Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Elizaa2016 schreef:Ok,ligt aan het spel dus. Irritant.
Waarschijnlijk, of we moeten allebei eenzelfde probleem hebben zoals gebrek aan vrije geheugenruimte. Ik weet niet wat het spel vereist, ik heb nog een paar GB vrije ruimte over en hoop maar dat dat voldoende is.
Elizaa2016 schreef:Dat van de reclameboodschappen moet ik ff checken, gebruik ik niet. Die filmpjes waar je punten of zo voor krijgt?
Onder andere. Eigenlijk alles waarbij je die filmpjes krijgt. Het gebeurt maar af en toe dus misschien is het steeds precies één filmpje die het niet doet.
Elizaa2016 schreef:Edit: Inderdaad een zwar scherm, maar als ik erop klik om te kijken werkt het wel.
Zal het nog eens proberen, maar had al heel wat geprobeerd met klikken en mijn muis-pointer steeds op andere posities. Ik hoopte dan op het kruisje te klikken om het filmpje af te sluiten, maar zonder succes. Ook wachten leek geen zin te hebben.

Advertentie

hallo

ik heb een probleem met de sims freeplay.
ik had mijn spel verwijderd omdat ik sims mobile ging proberen en mijn tablet qua geheugen niet allebei de spellen tegelijk aan kan. later wou ik toch weer sims freeplay installeren maar deze stond niet in mijn google play store. ik keek of ik hem via google chrome kon downloaden door sims freeplay google play in te vullen. maar toen gaf deze aan dat het niet compatibel (o.i.d) is met mijn tablet. er is genoeg geheugen op en hij heeft het tot gisterenavond voordat ik de sims mobile had gedownload prima gedaan. ik heb sims mobile verwijderd. ik kan nog wel in de google play store. ik heb het spel voor het verwijderen opgeslagen en een back-up gemaakt. hebben meerdere mensen dit probleem? en hoe kan ik het oplossen?

chantalle

update: aangezien de playstore zegt dat sims freeplay niet meer werkt op mijn apparaat. zou mijn tablet te oud zijn? het is een android 6.0 en ik heb hem januari 2017 gekocht..
Zou het raar vinden dat een tablet uit 2017 te oud zal vooral omdat je hem er net van afgegooid heb en er vandaag geen update heeft plaatsgevonden. Ik heb een oudere tablet en daar gaat het nog steeds op. Uit me hoofd is dat de Samsung tab 3. Daar doet overigens sim mobiel het niet op die heb ik wel heel kort op mijn mobiel gehad maar vond het niet veel aan.
Ik speel trouwens zowel op me tablet als mobiel met het zelfde spel door hem over te gooien.
Lastig. Android 6.0 zou zeker genoeg moeten zijn, maar ook andere factoren schijnen een rol te kunnen spelen. Heel precies wordt er echter niet aangegeven wat de vereisten zijn. Maar evenals Molletje83 zou ik het wel vreemd vinden als je apparaat van 2017 nu al niet meer compatible is.

Van wat ik erover gevonden heb, zou je dit kunnen proberen:

1. Ga naar instellingen - beeld - schermresolutie. Zorg ervoor dat je FHD+ of WQHD+ ingesteld hebt staan, maar niet HD+.

2. Om er zeker van te zijn dat het niet een probleem is met de Google Play Store app:
- Ga naar settings - Apps - Google Play Store - Opslag.
- Kies voor "verwijder data".
- Herstart je apparaat.
- Open Google Play Store, accepteer de gebruikersovereenkomst en probeer of het nu wel lukt.

Succes!
Ik heb dat allemaal geprobeerd maar niks werkt. Ik heb ook geprobeerd om een helpticket in te vullen bij firemonkeys. Maar die willen mijn speler id weten en die kan ik niet vinden aangezien ik het spel niet meer kan downloaden. De play store zegt nog steeds dat mijn tablet niet compatibel met de sims freeplay is. Wat ik ook probeer niks werkt. Zou het aan de play store zelf liggen? Verder heb ik genoeg geheugen voor dit spel
Oef.

Heb je geprobeerd om de speler id gewoonweg niet in te vullen en de helpticket toch te versturen of werkt dat niet?

Ik denk niet dat het aan de play store zelf ligt. Het schijnt normaal te zijn dat wanneer een spel als niet compatibel wordt beschouwd (en dat is bij jou kennelijk het geval), ook niet zichtbaar is in de play store. Of je apparaat inderdaad niet compatibel is, is weer een andere vraag.

Je bent helaas niet de eerste met dit probleem, ik vind op internet veel meer spelers die een melding krijgen dat hun apparaat incompatibel is, terwijl dat hoogst twijfelachtig is. De meldingen die ik gezien heb waren soms al van 2018, maar ik ben nog geen oplossing tegengekomen. De uiteindelijke conclusie was steeds: "dan zal het apparaat misschien toch niet (meer) compatibel zijn".

Ik ben niet zo thuis in de mogelijkheden van backups van tablets/smartphones, maar kun je aangeven wat je precies gebackupt hebt? Alleen het spel, of je hele tablet-inhoud? Als het alleen het spel is (als dat al kan), kun je misschien proberen om die backup terug te zetten.

Misschien kun je ook even aangeven welk tablet je hebt (merk/type). Android 6.0 is alleen het besturingssysteem dat erop staat. Misschien kan ik dan ergens terugvinden of je apparaat als compatibel wordt beschouwd.
chantalle » 27 maart 2020, 05:53 schreef:Ik heb dat allemaal geprobeerd maar niks werkt. Ik heb ook geprobeerd om een helpticket in te vullen bij firemonkeys. Maar die willen mijn speler id weten en die kan ik niet vinden aangezien ik het spel niet meer kan downloaden. De play store zegt nog steeds dat mijn tablet niet compatibel met de sims freeplay is. Wat ik ook probeer niks werkt. Zou het aan de play store zelf liggen? Verder heb ik genoeg geheugen voor dit spel
Ik heb in het verleden met een ander spel ook gehad dat er stond niet compatibel met dit apparaat.
Maar kon hem toen wel downloaden. Bij jou helemaal niet begrijp ik?
Hoe ziet de melding eruit in je Play Store?
er staat je apparaat is niet compatibel met deze versie wanneer ik het via google in de google play store opzoek (via chrome)

wanneer ik het in de play store app opzoek kan ik het spel geeneens vinden

ik heb alleen het spel een back up gegeven dacht ik

ze willen per se een spelers id. sinds dat ik ze verteld heb dat ik dat niet heb aangezien ik het spel niet (meer) kan downloaden reageren ze niet meer
over mijn tablet

android pixi 4. 7 wifi model 8063 android 6.0 dit stond bij instellingen>over tablet.
dus er zijn meer mensen met dit probleem? ik heb dit nog nooit eerder gehad.

ik hoop dat dit snel weer hersteld kan worden zodat ik het alsnog weer via de play store app kan downloaden :?
Als het de Alcatel Pixi 4 Tablet 7" is, dan heb je een werkgeheugen van 1 GB. Mijn iPhone heeft hetzelfde en ook de cpu snelheden ontlopen elkaar niet veel. Ik zie wat dat betreft geen reden waarom je apparaat niet meer zou voldoen, maar een garantie is dat natuurlijk niet.
Ook het besturingssysteem blijkt ruim voldoende: Android 6.0 waar minimaal Android 4.1 is vereist.

Misschien kun je nog eens naar instellingen- Apps - Google Play Store - Opslag gaan en dan eerst de cache en vervolgens de data verwijderen.
Daarna weer het apparaat herstarten, naar Google Play Store gaan en zien of het dit keer wel lukt.

Als de backup die je gemaakt hebt alleen een cloud save geweest is, komen we daar niet mee verder. Dan wordt alleen de spelvoortgang opgeslagen, maar niet het hele spel zelf.
Als je op een andere manier het hele spel hebt opgeslagen via een of andere app, dan zou het via dezelfde app ook weer terug te zetten moeten zijn. Maar ik weet niet of daar eigenlijk wel apps voor bestaan.

Hopelijk laat Firemonkeys alsnog iets weten. Misschien hebben ze onderbezetting vanwege de Corona-crisis.
Op zijn minst zouden ze wel mogen antwoorden of je apparaat nog compatibel is, daarvoor hoeven ze je ID niet te weten. Als het te lang duurt, kun je anders misschien nog eens opnieuw proberen. Zelf heb ik wel eens een week moeten wachten op antwoord.

Via internet vond ik nog iets over het downloaden van een .apk bestand, maar ik weet niet zeker of dat alleen updates betreft of het hele spel. Die zou je dan kunnen openen met een app uit de store (apk fetcher of apkpure).

Heb je de suggestie van Elizaa2016 al geprobeerd? Dus je er niets van aantrekken dat het niet compatibel is en toch installeren. Of werkt dat niet?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16