Deel hier alles over De Sims 4.
Wow, dat zijn nog eens verbeteringen. Bedankt voor het delen van je resultaten. :)

Ik zit er aan te denken om toch alles opnieuw te installeren op mijn SSD. Ik heb niet de meest snelle SSD, maar je ziet toch best duidelijk de verschillen tussen mensen met en zonder SSD bij De Sims 4 (bij grote savegames althans). Laadtijden van 17 seconden is ongeveer het maximale wat ik heb gezien en sommige hebben zelfs maar 4 seconden een laadscherm. Die 4 seconden is meestal wel met een 'kale savegame'. Een grote savegame gaat meestal wel richting de 8 tot 15 seconden.

Mijn 20 seconden vind ik nog goed te doen, maar als er uitbreidingen komen hoop ik niet dat het (veel) langer gaat duren.

Advertentie

Dat had ik er ik niet bij vermeld, ik speel op een standaard laptop van een jaar of 3 oud die niet echt is ingericht op het spelen van games. Dus daarom zal het laadscherm langer duren dan bij de meesten.
4 seconden klinkt jaloersmakend kort, en jouw 20 seconden ook. Maar ik vind het wat ver gaan om een nieuw systeem te kopen alleen maar voor de Sims. Als het weer aan vervanging toe is ga ik zeker aan zo'n SSD denken (moest wel even googelen wat het is).

Inderdaad is het zorgelijk wat de laadtijden zullen worden bij uitbreidingen. Waarschijnlijk zetten ze dan een nieuwe wereld ernaast met nog meer huishoudens die gelezen moeten worden.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat het ze eerst nog gaat lukken om het basisspel te repareren.
Bij mij zijn ze niet zo heel lang. Ik denk zo'n 20-25 seconden. Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik mijn instellingen vrij laag heb staan, omdat ik anders een enorme last van lag krijg.
Ik heb het één keer getest voor mijn verjaardag, en heb toen ruim 2 uur gespeeld. De laadtijden waren steeds rond de 10 seconden, goed genoeg, vind ik :)