Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
Dit is waarschijnlijk een veelgestelde vraag, maar ik ga hem toch stellen:
Denken jullie dat mijn laptop voldoet voor het spelen van de Sims 4?
Ik heb de specificaties bekeken maar ik als computer-leek kom er nog niet uit... Vooral de dingen die bij processor staan klinken voor mij als Chinees. (ingebouwde chip??)
Ik maak me wel een beetje zorgen want als ik de Sims 3 probeer te spelen op mijn laptop, valt hij soms gewoon ineens uit... Dat kan zijn als het spel nog maar aan het laden is, maar ook soms als ik al even aan het spelen ben. Gewoon opeens flits uit... Alles kwijt. Mensen hadden mij al verteld dat het kon zijn dat hij oververhit geraakt dus ik heb een laptopcooler gekocht, heeft geen knijt verschil gemaakt. Dus nu is mijn routine bij de Sims 3: Een paar keer achter elkaar opstarten (want hij valt uit) en héél veel opslaan tussendoor... Dus met al die miserie vraag ik me af of het wel nu heeft om de Sims 4 überhaupt aan te schaffen... Maar voor een nieuwe laptop is er helaas geen geld...

Dit zijn mijn systeemspecificaties:
Merk: Acer Aspire E1-771
Besturingssysteem: Windows 10 Home
Processer: Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU @ 2.40GHz (3110M - 1.3 cache)
Geïnstalleerd RAM-geheugen: 6,00GB (5,82 usable)
Type systeem: 64-bit operating system, x64-based processor
Beeldscherm: Intel(R) HD Graphics 4000
Chiptype: Intel(R) HD Graphics Family
DAC-type: Internal
Adaptertekenreeks: Intel(R) HD Graphics 4000
BIOS-gegevens: Intel Video BIOS
Totaal beschikbaar grafisch geheugen: 1824 mb
Toegewezen videogeheugen: 128 mb
Systeemvideogeheugen: 0mb
Gedeeld systeemgeheugen: 1696 mb
17,3" HD + LED LCD
Videokaart: NVIDIA (r) GeForce (r) 710M
Lokale opslag: Volledige pc = 465gb, momenteel vrij: 184gb
DVD-rom lezer heb ik gelukkig.

Ik hoop dat ik zo alles gezegd heb. Specificaties van geluidskaart vind ik zo niet direct...

Alvast bedankt om mij te helpen!

Groetjes,

Iris

Advertentie

Hoi Iris,

Ik denk dat je laptop de Sims 4 wel aankan, maar dit zou wel vooral op de laagste instellingen gespeeld moeten worden, wil je niet teveel stotterende beelden en dergelijk. Lange laadtijden van een paar minuten verwacht ik wel, op medium instellingen zou je het kunnen proberen maar kleine kans dat je dan vloeiende beelden krijgt. Dit ligt vooral aan je videokaart in combinatie met je processor.

Hopelijk heb je hier wat aan! :)