Hier kun je de laatste nieuwe mededelingen over de site en het forum vinden.
Aan het einde van vorig jaar hadden meerdere mensen problemen met het plaatsen van berichten op het forum. We dachten dat de problemen inmiddels opgelost waren, maar als je nog steeds (soms) problemen hebt dan kan je in dit topic of bij dat nieuwsbericht reageren.

We zouden graag willen weten hoe vaak je problemen hebt (eenmalig of vaker) en of je een foutmelding krijgt als je een bericht probeert te plaatsen. Als je daarnaast denkt dat iets misschien relevant is voor dit probleem, schroom dan niet om dat ook te posten.
Jana schreef:Ik denk dat ik weet wrm ik een tijdje geleden geen berichten kon sturen ik gebruikte smileys die niet hierin konden, mss is het toeval maar het komt zo overeen dat als ik een smiley stuur die niet hierop past ik niets kan versturen
Mocht iemand een bericht niet kunnen plaatsen omdat er een smiley in staat, dan zouden we graag willen weten welke smiley je probeert te plaatsen.

Advertentie

Ik heb enkele testjes gedaan en deze werken alvast niet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Er kunnen er nog zijn (maar ik heb nu eventjes geen tijd) voor de duidelijkheid dit zijn smileys van de app 'emoji' mss heeft dat er mee te maken...
Bedankt voor je bericht. :) Ik vroeg mij al af wat ik mij moest voorstellen bij die smileys of beter gezegd emojis (ik dacht eerst dat men gewoon de forumsmileys bedoelde). Maar het probleem ontstaat dus inderdaad als men via hun tablet of gsm een emoji probeert te posten. Emojis horen bij de functionaliteit van de tablet of gsm, dus het is ergens ook wel logisch dat dat niet overal wordt ondersteund. Helaas is het een bekend probleem met onze forumsoftware dat het een MySQL foutmelding geeft als je toch een emoji probeert te posten. Het zou natuurlijk beter zijn als ze worden omgezet of verwijderd.

Het probleem kan dus simpel worden opgelost door geen emojis meer te plaatsen. Forumsmileys kan je uiteraard wel posten. We zullen nog kijken of dit is op te lossen en anders moeten we eens kijken naar een duidelijke algemene mededeling zodat men op de hoogte is dat ze geen emojis kunnen posten.
Geen idee of ik dit in het goede topic plaats maar het lijkt erop dat de tijdsaanduiding wanneer een bericht wordt gepost ongeveer 1 uur verschilt met de huidige (winter)tijd. Zie screenshot systeemtijd en tijd van plaatsing bericht, net of het forum de zomertijd gebruikt.
Afbeelding
Wintertijd/zomertijd wordt wel geregeld op het forum, alleen is hier ook een functie voor in je eigen profiel (gebruikerspaneel -> foruminstellingen -> zomertijd). Deze overschrijft de standaardwaarde van het forum. Ik heb nog geen optie gevonden om ervoor te zorgen dat de forumwaarde altijd wordt gebruikt, maar als het je stoort dan kun je dit dus in je eigen profiel aanpassen.