Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Het valt me op dat telkens wanneer ik op de infoknop druk om de inhoud van de verrassingsdozen te bekijken, die inhoud weer verandert:

Afbeelding

Afbeelding

Soms zie ik bij mij de "Bruine Grote Tegel" in de schatkist ertussen, soms ook niet. Omdat ook een aantal andere voorwerpen weer veranderen, zijn er in totaal dus veel meer voorwerpen die je kan krijgen dan de voorwerpen die je te zien krijgt als je op de info-knop drukt.
Als ik het goed begrijp, staat rechts in beeld het totaal aantal gewone en ongewone voorwerpen dat je kan krijgen. Bij mij staat het aantal ongewone voorwerpen op 118, bij jou is dat kennelijk een stuk minder (76) doordat je er meer ontgrendeld hebt dan ik.

Dat betekent dat wanneer je nu (met 3 sleutels) een schatkist koopt met 3 ongewone voorwerpen, je een kans van 3 op 76 (= 3,9%) hebt dat de "Bruine Grote Tegel" ertussen zit.

Als die er de eerstvolgende keer niet tussen zit, zal de kans daarna iets groter worden om deze te ontgrendelen, want er zijn dan 3 ongewone voorwerpen minder omdat je die al ontgrendeld hebt.
De kans is dan 3 op 73 (=4,1%).

Voorlopig is de kans dus helaas niet erg groot, al zal deze kans langzaam toenemen naarmate je meer ongewone voorwerpen ontgrendeld hebt.

Advertentie

Galdor schreef:De kans kunnen we zien ontdek ik net door op de groene I te klikken.
Klopt, maar in de praktijk wil je vaak weten wat de kans is op een specifiek voorwerp, in dit geval een specifiek bouwvoorwerp (Bruine Grote Tegel).
Onder de infoknop kun je alleen zien hoe groot de kans is dat je "een" bouwvoorwerp krijgt.
Elizaa2016 schreef:Ik blijf gewoon hoop houden!
Als je na 25 kisten nog steeds geen Bruine Grote Tegel hebt ontgrendeld, is de kans daarna inmiddels 100% geworden om die te ontgrendelen :) . Aangenomen dat er intussen geen nieuwe voorwerpen worden toegevoegd.
Maar ik hoop voor je dat het veel eerder lukt.

Je zal nog wel wat schatkisten moeten kopen voordat de kans serieus groter wordt.
Maar een aantal keer proberen met een kleinere kans, vergroot natuurlijk ook je kans dat het gewenste voorwerp er een keer tussen zit.

Vergelijk het maar met het gooien met een dobbelsteen:
Als je één keer mag proberen een 6 te gooien, heb je een kans van 1 op 6 (= 16,7%).
Als je daarentegen drie keer mag proberen een 6 te gooien, heb je al een kans van 42,1%.
Bij me steuntaken van een zwangerschap moest ik sims laten kleding laten naaien.
En dat wou ik ze gezellig naast elkaar op de bank laten doen alleen gingen ze bij elkaar op schoot zitten lijkt mij niet handig.
Op de andere bank deden ze dat ook
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 38