Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
Hi allemaal,

Ik ben al ruim 3 weken op zoek naar een geschikte laptop voor de sims 4 en wat uitbreidingen die ik heb waaronder Cats + Dogs. Ik heb uiteraard al gezocht op dit forum (en een hoop andere forums) naar vergelijkbare vragen maar advies voor mijn specifieke vraag kan ik altijd wel gebruiken :)

Ik ben geen 'echte' gamer en speel het spel zo nu en dan een keer met wat periodes dat ik het echt veel kan spelen, gevolgd door een aantal maanden dat ik het niet speel. Omdat dit al ongeveer 10 jaar zo is, en ik verwacht dat ik het de sims zo nu en dan altijd wel een keer wil spelen, wil ik nu graag een laptop aanschaffen die het spel aan kan.

Echter hoeft dit geen gaming laptop te zijn met de beste videokaart. Ik vind het prima als ik het op medium instellingen kan spelen. Ik heb al flink wat onderzoek gedaan online en weet ondertussen wat ik wil qua processor en RAM, al kom ik er met de videokaart nog niet helemaal uit, ook omdat er veel tegenstrijdige ervaringen op internet staan. Verder heb ik mijn budget gesteld tot ong. €700.

Dus ik heb mijn zoekopdrachten momenteel als volgt staan:
Processor: i5
Geheugen RAM: 8
Videokaart: Ik zie dus heel veel laptops in mijn budget voorbij komen met de kaart Intel (U)HD Graphics 620. Mijn vraag hierover is eigenlijk heel simpel; kan ik hiermee fatsoenlijk Sims spelen? Ik kom er echt niet uit en ben er al best een aantal weken mee bezig haha. Tevens ben ik bang dat als ik naar de Mediamarkt oid ga voor advies dat ik dan gelijk met een duurdere gaming laptop thuis kom, wat in mijn situatie niet perse nodig is.

Heel verhaal, maar ik hoop dat er iemand is die me verder kan helpen, thanks!

Advertentie

Ha pepelientje,

Dit is weer typisch mijn vakgebied. Ik kan je vertellen dat de Intel UHD Graphics 620 een optie kan zijn voor De Sims, maar dat ie in combinatie met een i5-processor niet veel verder gaat komen dan Medium instellingen. Het is natuurlijk maar wat jij wil / waar je tevreden mee bent. Maar (en dat is zeer zeker menselijk :D ) wil je op een gegeven moment toch wel meer - een andere (grafisch zwaardere) game spelen, experimenteren met het maken van custom content, experimenteren met Photoshop, Sims voor de gein op Ultra instellingen zetten en kijken hoe veel mooier dat wel niet is, etc, etc, etc. En dan is het al gauw einde oefening, want ik zou sowieso geen enkele kaart van Intel zelf aanraden voor het spelen van games.

Stel, dat jij niet zo'n iemand bent en je heel tevreden bent met de kwaliteit van het spel in Medium instellingen, zou dat eventueel kunnen ja. Ik verwacht wel dat met Medium de camera vloeiend beweegt en dat de laadtijden (afhankelijk van de processor die er dan nog in zit) gemiddeld zullen zijn.

Mocht je nog vragen hebben, wees niet bang om dat te vragen. Misschien is het ook leuk om deze thread eens door te neuzen, aangezien ik ook op zoek ben geweest voor dustysunflowers. Hier heb ik ook heel wat laptops aanbevolen, misschien zit er voor jouw al een leuke tussen. Ik zou je daarnaast ook gerust willen helpen zoeken, je zegt het maar ;)