De pinguïn show: Aflevering 1

“Beste kijkers, welkom bij de leukste reality-show die er is gepresenteerd door uw favoriete presentator Pinguïn! Ja, u hoort het goed: ook ik zal mij mengen in de wedstrijd om de felbegeerde titel als beste reality-show presentator!
Tot nu toe durfde niemand het op te nemen tegen Heinio en zijn show, maar deze pinguïn deinst nergens voor terug en heeft alles over voor zijn fans!”

“Dit zijn onze, natuurlijk geheel vrijwillige (als het schreeuwen “Nee, ik wil niet!” niet wordt meegeteld), deelnemers. Van links naar rechts ziet u Mogway, Rosana, Suzanne, Nefje en Dieter. Op de grond ziet u Marika zitten.
Deze groep Sims zal de komende tijd in één huis bij elkaar zitten en daarbij opdrachten moeten uitvoeren om kans te maken op pinguïntastische prijzen! Deze prijzen kunnen zij na afloop weer terugnemen naar hun eigen wereld.”

“U blijft als trouwe kijker natuurlijk ook niet achter met lege handen, maar daarover aan het einde van de show meer. Het is nu tijd voor de eerste aflevering van de pinguïn show! Dus pak uw bak met vissen en ga er eens lekker voor zitten!”

Dat was me een heerlijk tukje. Hmm, bloemen als bed slaapt heerlijk. Veel beter dan die bamboestruiken in wat die mensen een tuin noemen.
Zouden die bloemen net zo lekker smaken als ze eruit zien?

Wat is dat? Aah, water! Welk verduveld apparaat spuit er nou weer water?!?
Wie dit bedacht heeft... heeft vast muizenhersenen. Stomme knaagdieren met hun water. Het enige waar ze goed voor zijn is om op te eten.

“Euhm. Beste kijkers, er is iets mis met de camera. We krijgen verkeerde beelden door.”
*richting de cameralui* : “Wat is hier aan de hand? Los dit eens op en een beetje snel graag.”

Eindelijk weg bij dat duivelse water. Wat zal ik nu eens gaan doen… ik heb al mijn dutje van 24 uur gehad.
Hey, daar, een trap! Eens kijken of er bovenaan iets lekkers te halen valt.

Zo te zien leidt de trap naar een huis. Maar het is niet het huis van mijn baasje.
*maag knort hard*
Achja, wat maakt het ook uit, ik ga naar binnen als het lukt.
Cameraman: We hebben bijna het probleem gevonden. Als het goed is zien we zo het onderwerp dat we al de hele tijd volgen.

Ah, wat handig, de deur gaat automatisch voor mij open! Eindelijk krijg ik eens het respect dat ik verdien.

Oeh, een eigen klimpost, helemaal voor mij alleen. Dat hadden jullie nou niet moeten doen…
*ziet klimpost verplaatst worden*
Nee, ik maakte maar een grapje! Terug met MIJN klimpost!
*ziet klimpost terug op zijn plek gezet worden*
Braaf. (heheh, stomme honden)
Nu ik het rijk voor mezelf heb, kan ik eindelijk doen wat ik altijd al wilde doen…

Spidercat, Spidercat
Does whatever a spidercat does.
Look out, he’s a spidercat.

Hey, wat is dit nou dat mij in mijn spidercat moment stoort?

Oeh, een camera. Hallo mensen, ik ben Twix, de kat van Dieter. Ik ben altijd al een geboren tv ster geweest. Ik zal jullie eens wat laten zie…
*ondertussen*
Pinguïn: “Ik zal het zelf wel doen. Pff, sims, als je wilt dat iets goed gebeurd dan moet je het zelf doen. Ah, daar zit het probleem!”

Pinguïn: “Ja, goed beeld! Eindelijk!”
Twix: Neeeeeeeee, mijn faam ;____;

“Uhuh, uhuh, go pinguïn, go pinguïn.
Ow, de camera staat nog aan. Nou beste kijkers, we gaan nu echt met de show beginnen. Trakteer uzelf maar op een extra visje en ga er maar weer lekker voor zitten!

Nefje: “Was dat niet net Twix die daar naar binnen liep? Wat doe ik hier eigenlijk? Ow, god, ik ben weer…”
Nefje, Dieter, Mogway, Rosana en Suzanne tegelijk: “een Sim!”
Dieter: “Jullie ook al hier? En ja, die kat leek verdraaid veel op Twix; altijd veel aandacht voor zijn lieve baasje.”
Nefje: “Ik heb anders wel álle aandacht voor je.”
Rosana: “Euhm jongens, leuk dat hier een kat rondloopt, maar zullen we eens stoppen met naar de wolken kijken voordat er een satelliet op ons valt?”

Suzanne: “Ok, we staan nu zodat er niet langer meer een dreiging is van neerstortende satellieten. Wat nu?”
Rosana: “Waarom moet ik nou weer een sim worden. Het is zo oneerlijk.”
Nefje: “Bekijk het positief, er zijn ook goede kanten aan.”
Rosana: “Zoals?”

Nefje: “Zoals dat Dieter en ik niet meer 4 uur van elkaar verwijderd zijn!”
*knuffelt*

1 uur later…
Mogway: “Ok, genoeg jullie twee!”
Nefje: “Wat nou, mag ik niet gewoon blij zijn om Dieter weer eens te zien?”
Dieter: “Ja, we knuffelden elkaar gewoon gedag. (a) ”
Mogway: “Ja, maar dan hoeven jullie elkaar nog niet uren te knuffelen. Get a room!”
Nefje: “Je baalt er gewoon van dat jouw dekbed er niet is…”
Marika: “Dek.. bed?”
Suzanne: “Ja, DeKDeS, de vriend van Mog. Ken je hem niet eens? Je moet wel nieuw zijn…”
Rosana: “Ja, dat klopt. Marika is een nieuw lid bij ons op het forum.”
Mogway: “Dit is zeker ook je eerste keer in De Sims 2?”
Marika: “Dit is inderdaad de eerste keer voor mij dat ik in De Sims 2 zit. Zitten jullie dan wel vaker in games?”
Mogway: “Lol, ja, ik ben bijna vaker in de Sims dan dat ik in de echte wereld zit!”

Nefje: “Er zijn echter wel een paar dingen die je moet weten als je voor het eerst een Sim bent.
Les 1: Koken
Zorg altijd dat je zelf redelijk kan koken en nog belangrijker: weet altijd wie er in de keuken is.”
Marika: “Helpt dat weten wie er in de keuken is dan voor de kwaliteit van het eten?”

Nefje: “Nee, maar als er weer eens brand uitbreekt, dan weten we tenminste wie we de schuld moeten geven.”
Mogway: “Ja, de vorige keer brak er brand uit en iedereen dacht dat ik het gedaan was, omdat ik het eerste in de keuken was!”
Dieter: “Volgens mij was het Odie!”
Nefje: “Wie was er hier aan het uitleggen? Juist ja, niet jullie. Ok, ik ga verder…”

Nefje: “Voor de rest moet je er eigenlijk alleen maar op letten dat je eten niet bedorven of door Odie gemaakt is. Ik heb nog steeds maagklachten van de vorige keer.”

Nefje: “Les 2: de badkamer. Zorg dat je voor 6 uur gaat douchen, want even later is er een stormloop op de badkamer. Verover ook je eigen badeendje op tijd, anders moet je het zonder stellen.”

Dieter: “Les 3: Geef Twix te eten, anders eet hij jou…”

“of je eten.”
Nefje: “Goede aanvulling Dieter! Ok, nu weet je de zo’n beetje de belangrijkste dingen.”

Vervolgens gingen we maar naar binnen, aangezien iedereen het wel zo’n beetje zat was om buiten te staan. Veel tijd om even te wennen aan het idee dat we (weer) Sims waren, kregen we echter niet door plotseling bezoek. De beveiliging ook van simshuizen… iedereen kan zomaar in en uit lopen…

“Hey, ik ben Sarah en jullie raden nooit wie me gestuurd heeft! Ik geef jullie een hint…”
Nefje: “Pinguïn!”
Sarah: “Maar ik had nog niet eens gezegd dat mijn kleding de hint was. Hoe wist je dat?”
Nefje: “Ow, ik wist dat niet hoor. Ik zeg gewoon om de drie seconden pinguïn.”

Sarah: “Ow… oke. Ik zal het jullie maar eens verder uitleggen. Pinguïn heeft me gestuurd om jullie in groepen te verdelen voor jullie eerste opdracht. Als jullie deze opdrachten goed voltooien, verdienen jullie pinguïntastische prijzen die jullie ook mee terug kunnen nemen naar jullie eigen wereld. De eerste opdracht is om een townie een make-over te geven, aangezien ze er allemaal zo extreem lelijk uitzien. Ik bedoel maar; dat haar en die make-up kunnen écht niet. Ow, sorry, ik dwaal af. De eerste opdracht spelen in teams: blond tegen bruin haar.”

Suzanne: “Ja hoor maar. Ik wil niets meer van je dwaze plannen horen. Stuur ons maar weer terug naar de echte wereld!”

Rosana: “Ik sta er ook niet om te springen om weer tijden een Sim te blijven, maar we kunnen er toch over na denken. De prijzen kunnen we zelfs weer mee terug nemen zei ze. Waarom blijven we niet even, winnen wat prijzen en gaan dan weer terug? Wat vinden jullie ervan?”
Nefje: “Ik was al om bij het pinguïntastische.”
Mogway: “Tsja, wat extra geld of spullen is natuurlijk nooit weg.”
Marika: “Mij lijkt zo’n wedstrijd best wel spannend!”
Dieter: “Ik vind alles best, zolang ik maar bij Nefje kan zijn.”
Suzanne: “Aww.. Oke, jullie hebben me overtuigd: we doen mee!”
Nefje: “Alleen één dingetje: ik zou graag bij bruin willen in plaats van blond.”
Mogway: “Blond moet trouwens wel met een t.”
Dieter: “Dat hoor je toch niet? Maar ik wil trouwens liever bij blond.”
Nefje: “Het moet natuurlijk met dt. Ben je blond of zo?”

Sarah: “Oke, dan zijn de teams als volgt en ze worden niet meer gewijzigd! Jullie moeten trouwens zelf de townie uitzoeken die jullie een make-over willen geven en de wedstrijd start morgen. En nu ga ik weg aangezien nog wat vis moet halen op de markt. Tot later!”
Nefje: “Maar.. maar, ik wilde bij Dieter.”
Dieter: “En ik bij Nef…”
Aangezien de teams toch niet meer veranderd zouden worden, legden Nefje en Dieter zich erbij neer en gingen ze met de rest inkopen doen voor de make-over.

Nefje: “Kom team, verzamelen. We gaan brui.. eh.. blond inmaken!”
Mogway: “Ik haat shoppen, moet dit echt?”
Marika: “Ik kies dan wel wat uit. Mannen hebben toch geen verstand van shoppen.”
Dieter: “Heyla! Ahja, kiezen jullie dan maar wat uit. Ik ga wel wat anders doen.”
Mogway: “Zoals staren naar Nefje?”
Dieter: (a)

Suzanne: “Kies jij maar wat uit Nefje, dan bespioneer ik ondertussen wel het andere team!”
Rosana: “En ik zal wel staren naar de muur!”

Suzanne: “Zo, ze hadden hélemaal niets door joh. Van wat ik heb gezien, gaan we ze inmaken.”
Nefje: “Wat denk jij Rosana?”
Rosana: “Wat, de muur? Ja, die is prima hoor. Misschien iets te bruin, maar voor de rest wel aardig.”
Nefje: “Nee, ik bedoel welke outfit we zullen nemen. Jij bent immers kledingontwerpster voor Sims.”
*na wat overleg hebben ze eindelijk wat mooie kleding gevonden voor de make-over*

“Pff… alsof mannen geen verstand hebben van kleding. Dan koop ik wel wat sieraden. Dat zien vrouwen altijd graag als cadeau, dus dat moeten we wel goed doen. Hoop ik.”

“Hey, ze hebben speciaal voor onpartijdige, roodharige kassameisjes gekozen! Zie je, ons mannen vallen sommige dingen wél op. Zo hopeloos zijn we dan ook weer niet. Ik snap ook niet wat al die vrouwen steeds zeuren. We zijn altijd zeer oplettend.”

Hmm, apart kostuum voor Halloween. Die jeugd van tegenwoordig…
*Aangezien het al laat werd en beide groepen gekocht hadden wat ze nodig hadden, gingen ze weer richting huis. Had Mogway alleen wel gelijk; was het gewoon maar een kostuum van een kind?*

Thuis aangekomen werden de kamers verdeeld. Mogway, Rosana en Suzanne zouden de komende tijd samen in deze kamer slapen.

Marika heeft haar eigen kamertje.

Net zoals Nefje, die de kamer meteen vol zette met, hoe kan het ook anders, pinguïns.

Dieter kreeg ook een eigen kamer waar hij gelijk zijn nieuwe gitaar ging testen.

Nefje werd nieuwsgierig door de mooie klanken en besloot op onderzoek uit te gaan.
“Deze kast komt me bekend voor van het simsen. Hoe ging dat ook alweer? Een boek pakken en…”

“Yes, hij gaat open. En nog beter: de kast leidt naar Dieter!”

Nefje: “Hey, ik stoor toch niet?”
Dieter: “Ow, nee hoor, zeker niet. Damn, wat zou ik graag thuis ook zo’n boekenkast willen hebben…”
Nefje: “Je weet dat ik ook niets liever wil, maar het is nu eenmaal niet anders. Waarom stopte je eigenlijk met gitaar spelen? Het klonk erg mooi”
Dieter: “Dankje. Het leek me niet zo sociaal om nog zo laat gitaar te spelen.”

Nefje: “Dat is waar. Ik mis trouwens best wel het online schietgames spelen.”

Dieter: “Ja, ik ook wel. Zullen we dat dan morgen eens doen?”
Nefje: “Goed idee! Maar ik ga nu weer terug naar mijn kamer. Ik ben doodop.”
Dieter: “Oke, lekker slapen en tot morgen.”
Nefje: “Trusten en tot morgen!”

Marika was middenin de nacht wakker geworden omdat ze naar de wc moest.
“Wat zei Nefje ook weer over de badkamer? Owja, laat ik maar gelijk even een badeend reserveren nu ik hier toch ben.”
Marika zocht de mooiste badeend uit en maakte daarna aanstalten om weer terug naar haar bed te gaan.

“Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Een monster!”

Een seconde later bleek echter de gedaante achter het raam weg te zijn.
“Ik zal het mij vast verbeeld hebben. Het is ook al zo laat. Gauw maar slapen.”

“Tsja, was het Marika’s verbeelding of toch niet? Daar komt u binnenkort achter.
Beste kijkers, we zijn alweer bij het einde van de eerste aflevering beland. Ik hoop dat u heeft genoten.”

“Volgende aflevering zal een special gast onze deelnemers gaan verrassen. Denkt u te weten wie deze special gast zal zijn, sms dan uw antwoord door naar Pinguïn-5858!”

“U maakt dan kans op een van deze pinguïntastische pinguïn shirts! Wie wilt er nou niet zo’n shirt? Deze exclusieve pinguïnshirts zijn niet te koop in de winkel en zijn alleen te winnen bij de pinguïn show, de beste sims reality-show die er is! Vergeet niet te stemmen!”

“Nou kijkers, tot de volge… Hey, vis!”
*rent naar de vis*