Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.

Advertentie

Ik begrijp dat je met de Sous-beoordeling quest bezig bent,
Als je zo'n perkje gebruikt waar je ook tomaten, mais, sla en dergelijke op kan planten, zou je die optie moeten krijgen.
Ik kom er toch niet uit.. via sims freeyplay.
Pompoenen kweken bij je buren, ik heb ondertussen alle buren al gehad maar hij wordt niet afgevinkt.

Ik heb in 1 huis 2 ouders, een baby en nu een zwangere mama maar ik kan dus de nieuwe baby niet toevoegen omdat er geen plek is? In dat huis wonen ze met ze 3 en er mogen er 4? Bedje met uitroepteken staat er ook al..

En ontwerp rode laarzen met de modestudio. Ook verschillende sims het laten doen maar bij geen 1 komt rode laarzen met aanvinken tevoorschijn?

En het lukt mij toch niet om lp's te verdienen?

Hoop dat iemand mij kan helpen?

Liefs :shock:
Hoi,

Vraag 1: Pompoenen kweken bij de buren lukt niet:
Als je zeker weet dat dit niet een wekelijkse opdracht is maar een sociale opdracht...geen idee eigenlijk. Als het probleem blijft, kun je misschien even wachten tot na de volgende update en hopen dat het dan weer werkt. Zo niet, dan lijkt me een herinstallatie (eerst het spel in de Cloud opslaan!) het proberen waard.
En als laatste optie: de spelmakers Firemonkeys aanschrijven (alleen engels-talig):
https://help.firemonkeys.com.au/hc/en-us/requests/new" onclick="window.open(this.href);return false;

Vraag 2: baby toevoegen:
Per baby heb je een wieg nodig, dus wellicht zal je eerst een tweede wieg moeten plaatsen.

Vraag 3: rode laarzen modestudio:
Waarschijnlijk een kwestie van volhouden. Soms duurt het erg lang als je net pech hebt. Ook zijn sommige voorwerpen wat zeldzamer dan anderen.
Zorg er in elk geval voor dat de behoeften van je Sim helemaal zijn aangevuld, dat verkleint de kans op dubbelen. Zodra je alle voorwerpen hebt, een nieuwe collectie starten. Dan moet je er uiteindelijk een keer bij uitkomen.
Overigens heb je minimaal 1 Sim nodig die voldoende ervaring heeft met de modestudio om rode laarzen te kunnen fabriceren, maar dit is al in de tweede rij.

Vraag 4: LP's verdienen:
De snelste methode is denk ik via de kookhobby:
Laat 10 sims tegelijk koken (hiervoor 10 fornuizen met steeds daarnaast een broodrooster op een perceel plaatsen).
De eerste keren zul je nog een prijs in natura ontvangen als je alle voorwerpen bijeen hebt. Maar daarna krijg je steeds 5 LP hiervoor. Als je hierin goed geoefend bent en flink doorwerkt, kun je in een uur tientallen LP's verdienen. Zorg ook hier dat de behoeften van je Sims volledig zijn aangevuld.

Succes ermee!
Bedankt voor je duidelijke reactie!

Ik heb idd 2 bedjes toegevoegd. 1 voor de baby die er al is. En 1 voor de baby die nog in de bolle buik zit. Maar kan het niet toevoegen omdag het max aantal sims in huis er al is.. en dat zijn de vader,moeder en baby, en de baby in de buik. Dat is totaal 4. En 2 babybedjes.. snap er niks van. Ik dacht dam verhuis ik zr naar een grotere woning, maar een zwangere sim mag niet verhuizen.. zo frustrerend dat het totaal niet lukt :shock: :shock: !

Ik heb juist 1 iemand die ver is in de mode studio maar nog geen enkele keer rode laars tegengekomen, dus ook al andere sims het laten doen maar ook dan komt er helaas niks..

Met lp's verdienen doe je fan iets specifieks qua koken of bakken? Dat je het zo snel verdiend? Ik heb 4 sims die hobby koken hebben en al aardig ver zijn maar nog geen lp 's verdiend..

Hoor het heel graag!

Groetjes
Even vergeten dat je tegenwoordig ook baby's kan krijgen via zwangerschap :-).
Zelf heb ik de missie "Bolle Buik" nooit gedaan, dus het wordt voor mij wat lastiger om je daarmee te helpen. Maar toch een poging:
Ik neem aan dat je deze missie voltooid hebt, de zwangerschapswinkel gebouwd hebt (tussen het makelaarskantoor en de opnamestudio, vlakbij het Winkelcentrum "Zonsondergang") en nu probeert om via een wieg een baby toe te voegen.
Als het goed is, krijg je dan 3 opties te zien:
1. Zwangerschapsevenement
2. Zwangerschap
3. Een baby toevoegen.
Omdat je aangeeft in dit huis een zwangere mama te hebben, vraag ik me af of je eerder al de eerste of tweede optie hebt aangeklikt, waarna de zwangerschap of het zwangerschapsevenement begonnen is.
1. Als je voor het Zwangerschapsevenement hebt gekozen (9 dagen), dien je alle doelen/taken te volbrengen. Daarna zou de baby geboren moeten worden.
2. Als je voor Zwangerschap gekozen hebt (6 dagen), zou de baby na 6 dagen geboren moeten worden
3. De optie "Een baby toevoegen" staat los van het hele zwangerschapsgebeuren. Dit is de "ouderwetse" manier van baby's toevoegen. Door 24 uur te wachten krijg je dan een baby in de wieg.

Mocht je nu die derde optie proberen te kiezen, dan zal dat niet lukken. Je hebt namelijk al een zwangere mama die binnenkort voor een baby gaat zorgen. Je kan dus niet nog een baby toevoegen via de wieg, dan zou je een derde baby proberen te krijgen en dus 5 personen in een huis krijgen.

Met die modestudio: gewoon volhouden en zo mogelijk met meerdere Sims hieraan werken (iedere Sim heeft dan wel een eigen modestudio nodig). Zorg ervoor dat alle Sims die hieraan werken hun behoeftebalken helemaal aangevuld hebben. Bedenk dat er 16 voorwerpen zijn, als je wat pech hebt en veel dubbelen trekt, zal je wellicht vele tientallen keren moeten proberen voor je het gewenste voorwerp (rode laarzen) krijgt.

Met LP's verdienen: steeds de kortste optie (1 minuut) bij koken (bakken helpt niet, dat valt niet onder de hobbies!)
Minimaal 1 Sim moet het hoogste niveau hebben, anders kun je niet alle voorwerpen verzamelen. Daarvoor is ervaring nodig, dus gewoon doorgaan met koken totdat 1 Sim dit bereikt heeft.
Voor de rest het beste met 10 Sims tegelijk koken op 1 perceel en verder de beschrijving volgen uit mijn vorig bericht.
Dus ongeveer zoiets:

Afbeelding

Voor het opruimen van de vieze borden is een vaatwasser erg handig, als je die niet hebt moet je geluk hebben dat de spelmakers nog een keer een evenement houden waar dit te verdienen is.
Zonder vaatwasser kun je het best zorgen dat er géén wasbak op het perceel is en de prullenbak omver schoppen. Als je dan met 10 Sims tegelijk de borden opruimt, is het toch nog binnen afzienbare tijd te doen.
bblillylillie » 05 apr 2023, 18:57 schreef:Ik kom er toch niet uit.. via sims freeyplay.
Pompoenen kweken bij je buren, ik heb ondertussen alle buren al gehad maar hij wordt niet afgevinkt.

Ik heb in 1 huis 2 ouders, een baby en nu een zwangere mama maar ik kan dus de nieuwe baby niet toevoegen omdat er geen plek is? In dat huis wonen ze met ze 3 en er mogen er 4? Bedje met uitroepteken staat er ook al..

En ontwerp rode laarzen met de modestudio. Ook verschillende sims het laten doen maar bij geen 1 komt rode laarzen met aanvinken tevoorschijn?

En het lukt mij toch niet om lp's te verdienen?

Hoop dat iemand mij kan helpen?

Liefs :shock: