Hier kan je alles delen over SimCity.
Ik ben van plan om een nieuwe laptop aan te schaffen.
Momenteel heb ik een laptop met een Intel HD Graphics 3000 grafische kaart.

Specs nieuwe laptop:

Toshiba
Intel HD Graphics 4000
Intel core i5- 3230m
4GB Ram -1600mhz

Hoeveel beter is de Intel HD graphics 4000 ten opzichte van de Intel HD Graphics 3000?

Advertentie

Ik denk persoonlijk dat het verschil niet zo groot zal zijn met de Intel HD graphics 4000 die zit bij de Intel core i5 3230m.

http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-G ... 948.0.html
http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-G ... 168.0.html

Notebookcheck heeft jammer genoeg niet zoveel getest met De Sims 3, maar bij andere games zie je dat het verschil soms minimaal is. In andere gevallen kan het verschil wat groter zijn, maar meestal is dat bij een laptop met een snellere processor en/of meer RAM.

Als je dus echt een prestatieverschil wilt zien, dan zou ik toch een laptop met een betere videokaart nemen als ik jou was.
Oké,

Welke van deze 2 specs zijn het best voor Simcity + studie/school?

1=
Intel core i5 3230m
Intel HD graphics 4000
6GB (had me net vergist )
1366x768
2=
Intel core I3 2350m
Nvidia gforce GTX610MX 1GB
4gb
1600x900
Ik vind het een lastige keuze. De GeForce 610M zal over het algemeen net iets sneller zijn dan de Intel HD Graphics 4000. Maar daarentegen is de processor weer wat minder. Persoonlijk zou ik zelf iets meer uitgeven en kijken of je een laptop kan vinden met een GeForce GT 630M/GeForce GT 635M of wat vergelijkbaars. Als ik dan toch zou moeten kiezen dan zou ik voor de laptop met de GeForce 610M gaan, ook vanwege de hogere resolutie.

Het is wel wat jammer dat de Dell Inspiron 15R SE niet meer in de aanbieding is, want die had zeker mooie specificaties voor de prijs (rond de 590 euro).
Asus is wel een goed merk ja. Over het algemeen gaan er relatief weinig laptops stuk bij Asus volgens de onderzoeken. Mijn omgeving en ik zijn ook zeer tevreden over Asus. We hebben hier twee laptops staan die al jaren meegaan. Sterker nog, de laptop is eens gevallen en hij doet het nog zonder problemen. Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat alle laptops van Asus goed zijn, maar persoonlijk zou ik voor dat merk gaan als ik een nieuwe nodig heb.

Veel plezier met je nieuwe laptop trouwens! :)