Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
Steeds meer spelers krijgen last van foutcode 102 waardoor ze met geen enkele familie meer kunnen spelen. Dit topic is om alles over deze foutcode te bespreken zodat er misschien een goede oplossing voor gevonden kan worden.

Momenteel is het volgende bekend:
- de meeste mensen hebben last van dit probleem sinds de patch van 9 september (de derde patch)
- het wordt niet veroorzaakt door mods en downloads (althans niet bij iedereen)
- het probleem kan vaak 'worden opgelost' door een nieuw spel te starten of de hele saves map leeg te maken (maak eventueel eerst een back-up als je jouw savegames wilt behouden). Er is nog geen oplossing bekend waarmee het probleem voor bestaande spellen kan worden opgelost anders dan het huishouden opslaan en in een nieuw spel plaatsen.

Mocht je ook last hebben van dit probleem, dan zou ik graag het volgende willen weten:
1. Heb je downloads of mods geïnstalleerd voor het installeren van de laatste patch?
2. Kan je wel met andere familie spelen en helpt het als je het huishouden laat verhuizen?
3. Als je een nieuw spel start, kan je dan wel spelen?
4. Als je de inhoud van de saves map leeg maakt (je kan de map eventueel ook hernoemen of eerst een back-up van de savegames maken) en een nieuw spel start, is dan het probleem opgelost?
5. Wat zijn jouw systeemspecificaties?

Advertentie

Nou deze foutcode krijg ik pas sinds vandaag Neefje! ik kan nergens meer in wil ik in Oasis Sring komen dan springt hij automatisch naar Willow greek en omgekeer idem,daarna de foutcode met eronder wij raden aan het spel opnieuw te starten maar helaas al 7 keer nu en nog steeds hetzelfde
En moet ik de map saves helemaal leegmaken?ik wil eens kijken of dat lukt!
Mijn spel doet het weer hoor!
Ik heb eerst de Modmap geknipt en op het bureuablad geplaatst.
Daarna het spel gestart maar nog steeds de foutcode dus het kon niet aan mijn downloads liggen.
Toen ben ik in de sims4 map in mijn documenten gaan snuffelen en daar stond een bestand wat er nooit had gestaan!..genaamd' localthumbcache. ik wist niet wat dit was dus ik heb deze eerst naar mijn bureaublad verplaatst.
Ik heb het spel weer opgestart en Het deed het perfect dus!!..weer afgesloten en mijn downloads in het modmapje teruggeplaatst
Weer opgestart ..perfect hij doet het weer .
Dus het lag bij mij aan een bestand genaamd : Localthumbcache. :) :)