Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Hier kan je tips vinden voor het vinden van (zeldzame) grondstoffen in De Sims FreePlay. Grondstoffen kan je willekeurig vinden door bepaalde interacties uit te voeren zoals tuinieren, bakken, werken of gebruiksvoorwerpen te gebruiken.

Korte interacties
De tijdsduur van een interactie maakt niets uit voor het vinden van grondstoffen. Als je snel grondstoffen wilt vinden dan kan je het beste erg korte interacties gebruiken. De snelste methode is om je Sim continu zich te laten omkleden bij de kledingkast. Omwisselen van alledaagse kleding naar zwemkleding en omgekeerd duurt slechts één seconde zodat je dit vaak kan herhalen. Bijkomend voordeel is dat als je het Wijsheidsvuur monument hebt gebouwd je kans maakt om telkens een EP bonus te krijgen. In de wereld van buren krijg je trouwens de bonus die zij ook krijgen. Als je dus een buur hebt die alle monumenten al (bijna) volledig heeft gebouwd, dan kan je daar grote bonussen verdienen.

Zeldzame grondstoffen (goud, windextract, lavastenen en parels)
Sommige grondstoffen in De Sims FreePlay zijn erg zeldzaam (goud, windextract, lavastenen en parels). Het kan dus gebeuren dat je bij elk monument van twee grondstoffen veel hebt, terwijl je van één element vrijwel niets krijgt. Dit probleem heeft iedereen en er is helaas weinig aan te doen. Sommige grondstoffen krijg je vaker bij bepaalde soort interacties:

Aarderijkdom (goud)
Tuinieren (met name maïs)

Zegenstorm (windextract)
Hobby's (bijvoorbeeld spokenjagen of modeontwerpen)

Wijsheidsvuur (lavastenen)
Koken en bakken (interacties doen in het Japanse optrekje lijkt hier ook beter te werken)

Geluksbron (parels)
Duiken en interacties met water zoals douchen, handen wassen etc.

Nog steeds blijft de kans klein dat je een zeldzame grondstof vindt, dus als je echt alle monumenten wilt verbeteren dan kan je dan ook beter veel LP proberen te verdienen zodat je de grondstoffen kan kopen. Ook krijg je wel eens grondstoffen bij verrassingsdozen.

Hebben jullie nog tips waarmee jullie makkelijk zeldzame grondstoffen verdienen? Deel ze in dit topic!

Advertentie

Het is niet zo dat als je mais verbouwd je goud krijgt, maar er zijn mensen die een keer goud hebben gekregen hebben door mais te verbouwen.
Er is alleen meer kans dat je goud krijgt bij het verbouwen van mais dan andere opties en bij de een is er misschien meer kans dan bij een ander.
Dus je hoeft niet per se steeds mais te verbouwen. Je kan ook gewoon wachten en gewoon verder gaan en misschien krijg je dan een keer goud. (Je kan bijvoorbeeld als je één of meerdere werkplekken, die je ook kan bezoeken, bezig zijn met de simstad markt (er is er nu één bezig), daar kan je ook grondstoffen verdienen (deze zijn wel willekeurig))
Bij elke acties 'kan' je grondstoffen verdien. Bv omkleden, naar de wc gaan, hobbies, werken in de tuin, enz.
Maar het wilt niet zeggen dat je elke keer dezelfde grondstoffen krijgt. Meestal krijg je niets. Dit kan 1op5 of 1op10 of misschien 1op100 zijn.

Er zijn sommige momenten dat de kans groter is dat je een bepaalde grondstof krijgt. Maar je kan ook altijd andere grondstoffen krijgen. Dit wilt niet zeggen dat je daar vaker grondstoffen krijgt. Maar de kans dat je goud krijgt bij mais kan hoger liggen. Maar je kan ook heel veel achter elkaar paprika verbouwen. Dan ben je sneller klaar en kan je meer acties achter elkaar doen. Dan wordt de kans ook groter.

Acties in een japans optrekje kan ook de kans vergroten.
Elizaa2016 schreef:Jammer dat je alleen XP krijgt. Ik dacht iets meer bijzonders.
Ik zit op het maximale niveau, dus daar heb ik niks aan. Balen.
Lol, dat dacht ik ook al toen ik het las.
Volgens mij is iedereen al op het maximum niveau voordat de vulkaan ontgrendeld wordt.

In oudere topics (uit 2014) staat, dat je 500 XP en 750 Simdollars per dag uit die vulkaan kreeg. Er waren toen al klachten dat dat niet de moeite waard is.
Als het klopt dat de spelmakers daarna besloten hebben die 750 Simdollars per dag weg te halen, kan ik de humor daar wel van inzien :mrgreen: .