Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
CatchingWolfEyes » 01 jul 2018, 12:54 schreef:Nou, ik heb heel wat afgestruind en bij deze heb ik misschien toch wat gevonden. De prijsklasse blijft een lastig dingetje (kun jij natuurlijk ook niets aan doen), stel dat je €100 omhoog zou gaan dat je in de klasse 600- 700 zit, zijn er toch wat meer opties. Maar, ik heb mijn best gedaan :)

Welke ik wel heel leuk vind: de MEDION P6677-i5-256F8
  • + Met de videokaart ga je sowieso high settings halen. Ultra misschien ook wel, maar op zich zit er tussen high en ultra bar weinig verschil. Niet merkbaar voor het blote oog, laten we het daar op houden.
    + Processor van de 7e generatie, met een processorsnelheid van gemiddeld 2,5 GHz tot een turbo van 3,1 GHz. Dit is een mooie basis voor De Sims 4, dus wisselen tussen de kavels gaat je denk ik nog geen half minuutje duren.
    + SSD van 256 GB. Een SSD schijf is sneller dan een HDD, zodat Sims ook lekker snel gaat starten
    + Te koop bij de Mediamarkt. Lekker veilig in Nederland. Mocht ie dan niet goed zijn kun je het personeel van de dichtstbijzijnde winkel met de laptop om de oren smijten en je geld terug vragen.

    - Processor heeft maar 2 kernen. Maar, als ik de kloksnelheid (processorsnelheid) zo bekijk, doet dat er niet aan onder. Gewoon zorgen dat er verder niets in de achtergrond loopt (behalve Sims) en dan moet het goed komen.
    - Geen optische drive (CD-lezer). Niet dat veel mensen tegenwoordig nog CD's branden (wat de hel is een CD? :lol: ) Maar het is een minpunt, als je Sims op een CD hebt staan. Losse optische drives zijn echter voor 3 tientjes al te koop en werken dan ook prima. Ik heb geen ervaring met Sims op een CD, maar volgens mij zit er wel een productcode bij zodat je m ook via Origin kan downloaden (laat ik nou net een hekel hebben aan Origin , maar oké, dat is een verhaal voor later :P)
Aangezien je eventueel ook in Duitsland wel wat wilde kopen, heb ik deze er nog bij gezet: de Lenovo IdeaPad
  • + Processor van de 8e generatie, met 4 kernen en kloksnelheid tot 3,4 GHz. Geweldig snel
    + De videokaart. Hier ga je gewoon ultra instellingen mee halen. Makkelijk zelfs. Je kunt zelfs gaan experimenteren met Rendershade

    - De accu is wat slechter dan die van de Medion. Als je gewoon lekker thuis op je kamer zit bij een stopcontact is er niets aan de hand
    - Je kunt hem natuurlijk niet zomaar terugsturen. En er komen nog verzendkosten bij. Ik kwam op een bedrag van €613 uit, met de verzendkosten.
En ik heb deze er nog bij gezet. Qua prijs ga je hem niet kopen, dat weet ik. Qua specificaties en daarmee prijs-kwaliteitsverhouding is ie de best: MSI GL62M
Omdat deze laptop echt uit je prijsklasse valt, ga ik hier geen plusjes en minnetjes bij zetten. Stel dat je er daadwerkelijk interesse in hebt (misschien kan je nog wat geld vragen van je ouders, of kun je een paar keer klussen bij de buren) wil ik dat uiteraard wel doen.

Bij deze, mijn berichtje. Hopelijk heb je er wat aan, en ik hoor wel wat je hebt besloten :D
Jeetje, je bent echt een ster!!
De Medion ziet er echt supergoed uit, ook fijn dat hij gewoon in Nederland te bestellen is (scheelt toch wat zorgen haha)! Ik heb hem door Can You Run It gehaald en die gaf High instellingen, wat gewoon prima is omdat er, zoals je zei, nauwelijks verschil is tussen Ultra en High. De "bottleneck" zou de videokaart zijn, maar dat is waarschijnlijk echt geen groot probleem.
Ik denk er nog even over na, maar het ziet er zo goed uit dat ik hem waarschijnlijk wel ga kopen! Heel erg bedankt voor het zoeken haha, als je wilt kan ik je op de hoogte houden van mijn ervaringen etc? Nou ja, ik zie wel!

Advertentie

dustysunflowers » 01 jul 2018, 14:04 schreef: Jeetje, je bent echt een ster!!
Haha, dat weet ik :lol: Ik doe het altijd met liefde. Tech is echt mijn ding (ja, ook vrouwen kunnen van elektronica houden :p) en dat gecombineerd met schrijven vind ik geweldig. Mensen zeggen vaak tegen me, omdat ik goed met woorden ben, waarom ik geen eigen blog ga beginnen. Nou nee bedankt, want dan MOET ik ga schrijven. Ik schrijf liever als het mij uitkomt 8-)

Het zou wel leuk zijn als je me op de hoogte houdt :) Eventueel schrijf je ook even een berichtje in de vastgemaakte thread over 'laptopervaringen' van Nefje (in dit technische problemen subforum) zodat er meer mensen weten waar ze naar moeten kijken, en misschien de Medion ook wel gaan kopen, aangezien het een zacht prijsje is, vergeleken met alle andere gamelaptops en dergelijk van boven de €1.000

Nogmaals, ik heb het met liefde gedaan, en ik hoop dat je er heel veel plezier van gaat hebben! :D
Code: Selecteer alles
Nogmaals, ik heb het met liefde gedaan, en ik hoop dat je er heel veel plezier van gaat hebben! :D
Zo lief! :)
Ik had wel nog één klein vraagje, voordat ik hem bestel (ga ik misschien morgen al doen, WAAH! Ik word altijd zenuwachtig van grote aankopen haha, gelukkig kan ik hem terugbrengen als het niet goed is!). Toen ik de videokaart van de Medion een beetje ging googelen, kwam ik veel mensen tegen die zeiden: "Nee iewl, die is echt slecht." Nou heb ik na al je hulp meer vertrouwen in jou dan in random mensen op het internet, maar ik wilde toch even zekerheid? Nou ja, het is uiteindelijk natuurlijk ook een kwestie van trial on error gezien ik hem terug kan brengen.
Zo spannend dit waaah!!
Ben gisteren niet online geweest, had anders nog wel even gereageerd op je berichtje. Maar heb je m vandaag gekocht? Want mijn mening blijft nog steeds dat Sims prima gaat lukken. Met de processor die erin zit zou het theoretisch op zo'n 30 à 40 fps komen. FIFA 18 gaat zelfs op high instellingen nog netjes met gemiddeld zo'n 50 fps.

Ik denk oprecht dat het gewoon gaat werken. Plus, wat je al zegt, je kunt hem terugbrengen. Want ik snap je twijfel echt. Zelf heb ik dat knagende stemmetje ook gehad.

Ik typ dit berichtje namelijk op een laptop met een NVIDIA GeForce GTX 1050 videokaart. Toen ik m ging googlen deed men m ook af als 'onderkruipsel', 'toch maar net niet' en 'goed voor medium games'. Ik ben, wat ik je al heb gezegd, dol op tech en heb er ook relatief veel verstand van (het draait hier thuis alleen maar om hypermoderne tech :P) doe aan het maken van custom content (wederom voor Sims) en ga in de zomervakantie intensiever bezig met game development. Plus, ik domineer het Sims 4 technisch forum zowat :lol: Daarom heb ik een laptop nodig met een supersonische processor, videokaart en veel opslag.
Die heb ik dus gevonden, en ondanks dat 'zij' de GTX 1050 afschreven, ben ik er ongelooflijk blij mee. Sims speel ik zonder stotteren op Ultra en 3D-beelden render ik makkelijk in Blender (3D programma, wordt gebruikt voor de Sims cc en dat soort dingen). Unity daarentegen zou misschien nog wat vloeiender kunnen gaan, maar game development is niet mijn prioriteit. Oké, ik dwaal af :lol:

Kortom, wie niet waagt, wie niet wint. Ik ben van mening dat het gaat lukken. Risico is part of life, en je hebt gewoon de volle 100% garantie dat je je geld terugkrijgt. Stel, als je het niets vindt, kunnen we samen verder zoeken :P (liever niet natuurlijk)

Oh, en 1 ding: ik voel me wel vereerd hoor: Ik vind het oprecht leuk dat je me vertrouwd. Want to be honest: ik ben eigenlijk ook maar een random stranger on this world wide web. Wel een gezellige stranger natuurlijk. Ik vind, naast gezelligheid en goede grammatica en spelling, het ook leuk om echt contact te hebben met mensen op dit world wide web. Want mensen schreeuwen en typen zomaar wat. Maar achter dat bericht zit ook gewoon een mens. Ik vind het oprecht leuk dat je (waarschijnlijk) blij gaat zijn met een leuke laptop en dat ik het zoeken en vinden toch, ondanks dat het via het internet is gegaan, een stukje persoonlijker heb gemaakt voor jou :D
Nope, ik heb hem nog niet gekocht! Het leek me slim om hem samen met mijn broer te bestellen/samen met hem naar de winkel in mijn buurt te gaan (misschien hebben ze hem wel op voorraad daar of zoiets!), omdat hij veeel meer van tech weet dan ik en dat geeft me toch een optimaal zeker gevoel. Nou hopen dat hij me niet zat is na al de vragen die ik hem heb gesteld, haha.
Na wat je zegt over ook je eigen videokaart en deze videokaart, heb ik er wel vertrouwen in, en als het prut blijkt te zijn ga ik gewoon terug naar de Mediamarkt en vraag ik m'n geld terug denk ik. Zou geen probleem moeten zijn, neem ik aan!
En, last but not least, ik word er echt altijd heel erg blij van mensen die anderen online helpen! Dan kunnen noobs als ik ook weer wat leren haha. Het is altijd fijn om, als je zelf verdwaalt in alle reviews en links en weet ik het, iemand te vinden die een beetje orde in de chaos schept! Mijn dank is groot :D
Ik hoop echt dat het goed gaat allemaal, ik word altijd een beetje zenuwachtig van grote aankopen maar bij het vooruitzicht op de laptop word ik al zo blij dat ik het maar gewoon ga doen lmao. Ik ga denk ik morgen/overmorgen bestellen, dan is hij er overmorgen/vrijdag en dan ga ik hem eerst uittesten zonder CC, dan mijn huidige Mods-folder erin schuiven en dan nog met Reshade (ik heb een heel plan jongens) en als dát allemaal goed gaat, dan zal ik juichen en zal het confetti regenen en zal ik het je ZEKER laten weten (als het niet goed gaat ook natuurlijk, maar die optie sluiten we met het oog op mijn zenuwachtigheids-level maar even uit haha).
Wordt vervolgd...........
:?
Nou, ben benieuwd!....
CatchingWolfEyes » 06 jul 2018, 14:48 schreef:Nou, ben benieuwd!....
Nou ik heb hem nog niet besteld, maar heb zojuist wel met de Mediamarkt gebeld. Blijkt dat datadragende producten niet geretourneerd kunnen worden (tenzij ze kapot zijn natuurlijk)... Dus dan is het nog een grotere gok :s Ik ga het wel gewoon doen denk ik?? Hij ziet er gewoon goed uit dusss... Hopen hopen hopen haha.
Hoop ook dat ik vandaag/morgen kan gaan bestellen, maar dat wilde ik dus samen met mijn broer doen die iets meer verstand van tech heeft dan ik en dat leek me gewoon veiliger - en hij is telkens niet thuis rip. Dus daar nog even op wachten en dan gewoon ervoor gaan!
Tuurlijk, snap ik helemaal. Met z'n tweeën is het ook nog eens gezelliger :P Je houdt ons maar op de hoogte wanneer het zover is :)
Drie hoeraatjes voor mij want de twijfelachtige kant van mijn brein is tevoorschijn gekomen!
Gister stond ik echt op het punt om te bestellen, maar echt, ik was er helemaal klaar voor, en toen staken de "Wat als..."-vragen de kop op. "Wat als je niet lang de Sims meer speelt?" (Dat was de ergste.) "Wat als je er als je klaar met de Sims mee bent niks mee kunt?" (Die was ook erg.) "Wat als..." En zo maar door, ik werd er gek van.

Toen heb ik met mijn ouders overlegd en ben ik tot de volgende conclusie gekomen:

Ik ben iemand die (bewust en onbewust) altijd bezig is met designen. Ik vond en vind het altijd leuk om filmpjes te maken met vrienden en ik heb er ook plezier in om dingen te ontwerpen zoals een pagina in een Bullet Journal of een "app" in Photoshop. Omdat dit interesses zijn die ik waarschijnlijk mijn hele leven zal behouden, leek het mij en mijn ouders slim om te investeren in een laptop die, naast natuurlijk de gewenste specs voor de Sims, ook zal voldoen voor programma's als Photoshop en montageprogramma's (heb niet een specifiek programma voor ogen, zolang het maar goed is :D). Misschien zelfs Blender, maar ik weet niet hoe heftig dat is? Is absoluut geen must.

Daarom is mijn vraag nummer 1: gaat dit lukken met de laptop waar we nu naar kijken. En vraag nummer 2 (als je überhaupt nog puf hebt om mij te helpen, hoeft natuurlijk niet hè!): met andere laptops misschien wel, bijvoorbeeld de allereerste die ik heb gelinkt? Als de laptop die ik vind voldoet aan mijn Sims+design-eisen (jeetje wat zijn het er veel, pfff...) ben ik best bereid er een extra 100 euro voor neer te tellen, omdat ik dan de garantie heb dat ik er sowieso meer aan ga hebben dan aan mijn laptop op dit moment.

Nou ja, als je nog zin hebt om me te helpen, heel graag! Maar ik snap het natuurlijk als je na al mijn gezeik een beetje klaar met me bent :P Wat jij wilt! Ik ga nog even m'n hoofd breken over hoe ik zoveel mogelijk extra centjes kan verdienen haha.
En nog steeds zo erg bedankt voor al je hulp tot nu toe! Ik zou nog steeds besluiteloos ronddwalen over het internet als jij er niet was geweest (ik dwaal nu weer een beetje rond, maar wel wat gerichter, haha). Ik ben een beetje lastig, sorry daarvoor... Maar ja.
Doeg!
Haha, je bent me er echt één. :lol: Maar ik vind het zeker niet slecht dat je deze vragen stelt. Je bent kritisch. Ik ben wel voor zulke mensen. En het opzoeken kostte me de vorige keer nog geen kwartiertje, het allemaal typen kostte me veel langer :) . Ik zou je uiteraard weer willen helpen. Momenteel heb ik geen tijd, maar ik zou proberen om donderdag of vrijdag weer opnieuw een lijstje te posten. Vind je dat fijn als ik dit doe zoals ik de vorige keer heb gedaan, met de plus- en minpunten?

Wat ik wel kan zeggen, is dat deze laptop waar wij nu naar kijken het niet waard qua montageprogramma's en Photoshop, omdat dit gaat botsen met de videokaart, want ik acht de kans klein dat het de goede API niet aan gaat kunnen (programmeertaal, is op dit moment niet waard om het uit te leggen) of dat deze API achter loopt. Dus dit kun je laten varen. Maar dan zou ik wel graag willen weten, punt voor punt welke eisen je allemaal stelt, en wat mooi meegenomen is. Zou je dit onderstaande lijstje dan eens (rustig) door willen nemen? Ik hoor wel weer van je :)

PvE, oftewel Programma van Eisen:
  • Hoeveel opslag vindt je minimaal belangrijk?
    Onthoudt wel dat deze hoeveelheid niet uitgebreid kan worden en dat je nooit de exacte hoeveelheid tot je beschikking hebt, er gaat meestal zo'n 20 GB à 25 GB af voor het systeem zelf. Echter hoe groter de opslag, hoe meer er af gaat. Om een beetje te rekenen: De Sims 4 inclusief alle uitbreidings-, game- en accessoirepakketten is alzo'n 13,5 GB waard, voor Photoshop is minstens 3,1 GB nodig (hij komt bij mij op ongeveer 4,3 GB uit)
    • 256, 500, 512, 1000 (1 TB), 1256 GB, meer?
  • Heb je voorkeur voor schermresolutie?
    Ik stel deze vraag toch, want ik heb steeds gekeken naar 15,6 inch, maar stel dat je graag toch wat kleiner wil of juist groter is hier rekening mee te houden. Ondanks dat de meeste laptops in 15,6 inch te verkrijgen te zijn.
    • 11, 12, 13, 14, 15,4, 15,6, 17
  • Wat is je uiteindelijke prijsklasse en wat is je absolute maximum?
    Let op dat absolute. Dan weet ik tenminste wat ik er wel en niet bij kan gaan zetten. De klasse kun je het beste zo precies mogelijk aangeven, dus liever 650 - 780 dan 600 tot 800. Uiteraard snap ik dan dat 650 niet het minimum is
  • Hecht je veel waarde aan de accuduur?
    Wil je er later op werken in de trein, wil je geregeld naar een LAN party of neem je je laptop gewoon mee naar een vriend? Dan is het natuurlijk wel handig als de laptop niet gelijk na aankomst aan de oplader moet gaan hangen.
  • De vraag die hier dan weer mee te maken heeft: hecht je veel waarde aan het gewicht van de laptop? Dit ook weer i.v.m. (eventuele) reizen of dergelijk. Je sleept natuurlijk liever 2,5 kilo mee dan 3,5 kilo.
Laatst gewijzigd door CatchingWolfEyes op 11 jul 2018, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.