Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
@Chantalle:

Bedankt voor de link, het is nu wat duidelijker.

Alleen jammer dat in de video niet gezegd wordt hoe vaak de community-voortgang geupdate wordt. Als het 1 x per dag of per 2 dagen was zoals je zegt, is dat niet of nauwelijks meer dan bij deze community-evenementen. Ik zou het liefst zien dat dit regelmatiger bijgewerkt wordt.

@Rosemarijn75:

Dit komt regelmatig op het reclamebord in het stadsscherm te staan (vlakbij het park). Het wordt wel afgewisseld met reclame, dus soms moet je wat geduld hebben.

Advertentie

Bij die voorgaande events werdt zover ik me kan herrineren de voorgang live bijgehouden dus je had je eigen balk en die van de commutiy constant in beeld.

Gister rond 6 uur in de avond keek ik toen kreeg ik die laatste update nu om 10 uur zie ik dat we het weer gehaald hebben maar de tekst zei iets van met moeite, vergeten een screenshot te maken dus het is hoe dan ook maar letterlijk minder dan 24 uur na die laatste update of in die laatse paar uur is iedereen heel fanatiek bezig geweest zover dat nodig is. Want hoeveel actieve spelers zijn er, blijkbaar geen 2 miljoen anders zou dit in 1 dag gehaald moeten zijn iedere speler 1 keer deze actie.
Galdor schreef:Bij die voorgaande events werdt zover ik me kan herrineren de voorgang live bijgehouden dus je had je eigen balk en die van de commutiy constant in beeld.
Ik wist niet of dat technisch kon, maar in dat geval vind ik het erg jammer dat dat dan nu niet zo werkt. Bij constante feedback heb je veel meer het gevoel dat je met de community ergens aan bezig bent.
Galdor schreef:dus het is hoe dan ook maar letterlijk minder dan 24 uur na die laatste update
Inderdaad... ik dacht echt dat die evenementen steeds maandagmorgen 9.00 uur starten, maar dan zouden het nu maar 6 i.p.v. 7 dagen zijn. Ik zal het de volgende keer eens beter proberen in de gaten te houden.

In ca. 1 dag tijd ineens 25% erbij vind ik ook opvallend, of iedereen moet pas in het weekend tijd hebben om aan het community-evenement te gaan deelnemen (of het aantal acties van hun voorgaande dagen minimaal te verdubbelen). Dan zou een verdubbeling van de snelheid nog wel goed mogelijk zijn.
Als ik het goed onthouden heb, heeft de community wel steeds op het laatst de snelheid flink verhoogd, dus misschien heeft het toch wel met het weekend van doen.
Als iedereen zou beginnen met 1 actie per dag en pas op het laatst 2 of meer acties per dag heeft gedaan, kan het natuurlijk nog snel gaan. Maar of de meesten ook zo te werk gaan, is natuurlijk maar de vraag.
chantalle schreef:er zouden er 4 zijn toch?
Ja, als ik me goed herinner wel.
Het begint ook wel maandags rond 9 uur maar het eindigt als het doel bereikt is dus in principe zou het met genoeg actieve spelers echt in 5 minuten klaar kunnen zijn.
De belangrijkste vraag is echt hoeveel actieve spelers er zijn en dan nog specifieker die de moeite nemen hier aan bij te dragen.
Galdor schreef:Het begint ook wel maandags rond 9 uur maar het eindigt als het doel bereikt is dus in principe zou het met genoeg actieve spelers echt in 5 minuten klaar kunnen zijn.
Ok, dus toch. Ik vermoedde oorspronkelijk dat ze niks zouden laten weten tot de volle week voorbij was.
Galdor schreef:De belangrijkste vraag is echt hoeveel actieve spelers er zijn en dan nog specifieker die de moeite nemen hier aan bij te dragen.
Inderdaad.
Dan lijkt het er nu in feite op dat er voldoende spelers zijn die meedoen maar pas in het weekend veel tijd hebben. Dan is een verdubbeling of meer in snelheid op het laatst nog wel te verklaren.
Ik kan me voorstellen dat de spelmakers ook bewust de uitdaging steeds zo kiezen dat ze de kans groot achten dat het gehaald gaat worden. Toch lijkt me dat vooraf niet zo eenvoudig in te schatten, althans niet bij de eerste paar community-challenges.
Maar misschien hebben ze inmiddels voldoende zicht op hoe groot en hoe actief de deelnemers aan de community-challenges zijn.

Mocht er een keer trage vooruitgang in het weekend komen zonder duidelijke reden, dan ga weet ik ook geen andere verklaring meer dan dat de (tussentijdse) informatie niet klopt.
ik vraag me af of de community challenges en de aanbiedingen in de online store die voor lp en sp te koop zijn alleen in deze update zitten of dat we dat in latere updates ook gaan krijgen?

er waren laatst jurken en pakken (volwassen sims) die waren 615 sp
en het paradijspakket (bank, plant,vloerkleedje, salontafel) voor 375 lp
tja.. wat is beter?
toch echt geld investeren of een grote hoeveelheid aan sp of lp uitgeven aan extraatjes zoals kleding en meubels voor de sims?
Sim Plist » 10 jun 2018, 19:46 schreef:
Galdor schreef:Het begint ook wel maandags rond 9 uur maar het eindigt als het doel bereikt is dus in principe zou het met genoeg actieve spelers echt in 5 minuten klaar kunnen zijn.
Ok, dus toch. Ik vermoedde oorspronkelijk dat ze niks zouden laten weten tot de volle week voorbij was.
Dat is meer een aanname dan een feit gebaseerd op het moment waarop ik de melding zag dat het doel gehaald was. Als ik de app eerder had geopend zeg om 6 uur smorgens zou ik die melding van gehaald dan ook hebben gezien? Het is hoe dan ook geen periode van 7x24 uur als de zevende dag zondags om 10 uur smorgens onze tijd om is en de nieuwe challenge pas 23 of 24 uur later begint
Sim Plist schreef:
Galdor schreef:De belangrijkste vraag is echt hoeveel actieve spelers er zijn en dan nog specifieker die de moeite nemen hier aan bij te dragen.
Dan lijkt het er nu in feite op dat er voldoende spelers zijn die meedoen maar pas in het weekend veel tijd hebben. Dan is een verdubbeling of meer in snelheid op het laatst nog wel te verklaren.
De echte fan speelt op zijn telefoon dus tijd zou het probleem niet hoeven te zijn in je pauze op het werk of school een actie starten is de moeite niet. Maar het kan zeker meespelen.
chantalle » 10 jun 2018, 20:54 schreef:ik vraag me af of de community challenges en de aanbiedingen in de online store die voor lp en sp te koop zijn alleen in deze update zitten of dat we dat in latere updates ook gaan krijgen?

er waren laatst jurken en pakken (volwassen sims) die waren 615 sp
en het paradijspakket (bank, plant,vloerkleedje, salontafel) voor 375 lp
tja.. wat is beter?
toch echt geld investeren of een grote hoeveelheid aan sp of lp uitgeven aan extraatjes zoals kleding en meubels voor de sims?
Dat is een lastige vraag, hoeveel tijd ben je kwijt aan het verzamelen van de benodigde SP of LP.
En wil je de ontwikkelaars financieel ondersteunen? Als je genoeg LP en SP opbouwd of hebt opgebouwd waarom niet, anderszijds is het mischien slimmer deze voor live events te bewaren.
ja dat klopt. ik kan ze beter voor de live evenementen bewaren. wie weet wat er nog komt aan live evenementen. en zo red ik ze eigenlijk altijd wel

ik laat mijn sims elke dag koken en wanneer ik de hoeveelheid sp te weinig vindt laat ik mijn sims 20 lp winnen door te koken om zo nog een sp plant te draaien, ook laat ik ze koken wanneer ik met een missie of hobby bezig ben die ik anders niet op tijd af ga krijgen. en soms voor meubels uit de woonwinkel, of de 24 karaats wortel omdat die veel sim dollaar waard is . dus ik ben liever zuinig met mijn lp en sp

ik denk dat als ik een extraatje uit de online store wil dat ik er toch het beste echt geld in kan steken. of wachten tot het in de verrassingsdozen komt.
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 105