Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Al mijn baby's hun behoefte qua hygiëne loopt achteruit. Sommige zijn al niet meer groen, maar wat ik ook probeer: Ik krijg een baby niet gewassen in bad. Niet met de vader of moeder (of beste vriend), niet als een Sim de baby al vastheeft. Gewoon noppes.

Het bad (of de wastafel) flasht wit voor een seconde en verder gebeurt er niks. Er komt niet in beeld "baby wassen" (of zoiets) als optie om te doen.

Hoe krijg ik de baby's gewassen?

Advertentie

Het lukte mij ook niet om een baby te wassen via een wastafel, maar wel in bad.
Daarvoor zul je eerst de baby moeten oppakken met een volwassen Sim. Vervolgens kun je het bad aanklikken.
Aangezien dit bij jou niet schijnt te werken, vraag ik me af of je bad goed bereikbaar is. Of gebruik je geen volwassen Sim? Anders vrees ik een bug, wellicht alleen met een bepaald type bad.

De eenvoudigste manier om een baby schoon te krijgen, is de optie "luier verschonen" gebruiken, door ofwel eerst de baby te selecteren en dan op een Sim te klikken die op hetzelfde perceel aanwezig is, ofwel door eerst een Sim te selecteren en daar de baby aan te klikken.
Met een Sim de baby oppakken en het bad selecteren werkt niet. Alleen de luier verschonen werkt niet door in de hygiënebehoefte van de babySim.

Ik heb al eens opnieuw geïnstalleerd, werkt ook niet.

Mijn baby's worden ook niet ouder. Eentje heb ik al een week ofzo en is nog steeds een baby. Verjaardag vieren doet het niet want ik moet eerst de peutermissie volbrengen? Uhm, hoe, als ik geen peuters heb en niet kan krijgen door ze hun verjaardag te laten vieren?
Ik zou in elk geval de optie "luier verschonen" een aantal keren achtereen proberen. Misschien is de hygiëne zodanig laag dat het even duurt voordat het zichtbaar wordt in de hygiënebalk.
Voor alle duidelijkheid: de hygiënebalk is het icoontje met de spons, niet het icoontje met het toilet. Baby's kunnen niet
naar het toilet, die balk wordt pas groen als de baby het in zijn/haar luier doet. In dat geval zie je ook de hygiënebalk (spons) achteruit gaan.

Voor wat betreft het ouder worden van baby's zou ik toch even afwachten totdat je bij de peutermissie bent aangeland. Ik denk dat tijdens die missie de optie om baby's hun verjaardag te laten vieren, wel zal werken.