Hier kan je alles delen over SimCity.
Hallo Forumfreaks,

Ik heb een vraagje. Mijn systeemvereisten voldoen aan die van SimCity.
Na een tijdje spelen (kan variëren van een half uur tot twee uur) krijg ik een bluescreen en moet ik mijn computer helemaal opnieuw opstarten. Dat is best irritant (eigenlijk heel erg irritant :P).

Weet iemand waar dit dan aan ligt? Als ik EA moet geloven ligt het aan mijn GPU. Ook daar heb ik weinig verstand van, en ik zou graag willen weten hoe ik dit kan oplossen.
Dit heb ik alleen bij SimCity, en niet bij Sims 3 of andere spellen.

Groetjes Vogelzang

Advertentie

Vervelend dat je problemen hebt. Meestal geeft een blue screen wel aan dat er iets vrij ernstigs aan de hand is, maar aan de andere kant is het ook wel vreemd dat je hier enkel bij SimCity last van hebt. De oorzaken van een blue screen kunnen ontzettend uit elkaar lopen dus het is lastig om te achterhalen wat nou exact de oorzaak is.

Misschien zou het te maken kunnen hebben met overbelasting (of meer oververhitting). Heb je al eens de temperaturen gecontroleerd tijdens het spelen van SimCity? Ik gebruik daar meestal PC-Wizard (dat is gratis) voor: http://www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html
Dat heb ik al is geprobeerd Nefje. Ik moest de temperatuur opmeten van EA, en dat vervolgens naar hun sturen als er weer een Bluescreen optrad. Alleen EA die geeft hele wisselende antwoorden. De ene keer ligt het aan mijn GPU, en de andere keer zeggen ze dat het aan de ouderdom van mijn computer ligt (nog niet eens 1,5 jaar oud).
De temperaturen waren dus niet te hoog? Maar wel vervelend zeg dat de helpdesk telkens andere antwoorden geeft. Ik zou dan ook niet zo weten waaraan het zou kunnen liggen. Wat is trouwens je videokaart aangezien ze zeggen dat het daaraan ligt? Zeiden ze trouwens dat je videokaart niet goed genoeg was of dat er een ander probleem mee was?
Videokaart is AMD Radeon HD 6550D - 3GB
Processor: AMD A8-3820 APU with Radeon(tm) HD Graphics (4 CPUs), ~2.5GHz
Ik heb eens op het officiële forum rondgekeken en het valt mij op dat het probleem voornamelijk voorkomt bij socket FM1 processors (maar niet uitsluitend). En jouw AMD A8-3820 is een socket FM1 processor. Er is niets mis met deze processors, maar blijkbaar gaan deze processors niet zo goed samen met SimCity.

Het goede nieuws is dat de meeste mensen met dezelfde socket het probleem konden oplossen met een bios update. Dus dan moet je even uitzoeken wat jouw moederbord is en kijken op de officiële site daarvan of er een update is voor de bios.
Mijn computer is Acer Aspire M1470. Waar kan ik hem veilig downloaden? (kan het ook via apparaatbeheer. Zo ja, wat moet ik dan bijwerken?)
Ik zal binnenkort even kijken Nefje, of het heeft geholpen. Als het werkt, zou ik echt heel blij zijn :D
Ik heb even op de site van Acer gekeken en daar staan ook bios updates, maar de laatste bios update die er op staat voor jouw model (voor Windows versies ouder dan 8) is van 2012/02/29. Niet echt recent dus, maar misschien helpt het. Het updaten van de bios met Acer systemen lijkt ook niet zo lastig te zijn: http://acer-nl.custhelp.com/app/answers ... os-updaten