Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
alles geprobeerd maar blijkbaar werkt er niks.. maandag verschijnt er een evenement met de paaspyjama,s. soms wordt het spel automatisch geupdated als er een nieuw evenement gaat beginnen.. van die mini updates tussen de gewone update door.als ik me niet vergis. ik hoop dat ze het dan ook gaan fiksen. want als meerdere spelers er last van hebben zou er wel wat aan gedaan moeten worden. ik hoop niet dat ik het pas weer kan spelen als ik een nieuwe telefoon of tablet heb. :oops:

Advertentie

Eerlijk gezegd vrees ik dat die korte updates niets gaan doen wat dit probleem betreft. Het is al jaren zo dat verschillende apparaten problemen hebben van wat ik er zo over gelezen heb. Het schijnt erg lastig te zijn om voor al de verschillende apparaatversies (dat is kennelijk vooral bij Android toestellen) goede ondersteuning te maken. En die kleine updates zijn denk ik vooral snelle fixes voor bugs die door de laatste update zijn ontstaan.

Maar ook van de grotere updates zou ik niet veel verwachten op dit gebied. Ik vrees dat Firemonkeys niet zijn tijd gaat besteden om alle apparaten die niet compatibel zijn (of lijken te zijn), nog compatibel gaat proberen te maken. Zeker als je bedenkt dat het probleem al jaren geleden gemeld werd.

De vraag is natuurlijk nog steeds of je apparaat daadwerkelijk niet meer compatibel is, of dat het probleem ergens anders ligt.
Ik denk dat je beste kans op dit moment is, om te proberen een (volledige) APK versie op internet te zoeken en dat aan de gang proberen te krijgen met een geschikte APK app. Misschien hoeft het niet persé de laatste versie te zijn en kun je een oudere versie vervolgens updaten.

Een tweede optie is om Firemonkeys toch nog eens aan te schrijven (eventueel weer helemaal opnieuw) en daarbij ook duidelijk aan te geven waarom je geen id kan opgeven. Bedenk dat je steeds weer door andere medewerkers geholpen wordt, dus je moet soms net geluk hebben dat je iemand treft die er werk van maakt.

Je hebt ook niet toevallig een ouder apparaat ergens liggen waar je (een oudere versie van) de Sims freeplay op hebt staan? Je zou dan in elk geval je ID in het menu van het spel terug kunnen vinden.
ik heb de apk versie gedownload..nieuwste update sims freeplay woestijnoase 5.52. deze werkt wel
ik zag ook dat er aankopen in de online store met een paysafecard gedaan kunnen worden. is dat veilig?
veiliger dan via bankpassen/creditcards want dat mag ik niet van mijn ouders. paysafecard zou ik mogen mits het veilig is. ze zijn daar niet mee bekend. mijn ouders zouden een account kunnen maken aangezien het volgens mij vanaf 18 jaar is. ik ben een kind/tiener dus een eigen account mag ik niet. iemand die toevallig weet of paysafecard veilig is?

er waren namelijk hele gave jurken voor tienermeiden in de online store. die ik al heel lang wou. vandaar de vraag over de veiligheid van paysafecards
In de eerste plaats: super dat je het aan de gang hebt gekregen!

Met betalingen in de Sims Freeplay en paysafecards heb ik eerlijk gezegd geen ervaring, ik doe nooit aankopen bij dit spel en van paysafecards heb ik ook nog niet gehoord.
Van wat ik zo in de gauwigheid op internet vind, bestaat het al een tijdje en zou het wel veilig moeten zijn. Houd je wel aan de veiligheidstips die daarover op hun website staan.

Ik gebruik wel eens paypal om betalingen te doen, maar weet niet of dat ook gebruikt kan worden voor de online store van de Sims Freeplay.
Misschien weet iemand anders op dit forum die af en toe aankopen doet in de online store, daar meer over.
Ook zou ik eerst even goed testen of alles in het spel goed werkt en blijft werken.
Ik wil op een plek waar al een huis staat de tovenaarshut bouwen. Moet ik de sim met zijn hond eerst in een ander huis zetten en dan weer terug als ik het huis sloop en de tovenaarshut neer heb gezet? Want het verhuizen kost veel geld..
Dat lijkt me niet nodig.
Volgens mij zitten je Sim en de hond aan het perceel gekoppeld waar je huis op staat, niet specifiek aan het huis zelf.
Ik heb ook Sims die op een leeg perceel wonen, een huis is niet persé vereist. Je Sim of hond zullen echt niet verdwijnen als je het huis sloopt.
Het gaat er mij om dat ik daar de tovenaarshut wil bouwen. Niet dat me sims verdwijnen haha :lol:
Want moet eerst het hele huis slopen en leegmaken toch als ik daar de tovenaarshut wil bouwen.. :?: :?:
Ah ok, verkeerd begrepen :) . Ik zag geen andere reden om je Sims eerst te verhuizen, dus dacht dat je vreesde dat je Sims ook verwijderd zouden worden.

Maar ik begrijp denk ik nu je probleem. Die optie om via het stadsscherm een huis in één keer te verwijderen, krijg je pas als er geen Sims in het huis aanwezig zijn. Inderdaad, als je die optie wil gebruiken, zul je eerst je Sims en huisdieren moeten verhuizen. Huisdieren verhuizen kost niks, maar een Sim verhuizen of een heel huishouden verhuizen kost 5000 Simoleons.

Als je dat niet wil, zul je in plaats van die optie te gebruiken, het huis handmatig, stuk voor stuk moeten afbreken. Je kan dan je Sims aan het perceel gekoppeld laten.
Dat afbreken kost wat tijd, maar heeft ook voordelen. Je kan de spullen die je wil bewaren, opslaan in je inventaris, of anders verkopen. Zou je het huis via het stadsscherm in één keer verwijderen, dan schijn je alles kwijt te raken zonder dat je er iets voor terugkrijgt (als dat tenminste niet inmiddels aangepast is door de spelmakers).

Als je het huis handmatig afbreekt en daarbij een kamer afbreekt waar nog spullen in staan, schijnen die automatisch in je inventaris te worden geplaatst. Heb dat zelf niet getest, maar dat zou het handmatig afbreken wel een stuk vergemakkelijken.
Eliine_94 schreef:Maar dan kan ik daar dus de hut bouwen?
Oww, daar zeg je zoiets, daar had ik nog niet over nagedacht. :o .
Je kan een perceel wel leeg ruimen en daar dan weer handmatig een nieuw huis op bouwen, maar een standaard woning kiezen zal dan niet gaan :( .

Bij de woning-opties kun je kiezen voor allerlei standaard woningen, waaronder een leeg kavel. Als je kiest voor zo'n standaard woning en je breekt die handmatig af, krijg je in feite iets als een leeg kavel. Maar op een leeg kavel kun je nog steeds geen standaard woning bouwen, het lege kavel zal ook moeten verdwijnen. Want als je vanuit het stadsscherm op een leeg kavel klikt, geen optie te zien krijgen om een standaard woning te bouwen maar naar het lege kavel toe gaan.

Je zal er denk ik toch niet onderuit komen om via het stadsscherm het huis eerst volledig te slopen. Pas dan krijg je vanuit het stadsscherm (klein kavel - blauwe cirkel, groot kavel - gele cirkel) weer de optie om een standaard woning (in jouw geval de tovenaarshut) te bouwen.
En dus zal je je Sim(s) helaas toch eerst moeten laten verhuizen voor 5000 Simdollars. En als je ze later weer wil laten terug verhuizen, zul je daar dus nog eens 5000 Simdollars aan moeten besteden.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16