Deel hier alles over De Sims 4.
De Sims 4 is nu al meer dan een week uit en verschillende mensen geven al aan dat hun laadtijden langer zijn geworden naarmate hun savegame groter werd (meer dan 30 speeluren bijvoorbeeld). Daarom ben ik benieuwd naar jullie laadtijden en of ze zijn veranderd sinds je het spel hebt.


Ik heb zelf de savegames e.d. op een SSD staan (de installatiebestanden op harde schijf) en bij de release duurde het laden (naar een andere kavel reizen) tussen de 10 en 20 seconden. Ik heb er inmiddels wel wat uurtjes in zitten en de laadtijden zijn nu ongeveer tussen de 15 en 30 seconden. Ik heb het idee dat het er ook een beetje vanaf hangt of ik die buurt/kavel al eens eerder heb geladen of niet.

Advertentie

Mijn laadtijden zijn ook iets langer geworden na een tijd gespeeld te hebben. Eerst duurde het laden maar zo'n 10 seconden, terwijl het nu zo'n 20 tot 30 seconden duurt. Maar voor mij is dit, vergeleken met de Sims 3, nog erg snel.
Het verschil tussen bijvoorbeeld 10 en 20 seconden is inderdaad niet zoveel, maar sommige mensen beginnen al te vrezen hoelang de laadtijden dan wel niet gaan worden met meerdere uitbreidingen.

@ scrapzz
Cachebestanden zijn om dingen sneller te kunnen laten laden. Nadat je iets voor de eerste keer hebt geladen wordt die informatie zeg maar opgeslagen in een cachebestand. De volgende keer dat je hetzelfde laadt kan het sneller worden ingeladen omdat die informatie zeg maar al aanwezig is.

Bij De Sims 3 werden die cachebestanden echter soms zo groot dat ze bijvoorbeeld corrupt raken waardoor het spel juist langzamer werd in plaats van sneller. Vandaar de tip om af en toe de cachebestanden te verwijderen.
Ik heb veel gespeeld, ongeveer 100 uur in 1 opgeslagen spel.
Het hele spel laden en bewaren is nog steeds kort.
Zolang mijn Sims op 1 locatie blijven is er niets aan de hand.

Maar de laadtijden tussen locaties (naar een bar of naar een ander huis) zijn onacceptabel lang geworden.
Ik heb de tijd niet getimed, maar ik kan weglopen van de computer, een pot koffie zetten in de keuken en als ik dan terug kom is het laadscherm vaak nog niet klaar.
Mijn Sims zijn dus een soort kluizenaars met pleinvrees geworden, ze gaan nooit meer weg van huis.

Ik denk dat een deel van de oorzaak is dat ik met meerdere families in de wereld speel en het spel tijd nodig heeft om hun gegevens te lezen.
Ik heb alle settings op laag staan en gebruik geen custom content of mods.
Je kan je laadtijden weer minder lang laten duren om je cache geheugen even leeg te maken (wat al gezegd is ;) ) En het bestand localthumbcache.package kun je ook verwijderen. Dit bestand zal het spel opnieuw aan maken als het spel weer opgestart wordt.

Let op!
Verwijder niet het bestand FileCache(.ini) :D
Wow, dat is echt geweldig, zo'n uitgebreide en duidelijke handleiding. Ik ga het uitproberen en zal verslag doen of het me nog lukt om een pot koffie te zetten tijdens de laadtijden.
Ik heb de volgende stappen gezet:
  • repareer het spel via Origin
  • verwijderen van de cache bestanden in de map cache (in de cachestr stond alleen een packagefile, die heb ik laten staan)
  • verwijderen van de localthumbcache.package
  • alle huishoudens waar ik niet mee speel markeren als "ongespeeld" via huishoudbeheer
Voor het spel waar ik zulke lange laadtijden had heb ik vervolgens de Sim naar de bar laten gaan en met een eierwekker getimed. 1.50 m Dat is aanzienlijk beter dan dat het was.

Opvallend was dat de nieuw aangemaakte cache opnieuw 83 kb was, net zoals de cache die ik had verwijderd.
Maar de localthumbcache.package was teruggebracht van 51.675 kb naar 4.625 kb
Die ga ik zeker weten regelmatig verwijderen.

Daarna heb ik de gespeelde familie naar een nieuwe wereld gezet en opnieuw naar een bar laten gaan en het laadscherm getimed. 25 seconden!
Jammer dat de inventaris verdwenen is, ik had bijna alle zaden gevonden en nu moet ik ze opnieuw zoeken. Misschien dat ik toch nog even in het oude spel blijf nu de laadtijd "maar" een kleine 2 minuten is geworden.