Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
In dit topic kan je de minimale vereisten voor De Sims 4 vinden. De Sims 4 zal vanaf 4 september verkrijgbaar zijn voor Windows in de Benelux.

Vereist: Internetverbinding vereist voor productactivering (via Origin)
Besturingssysteem: Windows XP (SP3), Windows Vista (SP2), Windows 7 (SP1), Windows 8 of Windows 8.1
Processor: 1.8 GHz Intel Core 2 Duo, AMD Athlon 64 Dual-Core 4000+ of gelijkwaardig (Voor computers met ingebouwde chipsets heeft de game het volgende nodig: 2.0 GHz Intel Core 2 Duo, 2.0 GHz AMD Turion 64 X2 TL-62 of gelijkwaardig)
Geheugen: Minstens 2 GB RAM
Harde schijf: Minstens 9 GB vrije ruimte op de harde schijf met ten minste 1 GB aanvullende vrije ruimte voor aangepast materiaal en opgeslagen spelbestanden
DVD-ROM: DVD-ROM-speler enkel vereist voor installatie
Videokaart: 128 MB aan Video RAM en ondersteuning voor Pixel Shader 3.0 Ondersteunde videokaarten: NVIDIA GeForce 6600 of beter, ATI Radeon X1300 of beter, Intel GMA X4500 of beter
Geluidskaart: Compatibel met DirectX 9.0c
DirectX: Compatibel met DirectX 9.0c
Invoer: Toetsenbord en muis


Als jouw pc of laptop makkelijk De Sims 3 en uitbreidingen aan kan, dan kan jouw pc of laptop waarschijnlijk ook De Sims 4 draaien. Ben je nu op zoek naar een pc of videokaart die zowel De Sims 3 als De Sims 4 aan zou kunnen, dan kan je eens een kijkje nemen in ons PC Advies of Beste videokaart voor De Sims 3 in het systeem gedeelte van onze website.


In 2013 heeft EA op GamesCom systemen gebruikt voor De Sims 3 Vooruit in de Tijd (achter gesloten deuren) met de volgende specificaties:
Processor: Intel Core i7-3770K
RAM: 8 GB
Videokaart: Radeon HD 7770
(Windows 64-bit)

Afbeelding
De Sims 4 CAS bèta werd op onderstaande systemen gedraaid:
Systeemspecificaties De Sims 4 PC
Processor: AMD FX8150/4170
Videokaart: AMD Radeon HD7950
RAM: Corsair Vengeance 8GB (2x 4GB) 240-Pin DDR3 1866

Alles moet natuurlijk tijdens zo'n presentatie perfect draaien waardoor dit systeem ver boven de aanbevolen vereisten zal zitten. Je kan bijvoorbeeld ook met een videokaart zoals de Radeon HD 7770 (en zelfs al iets minder goede videokaarten) De Sims 4 op hoge instellingen spelen.

Het is voor De Sims 4 overigens niet noodzakelijk om een constante verbinding met internet te hebben:
Is er een constante verbinding met het internet nodig om De Sims 4 te kunnen spelen?
Het is niet nodig om voortdurend online te zijn voor De Sims 4.

Is De Sims 4 ook online te spelen?
Spelers die ervoor kiezen om de game online te spelen kunnen gebruik maken van een aantal extra leuke en sociale onderdelen (hierover later meer), maar de game is in principe ontworpen om offline gespeeld te worden. De speler kan zelf kiezen hoe hij of zij wil spelen.

Advertentie

Ik ben erg benieuwd of er nu meer informatie is over de systteemeisen voor de sims 4 want mijn laptop zie http://www.pinguintech.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=73 van mijn systeemeisen laptop!

moet ik weer een nieuwe laptop kopen :O ik hoop dat ik de sims 4 met mijn laptop kan spelen! Of ik moet een nieuwe pc gaan aanschaffen :o
Ze hebben ondertussen nog niet meer bekend gemaakt en het is ook niet bekend wanneer ze meer gaan vertellen. Maar ik dacht dat een producer had gezegd dat De Sims 4 beter op zwakke systemen zal draaien dan De Sims 3. Ik denk dat je laptop De Sims 4 wel zal aan kunnen, alleen zeer waarschijnlijk niet op hoge instellingen. Maar goed, het is dus nog wat vroeg om daarover wat te zeggen. Maar ook andere moderne games draaien soms ook nog redelijk op lage instellingen met een Intel HD graphics 4000 (de Geforce 610M is over het algemeen iets sneller), dus De Sims 4 zal waarschijnlijk niet echt zwaarder worden.
ik ga denk ik misschien een nieuwe desktop aanschaffen want mijn oude kan de sims 3 moeilijker aan whahah en het is een windows xp pff pentium 4 XD.

Wat is een goede desktop niet al te duur die sims 3, simcity 5 en sims 4 op gemiddelde of hoge instellingen kan spelen? zag wel wat desktops misschien hebben jullie nog tips anders wacht ik wel eventueel op meer info over de systeem eisen. :mrgreen:
Klopt, de 'online-mogelijkheden' zullen waarschijnlijk vergelijkbaar worden met die van De Sims 3. Ze zijn dus optioneel en je hoeft ook geen constante verbinding met internet te hebben. Ik heb alleen die opmerking er toch even bijgezet omdat er een aantal mensen nieuwsgierig waren of De Sims 4 misschien wat op SimCity zou gaan lijken. Dat is dus (gelukkig) niet het geval. Mochten ze toch nog met een versie komen waarmee je online kan, dan denk ik dat ze daarvoor beter een aparte game kunnen maken (zoals The Sims Online).

Voor desktops voor De Sims 4 kan je terecht in ons Systeem gedeelte. De laatste editie van november 2013 is weer redelijk actueel. Het kan natuurlijk ook goedkoper. Misschien dat we in de toekomst wat meer aandacht zullen besteden aan de budget-PC. We waren sowieso van plan om zodra de minimale vereisten van De Sims 4 bekend zijn een groot advies te schrijven van wat je op dat moment het beste kan aanschaffen om De Sims 4 goed te kunnen draaien.
De minimale vereisten zijn nog niet bekend. EA heeft wel gezegd dat ze proberen ervoor te zorgen dat De Sims 4 beter op zwakke systemen zal draaien dan De Sims 3. Dus er is een kans dat als De Sims 3 draait (en je systeem aan de minimale vereisten voldoet), dat dan ook De Sims 4 zal draaien. Maar als je ook op hoge instellingen wilt gaan spelen, dan denk ik dat je systeem wel ruim moet voldoen aan de minimale vereisten van De Sims 3. Dus als je De Sims 3 (met uitbreidingen) niet op hoge instellingen kan spelen, dan gaat dat zeer waarschijnlijk ook niet lukken met De Sims 4.

Maar goed, de minimale vereisten zijn nog niet bekend dus we zullen nog even moeten afwachten totdat we echt conclusies kunnen gaan trekken.
De minimale vereisten voor De Sims 4 CAS demo zijn redelijk vergelijkbaar met die van SimCity (2013). Alleen de vereisten voor de videokaart zijn wat zwaarder voor SimCity. Als je SimCity kan draaien, dan is de kans dus zeer groot dat je ook De Sims 4 CAS demo kan draaien. Alleen is het niet zeker of De Sims 4 zwaarder zal worden.

Crinrict kreeg trouwens De Sims 4 CAS demo zelfs werkend op een tablet:
the demo is running pretty ok on my tablet. Touch screen doesn't really work for putting a name and stuff but performance is not bad.

it has an atom 1.8 ghz, 2 GB of RAM and a Intel graphics media accelerator with 0 GB of dedicated RAM (yeah)