Hier kan je alles delen over SimCity.
Hey nefje,


Mijn laptop kan de sims 3 aan, maar ik heb een vraag over de simscity 5 kan mijn laptop deze game aan?

Asus model K55V windows 7 intel i7- 3610QM 3rd generatie, 2,3 Ghz, videokaart nvidia geforce 610 M 2 GB werkgeheugen 6GB en HHD 500 GB


gr,

Simsfan1988 :mrgreen:

Advertentie

Ik heb net een nieuw subforum aangemaakt en je bericht verplaatst zodat het overzichtelijk blijft. :)


De minimale en aanbevolen vereisten van SimCity zijn een beetje verwarrend.

Minimale vereisten:
Grafische kaart:
ATI Radeon HD 2×00 of beter*
nVidia 7800 of beter*
Intel Series 4 integrated graphics of beter*
Aanbevolen vereisten:
Grafische kaart: nVidia GTX 275 of hoger, of ATI 5850 of hoger
Ik denk dat bij de minimale vereisten er een foutje is gemaakt aangezien de GeForce 7800 echt een stuk beter is dan een lage serie van de Radeon HD 2x00. Volgens mij had dat een GeForce 6800 moeten zijn en dan komen de minimale vereisten redelijk op het niveau van De Sims 3 te liggen, maar wel een beetje zwaarder. De aanbevolen vereisten zijn dan weer een stuk zwaarder. Daaraan voldoet jouw 'nvidia geforce 610 M 2 GB' in ieder geval niet. Dus als je niet helemaal goed draait, dan zal dat voornamelijk door de videokaart komen. Als de minimale vereisten voor de rest kloppen, dan moet denk ik wel minimale instellingen of medium instellingen haalbaar kunnen zijn. De Sims 3 heeft natuurlijk als nadeel dat het met de uitbreiding wat zwaarder wordt, en SimCity is alleen het basisspel. Dus misschien valt daardoor het verschil wel mee en zal SimCity ook redelijk tot goed draaien als De Sims 3 en uitbreidingen ook goed draaien. Alleen hoge instellingen zullen denk ik niet haalbaar zijn als ik zo naar de aanbevolen vereisten kijk. Maar voor alsnog blijft het natuurlijk lastig in te schatten hoe realistisch EA hun vereisten heeft opgesteld. SimCity moet in ieder geval kunnen draaien op jouw laptop volgens de minimale vereisten, maar of het nou lage instellingen, medium instellingen of zelfs een paar hoge instellingen wordt is lastig te zeggen. Denk dat dat ook een beetje afhangt van hoe groot en druk de stad is. Ik mocht zelf even op GamesCom met de demo spelen en ik moet zeggen dat alles erg soepeltjes ging. Maar dat waren dan ook erg goede systemen en het spel was toen ook nog niet af.

Overigens mag je als je wilt ook een reactie achterlaten in dit topic over hoe De Sims 3 draait. Voel je verder niet verplicht hoor, maar het kan handig zijn voor andere mensen die in de toekomst op zoek zijn naar een laptop. Je had geloof ik al ergens op het forum gezet hoe het draaide, maar het zou natuurlijk nog handiger zijn als al die reacties netjes in één topic komen te staan. :)
dank je wel voor je snelle reactie! ik hoop echt dat de simcity op mijn laptop kan draaien!

ik heb wel een i7 processor maar als ik het spel maar op normale instellingen kan draaien ben ik al blij!

Ik had namelijk gezien dat je een nieuwe forum had aangemaakt dus ik had mijn bericht daar al gevonden!

Sims 3 draait goed op hoge instellingen, alleen door de nieuwe bugs valt soms het spel uit! Dit is maar een paar keer gebeurt nu draait mijn game weer goed! Soms loopt ie vast maar dat komt omdat ik soms met cheats speel hahahaha.

Als je meer weet over de simcity de systeemeisen laat het me alsjeblieft weten :D Ik heb namelijk al de simcity 5 collector's editie besteld, want ik zag de minimale eisen dus ik dacht oh mijn laptop kan wel de lage of de normale instellingen aan! ;)
Ik hoop het ook voor je. Zoals het er nu uit ziet moet het in ieder geval wel kunnen draaien. De processor en het RAM zijn in ieder geval meer dan voldoende zoals je wel weet. De Geforce 610 M 2 GB is beter dan de ATI Radeon HD 2×00 (in ieder geval de lage series) en de Intel Series 4 integrated graphics zoals de Intel 4500MHD. Kortom: het moet in ieder geval soepel kunnen draaien op lage instellingen.

Dirt 3 heeft iets zwaardere minimale en aanbevolen vereisten dan SimCity en volgens notebookcheck kan je met die videokaart redelijk goed op medium instellingen spelen en wat moeizamer op hoge instellingen. Dus als de vereisten kloppen en het in de praktijk ongeveer vergelijkbaar zal zijn met Dirt 3, dan zal SimCity denk ik ook wel op medium instellingen kunnen draaien en als je geluk hebt zelfs (een aantal) hoge instellingen. Ik denk persoonlijk dat je je dan ook geen zorgen hoeft te maken, maar aan de andere kant wil ik natuurlijk ook niet onterecht een te rooskleurig beeld schetsen. Het kan altijd in de praktijk net even anders uit pakken.

Maar als er meer bekend wordt over de systeemvereisten voor SimCity dan zal ik dat zeker laten weten. :)