Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
Ja, precies, dank voor de bevestiging van die gedachte.
Als ik het nieuwe systeem heb (denk over een maand zoiets) en ik dan toch aan het installeren ben, zal ik het uittesten op beide schijven (hdd en ssd) voor Sims 4 met een grote savefile. Ik ben nu al benieuwd wat de eierwekker gaat aangeven :)

Advertentie

Ik heb de HP Envy 15 k046nd laptop met Windows 8.1

Processor: Intel Core i7 4510U
RAM: 12 GB
Videokaart: NVIDIA GeFore GTX 850M

Ik heb al mijn instellingen op het allerhoogste staan en hij doet het echt super goed! :D Nooit lag en de laadtijden zijn erg snel. :mrgreen: Het is best wel een dure laptop, maar hij is het zeker waard. ;)
Sinds kort een laptop (Acer Aspire E5-572G-38NM) , gegevens:
Schermdiagonaal 15,6 inch
Processor Intel Core i3
RAM-geheugen 8 GB Videokaart NVIDIA GeForce 840M
Totale opslagcapaciteit 500 GB HDD

Prima stille laptop die niet zucht of kreunt tijdens het spelen, een fijn beeldscherm (anti-glare beeldscherm) die rustig oogt tijdens het spelen; wat ik belangrijk vind omdat ik zelf oogproblemen heb.

Het installeren ging vrij vlot op deze laptop; daar moet ik wel bij opmerken dat ik op dit moment alleen het basispakket, en uitbreidingspakket Sims 4 "aan het Werk" heb geïnstalleerd! Én dat ik deze laptop alleen gebruik voor Sims 4 te spelen, dus niet voor andere spellen e.d.

Geen nadeel op te noemen eigenlijk, alleen als je rustig wilt spelen (dus niet op de tijd letten), is hij na 100% opladen al na een uur bijna leeg zodat je daarna met je oplader erin moet blijven spelen.
Dat is dan ook het enige nadeel die ik kan opnoemen.

Op dit moment heb ik de instellingen allemaal hoog staan in de spelopties, en is het dan ook niet nodig om in de "laptopmodus" te gaan spelen.

Kortom: een fijne laptop voor een zacht prijsje, dat de opslagcapaciteit "maar" 500 GB HDD is (kleine harde schijf), mag de pret niet drukken. :mrgreen:
Ik heb een super game pc aangeschaft, de man in de winkel stond me raar aan te kijken toen ik zei voor welk spel.
Ik speel al jaren Sims, Sims 3 en nu Sims 4. Baalde elke keer zo ontzettend dat mijn pc crashte.
Dus nu opgelost door er maar wat geld in te steken.

Mijn partner vond het raar, die geloofde niet dat van "zo'n simpel spellentje" een pc crasht.
Ik geloof dat de verkoper het met hem eens was. ik heb hem gevraagd wat een zware game was en daar de pc voor gevraagd. "Maar mevrouw dat hebt u echt niet nodig" Nou doe het toch maar!
En ik ben er blij om. Alles loopt super.

Dus aanrader, als je het echt veel speelt en toch een nieuwe pc aanschaft, steek er wat geld in.

Zoals je al merkt, ik ben geen pc nerd, alleen een sim nerd :lol: , geen idee wat mijn pc spec's zijn. In de games staat nu alles max in ieder geval. Mijn partner was alleen mee naar de winkel zodat ik geen oor werd aangenaaid... :mrgreen:
Hallo luitjes,

Ik zag dat het vastgezette laptopervaringen topic in dit subtopic al sterk verouderd was, dus bij deze mijn ervaring met mijn laptop. Ik heb de Acer Aspire 7 A715-71G-76ZS die (momenteel) alleen beschikbaar is bij Coolblue. De laptop is stil, snel en heerlijk in gebruik. Wel komen er snel vingerafdrukken op de behuizing, dus zit ik snel met een poetsdoek in de aanslag :lol: . Dit is voor iedereen hier niet zo van belang, dus vandaar nu de specificaties:

[*] Processor: Intel I7-7700HQ
[*[ Videokaart : NVIDIA GeForce GTX 1050
[*] Opslag : 256 SSD, 1TB HDD (1256 in totaal dus)
[*] Ram : 16 GB, dit is uitbreidbaar tot 32GB

Ik speel met deze laptop Sims 4 op ultra instellingen, met 'alle' uitbreidingspakketten die er tot vandaag de dag zijn (behalve Peuter Accessoires, vandaar de ' om alle), en veel custom content. De laadtijden komen niet boven de 10 seconden uit en ik heb er al behoorlijk wat speeltijd doorgebracht met mijn saves.

Hieronder nog wat screentjes

Bjorn's gezicht:
Spoiler: show
Afbeelding
Hondje:
Spoiler: show
Afbeelding
Fonteintje:
Spoiler: show
Afbeelding
Bloemjes zien er ook geweldig uit:
Spoiler: show
Afbeelding
Je kunt dus zien dat de kwaliteit echt geweldig is :D Ik heb best veel verstand van laptops en specificaties (werk al bijna vijf jaartjes in een laptopwinkel :P) dus schroom niet om mij te vragen! Hopelijk kunnen we dit met z'n allen weer een beetje vernieuwen en krijgt iedereen zo een laptop die hij/zij graag wil voor het spelen van de Sims 4. Want zeg toch zelf: het is en blijft een geweldig spelletje :lol:

Hier nog een linkje naar de laptop: https://www.coolblue.nl/product/780774/ ... -76z5.html
Laatst gewijzigd door CatchingWolfEyes op 02 apr 2018, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
@verwardezoeker De laatste reactie van Marieke in dit topic is uit 2014, dus ik denk dat ze inmiddels al een keuze heeft gemaakt. :P

@CatchingWolfEyes Ik heb je bericht toch maar verplaatst. Er is inderdaad al even niet meer gereageerd, maar ik denk toch dat het overzichtelijker is als je de ervaringen in 1 topic kan lezen in plaats van verspreid over het forum.

Bedankt in ieder geval voor het delen van je ervaring. Dat is inderdaad een zeer mooie laptop met goede specificaties. Fijn om te lezen dat alles naar wens draait! :) Laadtijden van maximaal 10 seconden klinkt ook erg goed.