Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
Hoihoi,

Ik speel al ongeveer een jaar lang de Sims 4 op mijn trouwe MacBook Pro, en dat werkt redelijk prima op medium settings.
Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn Mac doet het nog redelijk goed, maar zit barstensvol (ik "deel" hem met mijn ouders en broer) en bovendien zou ik graag op hogere settings spelen, meer CC kunnen gebruiken en Reshade kunnen gebruiken om foto's te nemen. Dat zijn een aantal vrij hoge eisen, want zeker voor de hoge settings is een goede videokaart nodig - daardoor schiet de prijs nog wel eens omhoog, en ik weet nou ook weer niet of ik al het geld ervoor over zou hebben.

Ik vroeg me af of het het waard is om een nieuwe laptop te kopen om soepeler de Sims te kunnen spelen (en aan mijn eisen te voldoen). Natuurlijk zou ik hem ook gaan gebruiken voor school en alle andere dingen die ik op het moment op mijn MacBook doe. De laptops die ik tot nu toe heb gevonden zijn best prijzig, en dat zet me hevig aan het twijfelen haha.

Dit is de laptop die ik dit moment aan het bekijken ben. Volgens mij is hij wel goed, ik heb het aan meerdere spelers gevraagd, maar hij is zo duur dat ik echt moet weten of ik waar voor mijn geld krijg en hem lang kan gebruiken etc.
https://tweakers.net/pricewatch/1185401 ... 0wjmh.html

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen om zo tot een goede beslissing te komen!
x

Advertentie

Hoi dustysunflowers,

Mijn mening over de 1e laptop: ik verwacht wel dat je m op ultra instellingen kan spelen. De laadtijden kan ik niet zoveel over zeggen, maar ik denk dat dit ook niet zo heel lang zal duren. Deze laptop beschikt over veel opslag geheugen, dus stel dat je de Sims 4 + alle pakketten (zo'n 20 GB) erop wil zou dit gemakkelijk kunnen. Sims komt dan op je SSD te staan, waardoor het ook snel zal opstarten. Daarnaast heb je dus nog 1 TB over, genoeg voor meer dan 5.000.000 Word-documentjes van 200 kb. Kortom, dit wordt m wel.

Mijn mening over de 2e laptop: is ook prima, maar ik acht de kans groot dat dit op een gegeven moment een belemmering gaat worden vanwege de 'slechte' processor. Een kale Sims 4 installatie gaat prima, maar, wat je al aangeeft, met veel cc en shading en v-sync in ultra instellingen? Nah, denk het niet. Deze videokaart is de slechtste dus niet, maar de processor loopt daartegen wel heel erg achter. (6e generatie, 2 cores - momenteel is de 8e generatie processoren al op de markt, zoals in je eerstgenoemde laptop. Cores staan natuurlijk voor kernen, en hoe meer kernen een processor heeft, hoe meer rekenkracht. Immers, hij kan de taak verdelen over meer cores)

Conclusie: de 1e laptop is wel een stuk duurder, maar ik zou daarvoor gaan. Liever een maandje of 3 (of meer natuurlijk, ligt eraan hoeveel en wat je verdiend) door sparen, maar dan heb je ook wat (met het oog op de toekomst al helemaal)

Hopelijk heb je er wat aan! Schroom niet om meer te vragen :)
CatchingWolfEyes schreef:Hoi dustysunflowers,

Mijn mening over de 1e laptop: ik verwacht wel dat je m op ultra instellingen kan spelen. De laadtijden kan ik niet zoveel over zeggen, maar ik denk dat dit ook niet zo heel lang zal duren. Deze laptop beschikt over veel opslag geheugen, dus stel dat je de Sims 4 + alle pakketten (zo'n 20 GB) erop wil zou dit gemakkelijk kunnen. Sims komt dan op je SSD te staan, waardoor het ook snel zal opstarten. Daarnaast heb je dus nog 1 TB over, genoeg voor meer dan 5.000.000 Word-documentjes van 200 kb. Kortom, dit wordt m wel.

Mijn mening over de 2e laptop: is ook prima, maar ik acht de kans groot dat dit op een gegeven moment een belemmering gaat worden vanwege de 'slechte' processor. Een kale Sims 4 installatie gaat prima, maar, wat je al aangeeft, met veel cc en shading en v-sync in ultra instellingen? Nah, denk het niet. Deze videokaart is de slechtste dus niet, maar de processor loopt daartegen wel heel erg achter. (6e generatie, 2 cores - momenteel is de 8e generatie processoren al op de markt, zoals in je eerstgenoemde laptop. Cores staan natuurlijk voor kernen, en hoe meer kernen een processor heeft, hoe meer rekenkracht. Immers, hij kan de taak verdelen over meer cores)

Conclusie: de 1e laptop is wel een stuk duurder, maar ik zou daarvoor gaan. Liever een maandje of 3 (of meer natuurlijk, ligt eraan hoeveel en wat je verdiend) door sparen, maar dan heb je ook wat (met het oog op de toekomst al helemaal)

Hopelijk heb je er wat aan! Schroom niet om meer te vragen :)
Oh shoot! Ik was dus net van plan om de tweede laptop na m’n toetsweek aan te gaan schaffen haha. Die valt namelijk veel meer binnen m’n budget (700 euro is echt heel veel en dan is ie ook nog eens in de sale!), maar ja... Wat voor problemen zou de processor kunnen geven? En zou het misschien wel kunnen als ik Reshade alleen gebruik voor foto’s en niet al te gek ga met de CC (ik ruim m’n game regelmatig op omdat ik vooral stories maak en iets minder gameplay doe, al doe ik dat ook nog wel dus lag is ook niet gewenst...)? Dan bedoel ik max 7 GB CC. Zou dat verschil maken?
Zou wel balen zijn als ie toch niet zo goed is, ik was net zo blij dat ik een betaalbaar model had gevonden! :(
Als het hem toch echt niet wordt, zijn er dan misschien (betaalbare!) alternatieven die wel aan m’n eisen zouden voldoen...?
Ik snap je frustratie en twijfels heel goed. Tech moet leuk én betaalbaar zijn, maar doordat je nog aardig wat eist loopt de prijs al gauw op.

Ik zal echt niet zeggen dat je de Medion Erazer niet aan moet schaffen, maar ik zou het oprecht jammer vinden dat het toch een tegenvaller is, of de mogelijkheden toch beperkt zijn. Na een gegeven moment wil je altijd wat meer (weet ik uit mijn eigen ervaring :P) en het is zonde als een laptop dan een belemmering gaat worden.

Ik weet niet waar (bij welke winkel) je de laptop zou willen aanschaffen? Want stel dat je m 30 dagen kan proberen zou je Can You Run it erop loslaten. Dit is een heel simpel programmaatje dat je laat weten als de laptop DS4 aan kan en hoe goed en wel dit (in theorie) zou gaan. Stel dat deze 'uitslag' positief is, zou je het kunnen proberen. Mocht dit negatief zijn zou de laptop kunnen terugbrengen en je geld terugvragen. Je vindt het programma hier: https://www.systemrequirementslab.com/c ... ms-4/12305

Ik zou eventueel zelf ook wel mee willen kijken. Wat voor een budget heb je echt maximaal in gedachten? Ik neem aan iets rond de 500 à 600 euro (wat ik kan afleiden uit je verhaal). En wat ook belangrijk is: hoeveelheid opslag. Veel opslag kost meestal ook meer geld dan een mindere hoeveelheid. Je kunt dit niet uitbreiden, zoals je op menig Android telefoon kan, dus dit is ook een factor om rekening mee te houden, zo ook in je eigen belang.

Stuur zo nodig (mocht je het allemaal niet openbaar willen hebben) een privé berichtje. Schroom niet om nog meer te vragen :lol:
CatchingWolfEyes » 27 jun 2018, 14:50 schreef:Ik snap je frustratie en twijfels heel goed. Tech moet leuk én betaalbaar zijn, maar doordat je nog aardig wat eist loopt de prijs al gauw op.

Ik zal echt niet zeggen dat je de Medion Erazer niet aan moet schaffen, maar ik zou het oprecht jammer vinden dat het toch een tegenvaller is, of de mogelijkheden toch beperkt zijn. Na een gegeven moment wil je altijd wat meer (weet ik uit mijn eigen ervaring :P) en het is zonde als een laptop dan een belemmering gaat worden.

Ik weet niet waar (bij welke winkel) je de laptop zou willen aanschaffen? Want stel dat je m 30 dagen kan proberen zou je Can You Run it erop loslaten. Dit is een heel simpel programmaatje dat je laat weten als de laptop DS4 aan kan en hoe goed en wel dit (in theorie) zou gaan. Stel dat deze 'uitslag' positief is, zou je het kunnen proberen. Mocht dit negatief zijn zou de laptop kunnen terugbrengen en je geld terugvragen. Je vindt het programma hier: https://www.systemrequirementslab.com/c ... ms-4/12305

Ik zou eventueel zelf ook wel mee willen kijken. Wat voor een budget heb je echt maximaal in gedachten? Ik neem aan iets rond de 500 à 600 euro (wat ik kan afleiden uit je verhaal). En wat ook belangrijk is: hoeveelheid opslag. Veel opslag kost meestal ook meer geld dan een mindere hoeveelheid. Je kunt dit niet uitbreiden, zoals je op menig Android telefoon kan, dus dit is ook een factor om rekening mee te houden, zo ook in je eigen belang.

Stuur zo nodig (mocht je het allemaal niet openbaar willen hebben) een privé berichtje. Schroom niet om nog meer te vragen :lol:
Ja misschien is een privébericht wat handiger haha :P Ben alleen echt spiksplinternieuw op dit forum, dus em..... Hoe stuur ik een privébericht? Rip sorry haha!
O ik heb net even gekeken, ik mag blijkbaar geen privéberichten sturen...? Nou ja, hier kan het ook wel haha.
Deze specifieke laptop is (voorzover ik weet) alleen te koop op de Duitse Amazon. Ik denk dus niet die een return service hebben, helaas...
Ik heb de laptop wel gerund op Can You Run It en ik kwam uit op high settings, dus dat is mooi!
Mijn budget is eigenlijk 600 euro. Ik zat eerst op 500, maar dat is gewoon onmogelijk haha, dus ben ik wat gestegen naar 600. Daarboven wordt het me toch wel een beetje te duur eigenlijk... Als er écht niks anders op zit zal ik het misschien wel kopen voor meer dan 600, maar liever niet :P
Bedankt voor je hulp trouwens!!
dustysunflowers » 27 jun 2018, 19:51 schreef:O ik heb net even gekeken, ik mag blijkbaar geen privéberichten sturen...? Nou ja, hier kan het ook wel haha.
:lol:
En nee, ik denk niet dat je de laptop zomaar eventjes naar Duitsland terug stuurt. Maar zijn de importheffingskosten en dergelijk niet vrij hoog? Want dan kom je nog op een 'leuk' bedrag uit...
dustysunflowers » 27 jun 2018, 19:51 schreef: Ik heb de laptop wel gerund op Can You Run It en ik kwam uit op high settings, dus dat is mooi!
Bedoel je dat je de Medion Erazer al getest hebt? Want als je op high settings uit komt, zou je het best eens kunnen proberen :)

De prijsklasse is wat beperkt, en dan zou je misschien hier en daar toch wat in moeten leveren, zoals bijvoorbeeld het opslag geheugen. Zou 256 GB bijvoorbeeld voldoende zijn voor jou? Verder, geen dank. Ik ga je laten weten wanneer ik iets heb gevonden.
CatchingWolfEyes » 28 jun 2018, 18:18 schreef:
dustysunflowers » 27 jun 2018, 19:51 schreef:O ik heb net even gekeken, ik mag blijkbaar geen privéberichten sturen...? Nou ja, hier kan het ook wel haha.
:lol:
En nee, ik denk niet dat je de laptop zomaar eventjes naar Duitsland terug stuurt. Maar zijn de importheffingskosten en dergelijk niet vrij hoog? Want dan kom je nog op een 'leuk' bedrag uit...
dustysunflowers » 27 jun 2018, 19:51 schreef: Ik heb de laptop wel gerund op Can You Run It en ik kwam uit op high settings, dus dat is mooi!
Bedoel je dat je de Medion Erazer al getest hebt? Want als je op high settings uit komt, zou je het best eens kunnen proberen :)

De prijsklasse is wat beperkt, en dan zou je misschien hier en daar toch wat in moeten leveren, zoals bijvoorbeeld het opslag geheugen. Zou 256 GB bijvoorbeeld voldoende zijn voor jou? Verder, geen dank. Ik ga je laten weten wanneer ik iets heb gevonden.
https://www.amazon.de/dp/B01N4OFBLQ/ref ... uage=nl_NL" onclick="window.open(this.href);return false; Dit is waar ik de laptop had gevonden op Amazon! Hij is op het moment uitverkocht (het zit me ook niet mee haha), dus ik hoop maar dat ze m snel zullen restocken :) MAAR in ieder geval stond er, toen hij nog niet uitverkocht was, dat het gratis verzending was! Ik neem maar aan dat dat waar is haha.

Ik heb de Medion Erazer uitgetest ja, en hij kwam op high settings uit! In principe lijkt hij dus wel goed?

Ik denk dat ik wel met 256 zou kunnen leven? Ik doe het nu ook en dat gaat prima... Iets meer is altijd fijn, maar als er een goede laptop is die aan alle eisen voldoet en 256 heeft zou dat ook gewoon goed zijn! Ik weet niet wat er zoveel ruimte op m'n disk in zou nemen haha, ik heb niet veel games of iets dergelijks en veel andere programma's ook niet.
Ik ga ook nog even verder zoeken, voor het (heel erg vervelende!!) geval dat hij niet meer op Amazon komt! :(
Nou, ik heb heel wat afgestruind en bij deze heb ik misschien toch wat gevonden. De prijsklasse blijft een lastig dingetje (kun jij natuurlijk ook niets aan doen), stel dat je €100 omhoog zou gaan dat je in de klasse 600- 700 zit, zijn er toch wat meer opties. Maar, ik heb mijn best gedaan :)

Welke ik wel heel leuk vind: de MEDION P6677-i5-256F8
  • + Met de videokaart ga je sowieso high settings halen. Ultra misschien ook wel, maar op zich zit er tussen high en ultra bar weinig verschil. Niet merkbaar voor het blote oog, laten we het daar op houden.
    + Processor van de 7e generatie, met een processorsnelheid van gemiddeld 2,5 GHz tot een turbo van 3,1 GHz. Dit is een mooie basis voor De Sims 4, dus wisselen tussen de kavels gaat je denk ik nog geen half minuutje duren.
    + SSD van 256 GB. Een SSD schijf is sneller dan een HDD, zodat Sims ook lekker snel gaat starten
    + Te koop bij de Mediamarkt. Lekker veilig in Nederland. Mocht ie dan niet goed zijn kun je het personeel van de dichtstbijzijnde winkel met de laptop om de oren smijten en je geld terug vragen.

    - Processor heeft maar 2 kernen. Maar, als ik de kloksnelheid (processorsnelheid) zo bekijk, doet dat er niet aan onder. Gewoon zorgen dat er verder niets in de achtergrond loopt (behalve Sims) en dan moet het goed komen.
    - Geen optische drive (CD-lezer). Niet dat veel mensen tegenwoordig nog CD's branden (wat de hel is een CD? :lol: ) Maar het is een minpunt, als je Sims op een CD hebt staan. Losse optische drives zijn echter voor 3 tientjes al te koop en werken dan ook prima. Ik heb geen ervaring met Sims op een CD, maar volgens mij zit er wel een productcode bij zodat je m ook via Origin kan downloaden (laat ik nou net een hekel hebben aan Origin , maar oké, dat is een verhaal voor later :P)
Aangezien je eventueel ook in Duitsland wel wat wilde kopen, heb ik deze er nog bij gezet: de Lenovo IdeaPad
  • + Processor van de 8e generatie, met 4 kernen en kloksnelheid tot 3,4 GHz. Geweldig snel
    + De videokaart. Hier ga je gewoon ultra instellingen mee halen. Makkelijk zelfs. Je kunt zelfs gaan experimenteren met Rendershade

    - De accu is wat slechter dan die van de Medion. Als je gewoon lekker thuis op je kamer zit bij een stopcontact is er niets aan de hand
    - Je kunt hem natuurlijk niet zomaar terugsturen. En er komen nog verzendkosten bij. Ik kwam op een bedrag van €613 uit, met de verzendkosten.
En ik heb deze er nog bij gezet. Qua prijs ga je hem niet kopen, dat weet ik. Qua specificaties en daarmee prijs-kwaliteitsverhouding is ie de beste: MSI GP62M
Omdat deze laptop echt uit je prijsklasse valt, ga ik hier geen plusjes en minnetjes bij zetten. Stel dat je er daadwerkelijk interesse in hebt (misschien kan je nog wat geld vragen van je ouders, of kun je een paar keer klussen bij de buren) wil ik dat uiteraard wel doen.

Bij deze, mijn berichtje. Hopelijk heb je er wat aan, en ik hoor wel wat je hebt besloten :D
Laatst gewijzigd door CatchingWolfEyes op 08 jul 2018, 18:47, 2 keer totaal gewijzigd.