Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Ik heb de Sneeuw Chalet net voor kerstmis kunnen ontgrendelen! Nu vroeg ik me af of het daar nu voor eeuwig blijft sneeuwen?
Ik wil namelijk graag een zwembad bouwen bij de Chalet, maar als het blijft sneeuwen zou dat zonde zijn.

Hopelijk kan iemand me helpen! :D

Advertentie

Het zou mij verbazen als het zou ophouden met sneeuwen. Op dit moment sneeuwt het bij mijn sneeuwchalet, terwijl het bij andere huizen niet (meer) sneeuwt.

Misschien is het juist wel grappig om een zwembad te hebben waar het constant sneeuwt. Het water zal denk ik niet gaan bevriezen 8-) .
Maar als je dat niet wil: ik zou er in elk geval niet op wachten tot het sneeuwen ophoudt.
Hoi,

Even voor de zekerheid:
Je weet dat je de chalet na het behalen van de missie nog moet bouwen door op een leeg kavel te klikken en dat je dan bij het tabblad "Onroerend Goedwoningen" de sneeuwchalet kunt kiezen?

Zoja, staat de sneeuwchalet er wel tussen maar moet je er voor betalen, of staat deze er helemaal niet tussen?

Hoe dan ook, als je zeker weet dat je de missie op tijd gehaald hebt (je zou dan ook de felicitaties in beeld hebben moeten zien met de melding dat je nu toegang hebt tot de sneeuwchalet) en toch geen (gratis) sneeuwchalet kunt bouwen, kun je mijns inziens niks fout hebben gedaan en vrees ik dat je last hebt gehad van een bug.

Als er al bepaalde vereisten waren voor de sneeuwchalet-missie (zoals het behalen van de missie voor het bouwen van verdiepingen), zou je daar in elk geval vooraf een melding van moeten krijgen en zou de sneeuwchalet-missie ook niet eerder van start moeten kunnen gaan.
Maar ik heb niets gelezen over vereisten voor deze missie, ik denk niet dat die er waren.
Tja...heel vervelend.

Ik vrees dat je er niets meer aan kan doen, het lijkt erop dat het spel de missie als "niet gehaald" heeft beschouwd. Temeer omdat de sneeuwchalet kennelijk ook niet ontgrendeld is, want anders zou deze in elk geval tussen de “Onroerend Goedwoningen” moeten staan en zou je deze voor een zeker geldbedrag moeten kunnen bouwen.

Misschien dat anderen nog met suggesties komen, maar anders zou ik zeggen: even op de tanden bijten (pas op je tong) en maar verder spelen.
Misschien dat in de toekomst de missie nog eens herhaald gaat worden.
De 1e zou er zelfs gratis tussen moeten staan. Meestal zelfs als eerste keus nog voor het leeg perceel. Het feit dat je zelf nog geen verdiepingen kan maken heeft hier geen invloed op hooguit dat je de verdieping niet kan bewerken. Dus zou je als je engels een beetje goed is contact kunnen op nemen met de game developer Firemonkeys en anders inderdaad zoals Sim Plist al schrijft wie weet de volgende keer.

Ps heb je alle 13 dagopdrachten ook binnen de tijd afgerond? Het kan zijn dat je een dag hebt gemist dus bijvoorbeeld van dag 5 meteen naar dag 7. Ik weet niet of dit effect heeft op het wel of niet ontgrendelen van het chalet.
In dat geval lijkt het me echt een bug.

Je enige optie lijkt nog, zoals Galdor aangeeft, rechtstreeks contact opnemen met de ontwikkelaar Firemonkeys, als je de Engelse taal redelijk beheerst.

Als de informatie dat je de missie gehaald hebt, ergens in je spelbestand staat opgeslagen, zou het technisch team van Firemonkeys denk ik aan het bestand moeten kunnen zien dat er sprake is van een bug. In dat geval kunnen ze er een update voor uit gaan geven die de fout repareert.

Het alternatief is, zoals gezegd, afwachten of de missie in de toekomst nog een keer voorbij gaat komen.