Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Heb het bericht via de Game Center app verstuurd (IOS 7 heeft die nog).
Ik heb je Gmail-adres gebruikt dat je had opgegeven, inmiddels ook nog geprobeerd met je Game Center naam (want die optie biedt de Game Center app ook).

Ik weet niet wat de norm is om PB's te kunnen lezen/sturen (misschien 10 berichten plaatsen of wellicht een paar weken lid zijn) maar zal mijn email-adres wel versleuteld geven, ik haal het later wel weer weg:

(inmiddels weer weggehaald)
Laatst gewijzigd door Sim Plist op 15 apr 2020, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Advertentie

Ik heb je vriendenverzoek voor Game Center via iMessage ontvangen. Probleem is echter dat ik het verzoek kennelijk nog moet accepteren, maar die optie krijg ik in de instellingen van Game Center helaas niet. Inmiddels heb ik ook de de support website van Apple gevonden dat dit niet mogelijk is met eerdere versies dan IOS 13.

Misschien gaat Apple bij de bovenstaande info niet meer uit van het gebruik van hele oude IOS versies, dus de laatste hoop is misschien mijn oude iPhone, maar tot nu toe is het vreemd genoeg niet gelukt om daarmee op het benodigde Apple account in te loggen (ook als ik op de nieuwe iPhone uitgelogd ben). Dit was waarschijnlijk ook de reden dat mijn eerdere uitnodigingen niet verstuurd zijn, want daardoor bleek iMessage niet geactiveerd te zijn.

Als ik op de oude iPhone via de Game Center App probeer in te loggen (met de Apple ID) krijg ik een melding dat er inmiddels te veel mislukte inlogpogingen zijn geweest, het kan daardoor even duren voordat ik het opnieuw kan proberen.

Mocht ook dat niet werken, dan vrees ik dat het ophoudt en zul je vrienden moeten vinden die ook IOS 13 hebben.
Ik zal nog wel laten weten als mijn opties uitgeput zijn (of iemand moet nog een idee hebben).
Helaas ben ik inmiddels door mijn opties heen.

Het technische verhaal:
Het is nog wel gelukt om op mijn oude iPhone in Game Center in te loggen, maar daar heb ik geen vriendenverzoek binnengekregen.
Ik denk dat ook daar iMessage nodig is om het te laten werken, maar het lukt niet om iMessage te activeren. Het schijnt dat daarvoor een Simkaart in de iPhone aanwezig moet zijn om de iPhone te koppelen aan het telefoonnummer, maar die Simkaart had ik overgeplaatst (en gestript tot nano-simkaart) en geactiveerd in mijn nieuwere iPhone.

Ik hoop dat iemand anders met IOS 13 die via Game Center speelt, zich aandient. Het positieve is alvast dat Game Center weer beter ondersteund wordt door Apple, dus wellicht groeit het aantal spelers via Game Center de komende tijd weer.
Hoi hoi ik zit met een probleempje, ik kan dus geen buren meer toevoegen maar ben al wel aan gemeld op faceboock en dit is gebeurd sinds vanmiddag ineens uit het niets heb ik het standaar buurtje die iedereen heeft wat moet ik dan nu met me sims doen om wel weer buren toe te kunnen voegen want de knop daar voor heb ik er dus ook niet staan.
Hoi,

Zou je eens kunnen proberen om in het menu van de Sims Freeplay (3 puntjes) en dan via het slotje (accountbeheerder) je af te melden bij Facebook en vervolgens weer in te loggen?
Onder de knop vrienden zit in Gamecenter een knop: voeg vrienden toe en dat gaat bij de nieuwste versie van iOS via iMessage. Je hebt daarom een e-mailadres of 06-nummer nodig dat gekoppeld is aan het Apple ID om iemand toe te voegen via Gamecenter (dat geen app meer is maar te vinden bij de instellingen van iPad of iPhone). Ik heb op deze manier meerdere buren gekregen. Je niet kunt dus niet meer uitnodigen via de accountnaam ‘bijnaam’ in Game Center zoals vroeger, toen het nog een aparte app was. Dit kan natuurlijk nog wel op apparaten waarvan het besturingssysteem ouder is.
Mss raar dat ik het hier vraag maar heb een probleem. Ik had een man met een baby en een vrouw met 2 baby’s deze wonen nu sale. Maar de 2 baby’s van de vrouw wonen nog apart in het vorig huis wat nu?
Ik ben er niet zo heel erg in thuis, maar hou er rekening mee dat er maar maximaal 4 personen in 1 huis mogen wonen. Dus op het moment dat de vrouw is gaan samenwonen met een man en kind, zou het nooit mogelijk zijn geweest dat je twee baby's automatisch mee verhuizen, anders zou je 5 personen in één huis krijgen.

Daarom is het spel waarschijnlijk zo geprogrammeerd, dat bij verhuizen nooit de andere gezinsleden mee verhuizen. Maar dat kan inderdaad wel tot wat vreemde situaties leiden, zoals dat de twee baby's nu de enige bewoners van een huis zijn.
Op zich is dat geen probleem, je kan altijd naar het oude huis met de twee baby's gaan om ze te verzorgen.

De vraag is dus vooral, wat je precies wil bereiken (en hou er dus rekening mee dat er maximaal 4 personen in een huis kunnen wonen).
Als je ver genoeg met het spel gevorderd bent zodat je de baby's kunt laten verouderen, is dat een manier om ze uit het huis te krijgen. Je kan ze dan laten samenwonen in een ander huis als ze oud genoeg zijn, of zelfs laten overlijden nadat je ze oud hebt laten worden).
Misschien zijn er nog andere opties, maar ik ben daar dus niet zo in thuis.
  • 1
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 186