inloggen bij games" groen gekleurd is. Is deze grijs dan aanklikken. Daarna nogmaals de sims app openen en controleren of deze nu wel bij het slotje staat. Of indien er om gevraagd wordt toestemming verlenen.
Galdor » 04 maart 2018, 12:26 schreef:Nu de controle stappen voor Facebook, voor de verbinding met Facebook is het invullen van de juiste leeftijd van belang is er een leeftijd onder de 16 ingevuld scroll niet verder verwijder de Sims Freeplay app installeer opnieuw en vul een andere leeftijd in 18 bijvoorbeeld.

Dan nu de stappen wellicht dat je bij een van de stappen al de juiste instellingen kan aanpassen zonder alles door te lopen. Dit is bedoelt om de facebook verbinding opnieuw te maken.

Open de facebook app en tik op het instellingen icoontje, scroll door tot je accountinstellingen ziet.
Afbeelding

In het scherm wat je dan te zien krijgt tik je op apps

Afbeelding

Kies aangemeld via Facebook

Afbeelding

Afhankelijk van eerdere keuzes en Facebook privay instellingen kan het verschillen waar je Freeplay terug vind tik hierop

Afbeelding

Scroll helemaal naar beneden en kies daar app verwijderen.

Afbeelding

Daarna volgt er nog een bevestigings scherm

Afbeelding

Open de freeplay app ga via de drie stippen naar het menu
Als je nu het Facebook icoon ziet kies Aanmelden
Afbeelding

Daarna volgt een bevestigings stap en zou je behalve via het slotje ook via de partyboot het Facebook icoon moeten zien
Afbeelding


Hoi.
Ik heb de sims lang geleden gedownload en weet niet meet welke leeftijd ik hen ingevuld.
Kan in dit ergens zien??
En bij Facebook staat geen accountinstellingen en ook geen apps.
Kan iemand mij helped?
Zover ik durf te zeggen kan je dat niet zien maar ik zal dat nazoeken.
Aanvulling ik kan het nergens terugvinden dus dit staat ergens verborgen opgeslagen.
Ik weet niet meer zeker welke leeftijd ik ingevuld heb bij het instaleren. Ik denk dat ik toen 14 of 15 was maar na het volgen van deze stappen lukt het me nog steeds niet. Ik krijg nog steeds de melding dat er geen sociale netwerken beschikbaar zijn. Als ik het spel verwijder en weer instaleer ben ik dan mijn vooruitgang kwijt? Dit wil ik namelijk echt niet...
Even een paar vragen:

1. Wanneer krijg je de melding dat er geen sociale netwerken zijn:
- als je via het menu (3 stippen) op het wolkje klikt?
Of:
- als je via het menu op het sleutelgat klikt?
Of in beide gevallen?

2. Gebruik je een apparaat met het besturingssysteem Android (van Google) of een apparaat met het besturingssysteem IOS (Iphone, Ipad) van Apple?

Pas wanneer je je voortgang met succes in de cloud hebt weten op te slaan, kun je een herinstallatie doen zonder je voortgang in het spel kwijt te raken.
Vandaar ook de stappen die Galdor heeft beschreven: deze zijn een poging om zonder herinstallatie de cloud bereikbaar te maken.

Lukt die cloud-opslag niet, dan zou ik even wachten op Galdor's reactie. Misschien kan worden nagegaan of je de juiste stappen op de juiste manier hebt uitgevoerd.

Ik denk dat het wel goed is, je het belang te realiseren om die cloud-opslag aan de praat te krijgen. Als na bijv. een crash je app ooit een keer weigert op te starten en een herinstallatie noodzakelijk zou blijken, zou je je voortgang ook kwijt zijn. En hoe verder je in het spel vordert, hoe groter dus de gevolgen.
Zou het uiteindelijk niet lukken om het via dit forum op te lossen, dan is het misschien het proberen waard om met Firemonkeys contact op te nemen.
1.In beide gevallen.
2. Android

Ik kan mijn spel niet opslaan in de cloud omdat ik hiervoor een sociaal netwerk nodig heb. Ik ben al in level 42 dus dit is al best wel ver en door de evenementen enzo heb ik al veel leuke dingen ontgrendeld die ik niet wil kwijtraken. Ook heb ik alle missies al voltooid.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10