Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Inderdaad teleurstellend. Als ik op de vulkaan klik staat er:
"...kijk hoe de vulkaan uitbarst en allerlei kostbaarheden blootlegt!".

Aan XP's heeft waarschijnlijk niemand iets tegen de tijd dat de vulkaan ontgrendeld is. Ik zit al een tijd op level 55 dus die XP's zijn waardeloos geworden. En ik ben nog lang niet zover dat de vulkaan wordt ontgrendeld.

Ik heb even bij "The Girl Who Games" gekeken:

"When you reach level 25 you unlock the Volcano which is really disappointing, all you get when the volcano ‘erupts’ every 24 hours is S750 and 500XP"

:( :(

Advertentie

Nee, van 750 Simdollars kan je geen Simrace spelen :lol: .

Sommige verhoudingen in dit spel liggen gewoon scheef. Daar is soms al voor jaren terug over geklaagd door spelers.
En dat zou niet eens nodig moeten zijn, de spelmakers horen dit zelf al heel snel te constateren.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er iemand is die de vulkaan al ontgrendeld heeft voor het bereiken van level 55. Dus die XP's als beloning zijn zinloos.

Voor mij blijft het in elk geval onbegrijpelijk dat aan zo'n missers niets gedaan wordt. Zeker zoiets als het aanpassen van de beloning voor die vulkaan, dat kost de spelmakers nauwelijks extra tijd.
Sim Plist » 08 feb 2020, 18:26 schreef:Nee, van 750 Simdollars kan je geen Simrace spelen :lol: .

Sommige verhoudingen in dit spel liggen gewoon scheef. Daar is soms al voor jaren terug over geklaagd door spelers.
En dat zou niet eens nodig moeten zijn, de spelmakers horen dit zelf al heel snel te constateren.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er iemand is die de vulkaan al ontgrendeld heeft voor het bereiken van level 55. Dus die XP's als beloning zijn zinloos.

Voor mij blijft het in elk geval onbegrijpelijk dat aan zo'n missers niets gedaan wordt. Zeker zoiets als het aanpassen van de beloning voor die vulkaan, dat kost de spelmakers nauwelijks extra tijd.
Ze willen natuurlijk dat mensen echt geld uitgeven aan het spel.
Daardoor blijven sommige dingen denk onmogelijk om te halen, tenzij je er geld aan besteed.
Zeker, en er is natuurlijk ook niets mis mee dat ze geld willen verdienen.
Gezien het "gratis" karakter van het spel, neem ik aan dat het idee is om de verdiensten te laten bestaan uit reclame-inkomsten, extra aankopen die je kan doen binnen het spel en dienend als uithangbord voor andere, betaalde spellen die ze uitgeven.

Maar als ze dit ten koste laten gaan van de kwaliteit van het spel en spelers teleurgesteld worden, kon het wel eens averechts werken doordat spelers gaan afhaken.

Enkele situaties die ik tegengekomen ben:
- Een paar jaar moeten spelen om een vulkaan te kunnen ontgrendelen die heel wat belooft, terwijl vervolgens als beloning wat XP's worden uitgedeeld die niet meer bruikbaar zijn in die fase van het spel, en verder nog wat Simdollars die je net zo vlug verdiend als je 10 Sims 30 sec. laat planten (met die regelmatig extra beloning van ca. 300 Simdollars die je erbij krijgt).
- Simraces waarbij de kosten wel 10 keer zo hoog liggen, vergeleken met wanneer je soortgelijke prijzen rechtstreeks in de woonwinkel zou kopen.
- Spelers die contact opnemen met de spelmakers en gerustgesteld worden dat ze gecompenseerd worden voor gegevensverlies die gaat optreden om het probleem op te lossen, om vervolgens nog geen 5 procent van het verlies te compenseren.

Als spelmakers heb je er alleen maar baat bij, als je spelers tevreden houdt. Teleurstellingen en irritaties over het spel verspreiden zich nu eenmaal vlug via Social Media.
Ik denk dat ze er daarom wel verstandig aan doen om te zorgen dat de verhoudingen binnen het spel enigszins kloppend blijven zodat het spel zelf kwalitatief goed blijft, spelers die contact opnemen met hun helpdesk adequaat geholpen worden en geen irritaties veroorzaken met onmogelijke of onrendabele opdrachten.
Ja, het wordt ons niet makkelijker gemaakt om te spelen.
De beloningen mogen soms wel groter zijn of wat makkelijker om te halen.

Maar afwachten tot het volgende evenement en kijken wat ons te wachten staat. ;)
Elizaa2016 » 19 feb 2020, 16:05 schreef:Oh waar ben ik aan begonnen, wist niet dat het zoveel werk zou zijn haha.

Afbeelding
Als je niet dag en nacht hiervoor de wekker zet, ga je het niet halen! Je mag geen enkele fase missen. Ik heb een onafgemaakt gebouw en moet ruim 2,8 miljoen Simoleans betalen om het af te bouwen. En dat appartement als prijs is leuk om naar te kijken. Tip: maak screenshots, dan kan je het later misschien zelf nabouwen.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38