Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.

Advertentie

Elizaa2016 » 14 jun 2018, 18:05 schreef:Heeft iemand deze bruine tegels weleens in de schatkist gehad?
Wil ze zo graag hebben, maar grijp elke keer mis! :(

Afbeelding
4,5 maand verder en ik heb ze nog steeds niet. :(
Mijn geduld word aardig op de proef gesteld! ;)
Wat er verder vaak in die schatkist zit vind ik meestal niet zo,maar ja doorzetten!
Het lag helaas wel een beetje in de verwachting dat het lang zou gaan duren.
Een schatkist kost 3 sleutels, dat is dus (als je niets misloopt) 3 weken sparen voor één kist.

Een schatkist bevat 3 ongewone voorwerpen. Je hebt in die 4,5 maanden ( ca. 19 weken) tijd 79 - 61 = 18 ongewone voorwerpen verzameld. Dat komt overeen met 18 / 3 = 6 schatkisten. Je hebt dus (vrijwel) iedere week een sleutel verdiend, want die 6 schatkisten kosten 6 x 3 = 18 sleutels.

Even wat statistiek (ik had de rekentabellen van vorige keer nog op mijn PC bewaard). Het voert wat ver om de onderstaande berekeningen en schattingen toe te lichten, maar hier kom ik ongeveer op uit:

- De kans dat je in die 4,5 maand tijd met die 6 schatkisten de "bruine grote tegel" zou winnen, was ongeveer 24 % (ca. 1 op 4). Helaas niet gelukt, en statistiek houdt ook geen rekening met wat in het verleden gebeurd is ;) :

- Bij de eerstvolgende kist die je koopt (3 weken sparen) heb je een kans van ongeveer 5 % (ca. 1 op 20) dat je die "bruine grote tegel" wint.
- Als je 5 kisten koopt (15 weken sparen) is je kans ongeveer 24 % (ca. 1 op 4).
- Als je 10 kisten koopt (30 weken sparen) is je kans ongeveer 50 %.
- Als je 15 kisten koopt (45 weken sparen) is je kans ongeveer 80 %.

Misschien wat moeilijk te begrijpen, maar bovenstaande kansen nemen met iedere kist die je koopt en geen "bruine grote tegel" bevat, weer wat af.
Bijvoorbeeld: als je uit de komende 5 kisten geen "bruine grote tegel" trekt, is de kans dat je die in de volgende 5 kisten tegenkomt géén 50 % meer (zoals bij het kopen van 10 kisten), maar ca. 33%.
Dat komt doordat, zoals eerder gezegd, statistiek geen rekening houdt met het verleden. Dus bij iedere kist die je koopt "zonder succes", dient de berekening in feite opnieuw gemaakt te worden.

Mocht het bovenstaande je allemaal te ver gaan, dan sla het gerust over (en dat zeg ik nu pas :) ).

Kort samengevat:
Je kans is ongeveer fifty-fifty dat je binnen de komende 30 weken de "bruine grote tegel" wint.
Als het meezit: eerder, als het tegenzit: later.
Waarschijnlijk zul je dus nog wat geduld moeten hebben, of veel geluk!
Ik zal voor je duimen :D .
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 38