Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
molletje83 » 09 jan 2019, 09:06 schreef:
Elizaa2016 » 08 jan 2019, 18:08 schreef:Ik vergeet soms naar opdrachten te kijken waar mijn Sims mee bezig zijn als ik het spel even niet open heb staan. Vooral tijdens een opdracht bij de Simstadmarkt. Is jammer dat je daar geen meldingen van krijg. Zoals je wel de melding krijgt dat je eten klaar is of een Sim klaar is met werken.

Mocht er wel zo'n optie zijn, let me know!

Dit moet volgens mij wel mogelijk zijn kijk eens bij je app instellingen daar kan je melding inschakelen.

Bedankt voor je antwoord.
Maar meldingen staan ingeschakeld, helaas valt daar dus geen meldingen voor de Simstadmarkt bij.

Advertentie

Elizaa2016 schreef:Maar meldingen staan ingeschakeld, helaas valt daar dus geen meldingen voor de Simstadmarkt bij.

Dat kan wel kloppen, die meldingen zijn wat beperkt.

Zelf maak ik er weinig gebruik van. Meestal staat de Sims Freeplay bij mij open en krijg ik een melding als een andere app me nodig heeft ;) .
Sim Plist » 09 jan 2019, 15:32 schreef:
Elizaa2016 schreef:Maar meldingen staan ingeschakeld, helaas valt daar dus geen meldingen voor de Simstadmarkt bij.

Dat kan wel kloppen, die meldingen zijn wat beperkt.

Zelf maak ik er weinig gebruik van. Meestal staat de Sims Freeplay bij mij open en krijg ik een melding als een andere app me nodig heeft ;) .

Ja bij mij staat het ook vaak open. Maar soms niet en dat vergeet ik de tijd....en als iets op tijd gaat moet ik nog vaker kijken haha!
Ja, ik herken het wel, ik vergeet geregeld wel iets.

Toch heb ik gemerkt dat het "even vergeten" van de bezorger tijdens een Simstadmarkt-evenement niet meteen ernstig hoeft te zijn:
Als de bezorger bijv. nog maar 5 minuten beschikbaar is (van de totaal 4 uur) en ik geef hem zijn laatste opdracht (bijv. die van 2 uur), kan ik de opdracht toch nog met succes afronden, mits ik de werkplaats verlaat en niet meer terugkeer voordat de Simtracker aangeeft dat de opdracht is afgerond.
De Sim die de bezorger helpt, mag dan echter niet voor die tijd al afgewerkt zijn.

Ik weet niet of dat een glitch is en of dat bij iedereen zo werkt, maar ik maak er al bijna een jaar gebruik van.

Als ik geen Sim meer heb die de bezorger nog zo lang kan helpen (omdat die al bijna is afgewerkt), stuur ik deze meestal voortijdig naar huis. Dat gaat dan ten koste van XP of andere verdiensten, maar ik kan die Sim daarna wel meteen opnieuw de volle tijd laten werken.
Sim Plist » 09 jan 2019, 22:29 schreef:Ja, ik herken het wel, ik vergeet geregeld wel iets.

Toch heb ik gemerkt dat het "even vergeten" van de bezorger tijdens een Simstadmarkt-evenement niet meteen ernstig hoeft te zijn:
Als de bezorger bijv. nog maar 5 minuten beschikbaar is (van de totaal 4 uur) en ik geef hem zijn laatste opdracht (bijv. die van 2 uur), kan ik de opdracht toch nog met succes afronden, mits ik de werkplaats verlaat en niet meer terugkeer voordat de Simtracker aangeeft dat de opdracht is afgerond.
De Sim die de bezorger helpt, mag dan echter niet voor die tijd al afgewerkt zijn.

Ik weet niet of dat een glitch is en of dat bij iedereen zo werkt, maar ik maak er al bijna een jaar gebruik van.

Als ik geen Sim meer heb die de bezorger nog zo lang kan helpen (omdat die al bijna is afgewerkt), stuur ik deze meestal voortijdig naar huis. Dat gaat dan ten koste van XP of andere verdiensten, maar ik kan die Sim daarna wel meteen opnieuw de volle tijd laten werken.

Ja klopt, heb ik ook!
En dan inderdaad niet eerder terugkomen dan de opdracht klaar is. Maar soms gaat dat ook mis haha.
Voor de sociale taken kun je slechts beperkt gebruik maken van de standaard stad "Nog een Simstad" (zoals onlangs met het voetbalspel), omdat deze stad veel lang niet alles bezit wat je nodig hebt.
Een veilingpodium is daar niet aanwezig.

Dat betekent dat je het best op zoek kunt gaan naar "echte" buren als je deze taken wil uitvoeren.
Voor het vinden van buren kun je kijken (of een oproep plaatsen; zet dan wel je Facebooknaam erbij - eventueel kun je ook vermelden waar je naar op zoek bent) in het speciaal daarvoor bestemde topic:

Burentopic

Als je al buren hebt, kun je die ook vragen of ze een veilingpodium hebben (en eventueel, op welke plek).

Heb je nog geen buren en weet je niet precies hoe dit werkt? Het is vrij simpel:
Zodra je iemand, die ook "De Sims Freeplay" speelt, via Facebook uitnodigt en de uitnodiging wordt door de ander geaccepteerd, dan word je automatisch buren in dit spel.
Als iemand jou uitnodigt, zul je dus ook eerst zijn/haar uitnodiging moeten accepteren voordat deze zichtbaar wordt in je burenlijst.

Bijkomend voordeel van het hebben van buren is, dat je dagelijks cadeaus krijgt die je via de partyboot kunt ophalen.
Om hiervan maximaal te profiteren, heb je minimaal 16 buren nodig.
Het is handig om 1 of 2 buren te hebben die wat verder gevorderd zijn in het spel, zodat je ook alle sociale taken kunt uitvoeren.
Vergelijkbare onderwerpen Statistieken Laatste bericht
vraag
door frankieboy1992 07 sep 2018, 21:23 De Sims Freeplay Algemeen
6 Reacties
1225 Bekeken
door Lady-di71
15 nov 2018, 20:54
Buur worden bij Sims freeplay
1, 2, 3 door Fie1221 06 mei 2018, 12:18 De Sims Freeplay Algemeen
21 Reacties
6995 Bekeken
door Sim Plist