Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Hallo,

Ik kon hier niet zo snel een topic over vinden, als deze er wel al is, sorry! Er zijn er ook zoveel!

Ik heb momenteel 25 sims, moet ik wel zeggen dat ik meer sims heb dan de bedoeling aangezien ik er heb geadopteerd en dat kan schijnbaar wel (ik had ze nodig voor de hobby's/missies).

Alleen ik ben echt zelf het gehele overzicht kwijt! Dus nu heb ik een excell bestand aangemaakt waar de sims in staan, wat voor werk ze doen en welke hobby etc. Nu heb ik een paar sims die geen werk of hobby hebben, deze gebruik ik voor de sociale taken, wekelijkse taken en missies, zodat ze niet hun niveau van de hobby kwijt raken als ze een hobby moeten uitvoeren voor de taak. Op deze manier hoef ik ook niet te wachten op de Sim die deze hobby wel heeft.
In het begin bouwde ik ook direct alle gebouwen na elkaar waardoor ik echt in de knoei kwam met de tijd voor mijn missies, dus nu probeer ik missie voor missie af te werken omdat je natuurlijk ook nog de tijdelijke, wekelijkse en sociale missies/taken hebt. En ik ben druk bezig om alle hobby's en werkervaring op het hoogste niveau te krijgen, dit heb ik in het begin echt verpest omdat ik dus al die missies als een gek aan het doen was.

Nu ben ik heel benieuwd hoe jullie dit allemaal doen en op tijd weten te voltooien! Want mij lukken de tijdelijke evenementen echt nooit, ik krijg hoogstens twee sets bijvoorbeeld kleding vrij gespeeld. En werken al jullie sims? Ik heb (behalve politie/filmstudio twee personen) overal maar één persoon werken, zodat de anderen aan hobby's e.d. kunnen blijven werken. Maar mijn inkomsten zijn dus ook erg laag!

Ik heb op dit forum al zoveel antwoorden op mijn vragen gevonden, en hoe ik het dus veel handiger kan spelen dus dat is super fijn! Maar ben dus benieuwd naar deze dingen. En hoeveel tijd per dag spelen jullie? Ik speel nu echt veel, maar volgende week is de vakantie voorbij haha. En doen al jullie sims altijd activiteiten? Want als ik bij de buren ben zie ik ook vaak heel veel sims niets doen, of kan ik de activiteiten gewoon niet zien?

Groetjes.

Advertentie

Hallo ik heb momenteel 30 sims. Deze heb ik op de normale manier. Dus geen VIP of adoptie.

Ten eerste houd ik me bezig met de hoofd/ontdek missies. Dit is het belangrijkste van het spel. Omdat de meeste op tijd gaan en je anders de bonus items niet haalt.
Doe eerst alle hoofdmissie tot aan levensdromen en nalatenschap. Daarna kan je de ontdekmissies doen.

Daarna natuurlijk de tijdelijke evenementen/missies/hobbies. Dit betekend dus dat de hele stad bv fruit is aan het verzamelen. Doormiddel van glitchen kan je meer missie/hobbie items maken zodat meer sims mee kunnen werken.

Als er geen evenement is ben ik bezig met de interactieve beroepen. (Politiebureau filmstudio ziekenhuis). Dit omdat het heel veel tijd kost om dit te halen. De andere beroepen doe ik niet. Dit omdat het niet nodig is. Met de veranda glitch kan je veel geld verdienen.

Daarna ontgrendelen mijn sims de hobbies. Zodra één sim niveau 6of8 heeft gehaald bij een hobbie kan je een andere hobbie pakken. Dus nee niet alle hobbies hebben een sim. Maar zorg wel dat alle hobies tot niveau 6of8 zijn ontgrendeld. Dit omdat als er een hobbie evenement is bv van de houtsnijwerktafel. Je anders eerst nog alles moet ontgrendelen. Daardoor kan je niet met alle sims snel items verdienen maar blijf je steken op de eerste niveau.
Wel vind ik het leuk om alle beloningen te krijgen van alle hobbies. Dus ik ga met een hobbie door tot dat ik lp kan verdienen.

Dan doe ik de wekelijkse opdrachten en de sociale opdrachten.

Als er dan nog sims over zijn gaan die allemaal lp verdienen. Dit kan je doen door hobbies te doen met korte acties. Zodra je alles vol hebt krijg je 6/5/3/2 lp.
Ik doe het liefste modeontwerpen. Met 20 tafels op twee kavels heb je binnen een uur al lp verdient.

Mijn sims zijn altijd bezig. Als je naar je buren gaat zie je dat niet. Omdat de spellen parallel naast elkaar lopen. Jij ziet niet wat zij doen. Zij zien niet wat jij doet.
Oh super voor je reactie! Met de hoofdmissies ben ik op zich een eind, maar ik heb spokenjagers (die staat op dit forum in het begin van het lijstje vrij bovenaan) niet gehad, of maakt dit niet uit? Wel al een aantal ontdek missies gedaan, omdat deze in mijn park gingen staan. Maar die kan ik dus gewoon laten staan tot ik mijn hoofdmissies heb afgerond? en die hoofdmissies komen vanzelf?

En bij hobby's dacht ik zelf eigenlijk dat 1 sim altijd het hoogste niveau moest behouden. Zodat als er inderdaad een evenement van deze hobby is dat deze alvast op het hoogste niveau zit. Maar je hoeft het dus maar één keer te halen en dan blijft dit opgeslagen? En dan glitch je de hobby voorwerpen? Bijvoorbeeld straks de houtwerktafel? Of koop je er zoveel? Want bij de aerobics heb ik echt maar 1 pakje gewonnen, terwijl er 5 of 6 bezig waren met de hobby, maar ik had ook nog eens alle items gekocht haha. En hoe kan je zien dat je het hoogste niveau van een hobby hebt bereikt als deze sim nu naar een andere hobby gaat?

Hoeveel sims zijn dan bij jou bijvoorbeeld politieagent? En hoe doe je dat met het simstadevenement? Want daar loop ik nu weer behoorlijk vast omdat al mijn sims niet werken maar andere dingen aan het doen zijn....

Sorry hoor voor al mijn vragen, maar ik steek er zoveel tijd in, dat het wel makkelijker moet kunnen (denk ik).
Oh, en je kan wel bijvoorbeeld maar 1 sim laten vissen toch? En dat is zelfs tot niveau 8! Dus daar ben ik al dagen mee bezig, maar echt opschieten doet het niet. Dat is dus gewoon even tijd erin steken?
Ik heb zelf alleen van het tropische eiland alles gehaald, maar die planten had ik allemaal geglicht inderdaad, alleen dat vond ik zo'n mega gedoe. (100 you-tube filmpjes, en dankzij jou facebook eindelijk gelukt dan). Dat ik er maar mee ben gekapt met dat glitchen haha.
dekleine88 » 12 maart 2017, 11:42 schreef:Oh super voor je reactie! Met de hoofdmissies ben ik op zich een eind, maar ik heb spokenjagers (die staat op dit forum in het begin van het lijstje vrij bovenaan) niet gehad, of maakt dit niet uit? Wel al een aantal ontdek missies gedaan, omdat deze in mijn park gingen staan. Maar die kan ik dus gewoon laten staan tot ik mijn hoofdmissies heb afgerond? en die hoofdmissies komen vanzelf?
Jip de ontdekmissies kan je gewoon laten staan en de hoofdmissies komen vanzelf.
Hier zie je de juiste volgorde van de missies.
http://www.pinguintech.nl/forum/viewtop ... =207#p1293" onclick="window.open(this.href);return false;
dekleine88 schreef: En bij hobby's dacht ik zelf eigenlijk dat 1 sim altijd het hoogste niveau moest behouden. Zodat als er inderdaad een evenement van deze hobby is dat deze alvast op het hoogste niveau zit. Maar je hoeft het dus maar één keer te halen en dan blijft dit opgeslagen?
Ja inderdaad zodra hij ontgrendeld is blijft hij open.
dekleine88 schreef: En dan glitch je de hobby voorwerpen? Bijvoorbeeld straks de houtwerktafel? Of koop je er zoveel? Want bij de aerobics heb ik echt maar 1 pakje gewonnen, terwijl er 5 of 6 bezig waren met de hobby, maar ik had ook nog eens alle items gekocht haha.
Ik glitch inderdaad de hobbie voorwerpen. Aerobics heb ik niet gehaald. Toen wist ik nog niet zo veel over glitchen.
dekleine88 schreef: En hoe kan je zien dat je het hoogste niveau van een hobby hebt bereikt als deze sim nu naar een andere hobby gaat?
Als je bij je sims overzicht bent zie je bovenin verschillende tabbladen. Sims, werk, hobbies, (na de laatste missie nog een paar), vrienden.
Bij de tabblad hobbies zie je welke hobbie je sim oo dat moment doet. Klik op een hobbie voor meer informatie. Dan kom je op een nieuw tabblad. Met boven in alle leeftijden. En net eronder recht een pijl. Hier kom je bij alle hobbies terecht.
Ik zal straks wat foto's toevoegen.
dekleine88 schreef: Hoeveel sims zijn dan bij jou bijvoorbeeld politieagent? En hoe doe je dat met het simstadevenement? Want daar loop ik nu weer behoorlijk vast omdat al mijn sims niet werken maar andere dingen aan het doen zijn....
Ik heb 4 sims per interactieve beroep.
Op die manier kan je makkelijker vooruit komen. Zie deze tip. http://www.pinguintech.nl/forum/viewtop ... pen#p15510" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zelf ben ook nog lang niet klaar maar deze tip heeft me wel heel goed geholpen.

De simstadevenement vind ik niet zo belangrijk. Wel een fijne bezigheid als je geen andere evenement. Hier krijg je items die je bij andere missies evenementen of hobbies kan vrijspelen. Soms heb ik ze al vrijgespeeld en krijg je er 1 gratis. Maar soms komt er een item die ik gemist had. Dan kan je ze alsnog ontgrendelen. Het is dus aan jezelf om een keuze te maken.
dekleine88 schreef:Oh, en je kan wel bijvoorbeeld maar 1 sim laten vissen toch? En dat is zelfs tot niveau 8! Dus daar ben ik al dagen mee bezig, maar echt opschieten doet het niet. Dat is dus gewoon even tijd erin steken?
Als je de langste optie pakt (ik dacht 12 uur of 1 dag.) Dan heb je er minder omkijken na. Maar je gaat dan wel sneller omhoog. Zodra je dan alles ontgrendelt heb kan je de kortste actie doen ( 10 min.) Om alle items te verzamelen.
Mijn Dorp is op dit moment nivo 34 met 25 sims.
2 babys, 3 peuters, 1 jonge sim, 1 tiener, 17 volwassenen en 1 oudere.
Ik vraag me al een tijdje af wat de meest ideale mix is vooral voor de evenementen.

Ik speel sinds januari, en ging eigenlijk te hard van stapel achteraf gezien :roll:
Het belangrijkste voor nieuwe spelers is denk ik dingen laten voor wat ze zijn.
Dus evenementen link laten liggen tot je de hoofdmissies klaar hebt, want en tijdgebonden hoofdmissies en evenmenten etc kan je flink in tijdnood brengen(en als je weinig geduld hebt veel lp- lees euro's)

Ik heb nu een aantal sims die een vaste hobby hebben en op dit moment 5 die ik laat wisselen met de evenementen. En met dit laatste eiland evenement waren alle sims druk in het fruit.
De week en sociale missies laat ik momenteel vaak links liggen net als de stadsmarkten ik heb dat 1 keer wel gedaan maar het is zo zonde van de materialen die je nodig hebt voor het opwaarderen van bijvoorbeeld het politieburo.

Glitches vraag ik ben lui ik zou het op moeten zoeken, maar met het fruit had je bijvoorbeeld maar maximaal 4 bananeplanten via de shop, blijft dat aantal gelijk en spaar je zo alleen de kosten uit of kan je het aantal verdubbelen?
Laatst gewijzigd door Galdor op 12 mar 2017, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh ja ik heb de hobby's die ik nu open heb allemaal gedekt met een sim, maar dat gaat straks natuurlijk niet meer lukken. Want volgens mij als ik het zo op dit forum zie zijn er uiteindelijk meer hobby's dan je volwassen sims hebt. Ik heb geen idee wat de ideale mix is, probeer wel van elke leeftijdcategorie minstens 1 of 2 sims te hebben nu omdat je dus ook opdrachten krijgt daarna. Moest voor mijn wekelijkse of sociale taken jonge sims laten springen op bed, terwijl ik nog alleen peuters had. Dus probeer nu nog een tiener te maken. Ouderen heb ik ook nog niet maar die hoofdmissie is nog niet voorbij geweest.

Maar ik ging inderdaad ook veel te hard van stapel in het begin, heb echt veel te veel lp's moeten gebruiken om de missies alleen al te halen. Laat staan de evenementen. :shock:! Maar ik dacht oh, ik bouw de gebouwen gewoon, niet realiserend dat dit dus zorgt dat je al die missies krijgt (oeps!). Nu is het spel wel wat rustiger en stabieler.

Ik ben wel benieuwd welke hobby's mensen dan kiezen! Want hoe weet je welke hobby's er vaak bij evenementen terug komen? Ik speel nog maar 1,5 maand ofzo dus daar ben ik nog niet zo achter!

Dat glitchen is inderdaad even gedoe hoor, maar bij de facebook van biancasmeets (zie hierboven), heeft zij wel duidelijke foto's en toen lukte mij het eindelijk! Bij bijvoorbeeld die bananen bomen had ik op een gegeven moment dus gratis 12 bananenbomen om die bouwmunten te verzamelen! En schijnbaar kan je dus ook je hobby voorwerpen hiermee glitchen wat veel in geld scheelt. Eigenlijk kan je dus alle voorwerpen glitchen, zodat je het niet hoeft te kopen! Alleen de voorwerpen van maar 1 hokje glitchen net even anders. Maar als je op haar facebook kijkt, dan kom je echt een heel eind! En op youtube zijn dus ook veel filmpjes te vinden! Ik heb zelf alleen de fruitbomen geglitcht, en koop ik eigenlijk alles. Gaat me sneller want dat glitchen is best wat werk + zo hoort het toch wel stiekem bij het spel haha. Plus ik heb nu mijn fruitbomen weer verkocht, en dat levert best wel wat geld op want je hebt je gratis ontvangen, maar dit is schijnbaar totaal niet goed voor je stadswaarde want die daalt door verkoop van spullen en deze heb je natuurlijk niet gekocht en dus ook geen extra stadwaarde voor ontvangen...
Het word zo wel een heel lang verhaal.
Galdor » 12 maart 2017, 18:29 schreef:Mijn Dorp is op dit moment nivo 34 met 25 sims.
2 babys, 3 peuters, 1 jonge sim, 1 tiener, 17 volwassenen en 1 oudere.
Ik vraag me al een tijdje af wat de meest ideale mix is vooral voor de evenementen.
Ideaal zou zijn 1 baby, 1 peuter, 2 jonge sims, 2 tieners, 1 oudere, en de rest volwassenen.
Zo kan je alle opdrachten uitvoeren en jeb je nog genoeg volwassenen voor de hobbies en evenementen. Er zijn een (wekelijkse en/of sociale) opdrachten dat je twee jonge sims en/of twee tieners moet gebruiken.
Galdor schreef: Ik speel sinds januari, en ging eigenlijk te hard van stapel achteraf gezien :roll:
Het belangrijkste voor nieuwe spelers is denk ik dingen laten voor wat ze zijn.
Dus evenementen link laten liggen tot je de hoofdmissies klaar hebt, want en tijdgebonden hoofdmissies en evenmenten etc kan je flink in tijdnood brengen(en als je weinig geduld hebt veel lp- lees euro's)
Ja voor nieuwe spelers is het inderdaad zo dat je eerst de evenementen links moet laten liggen en richten op de hoofdmissies. Evenementen komen nog wel eens terug hoofd missie niet.
Pas na de laatste hoofd missie zou ik pas aan de ontdekmissie beginnen. En kan je deel nemen aan de evenementen.
Galdor schreef: Ik heb nu een aantal sims die een vaste hobby hebben en op dit moment 5 die ik laat wisselen met de evenementen. En met dit laatste eiland evenement waren alle sims druk in het fruit.
De week en sociale missies laat ik momenteel vaak links liggen net als de stadsmarkten ik heb dat 1 keer wel gedaan maar het is zo zonde van de materialen die je nodig hebt voor het opwaarderen van bijvoorbeeld het politieburo.
Ik heb ook een paar sims met een vaste hobbie. Dit om niveau 6/8 te halen. En alle beloningen te ongrendelen. Hier ben ik dan ook al ver mee. De rest is bij mij standaard modetafel aan het doen voor de lp.
Daarom vind ik de stadsmarkt niet zo fijn. Ik zou eerst alles ontgrendelen voor dat je mee doet aan de stadsmarkt.
Galdor schreef: Glitches vraag ik ben lui ik zou het op moeten zoeken, maar met het fruit had je bijvoorbeeld maar maximaal 4 bananeplanten via de shop, blijft dat aantal gelijk en spaar je zo alleen de kosten uit of kan je het aantal verdubbelen?
Nee met glitchen krijg je gratis nieuw items en meer dan het limiet.
dekleine88 schreef:
Ik ben wel benieuwd welke hobby's mensen dan kiezen! Want hoe weet je welke hobby's er vaak bij evenementen terug komen? Ik speel nog maar 1,5 maand ofzo dus daar ben ik nog niet zo achter!
De modetafel komt het vaakst terug.
Ook zou ik nu de houtwerktafel ontgrendelen tot niveau 6. Dit omdat er binnenkort een tijdelijke hobbie evenement komt.
https://www.facebook.com/bianca.visser.game" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn facebook account.