Hier kan je praten over alles wat niet direct met Sims te maken heeft
Mag ik powerposten? Er zijn nog niet zoveel leden en aangezien alleen jij, ik en Dieter in dit topic berichten hebben geplaatst duurt het me te lang voordat ik weer mag reageren.

Die 'breadcrumb' lijkt me heel handig. Al vind ik op Weebly wel weer een voordeel dat je makkelijk pagina's kan verplaatsen zonder dat meteen het adres verandert maar soms mis ik ook wel die breadcrumb. Ik krijg het nu een beetje door dus dat verwerk ik in de titel: bijv. CAW Backup of De Sims 3 Backup. Zodat daaraan goed te zien is waar de pagina overgaat. Alleen meestal doe ik dat niet bij pagina's die zichtbaar zijn in het menu want dan worden die namen zolang en hebben ze twee regels nodig in het blokje (vind ik niet zo mooi). Maar voor verborgen pagina's meestal wel. Ik heb bijv. een hoofdpagina Verzamelen en de verborgen subpagina's heten dan o.m. Verzamelen-kleine-dieren of Verzamelen-insecten, etc. om een beetje het effect van zo'n breadcrumb te realiseren.

Dat klinkt goed je plannen. Wat heb je het druk zeg: je school, de site, Dieter wil ook nog wel eens wat aandacht, en je hebt vast nog meer te doen dan deze genoemde activiteiten.

Ik weet zeker dat meer simmers met mij dit heel erg waarderen. Vooral de mogelijkheid om handmatig updaten vind ik erg prettig. En inmiddels ben ik op de helft van het sparen voor mijn vette gaming computer dus dan ga ik me eens even goed inlezen bij Systeem. Misschien stel ik zelf dan wel wat samen, is waarschijnlijk goedkoper ook en weet ik precies wat mijn pc to be in huis heeft.

Hoewel technisch gezien kan ik al een pc kopen maar de helft van mijn spaarcentjes is voor Sammy, als ze iets nodig heeft. Dus ik spaar nog even door zodat er genoeg overblijft en bovendien krijg ik de smaak te pakken van het sparen. Dat ontging me toch als tiener, maar als dertiger krijg ik het door. Eindelijk!

Advertentie

Op het moment hebben we eigenlijk geen regel over powerposten. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat men het forum gaat gebruiken als chatbox, maar dan zijn de berichten eerder ongewenst doordat ze onzinnig zijn dan dat er een harde regel is 'er moeten x aantal berichten staan tussen je laatste en nieuwe bericht'. Waar de grens ligt verschilt van geval tot geval.
In dit geval is het dus zeker niet erg dat je een nieuw bericht hebt geplaatst, dit komt juist eerder de leesbaarheid van het forum ten goede.

Een zelf gehost CMS is wel totaal anders dan weebly. Onze breadcrumb wordt in ieder geval automatisch geplaatst en zodra we de url willen veranderen, dan verandert de breadcrumb op de betreffende pagina automatisch mee. Ook de nieuwsberichten kunnen breadcrumbs hebben als ze ingedeeld zijn op een bepaald onderwerp (bijv. sitenieuws, nieuws over showtime of diesel accessoires etc.). Als je normaal iets zoekt is het menu in de regel toereikend en handiger, maar ik vind het altijd fijn om te weten als ik op een nieuwe site surf waar ik precies ben beland zonder dat ik eerst het hele menu door hoef te spitten.

Ik heb het nu inderdaad best druk. Vandaar dat ook nog lang niet alles klaar is. Dieter springt hier en daar wat bij, maar het is gewoon erg veel. De basis is er nu in ieder geval en vanuit hier kunnen we nog altijd uitbreiden in de toekomst.
Qua studie zijn het overigens nu nog de laatste loodjes. Als ik geen herkansing hoef te doen, dan hoef ik enkel nog mijn scriptie af te maken. Dat moet deze maand gebeuren, maar voor de rest heb ik gelukkig geen deadlines meer. :)
Nefje schreef:Op het moment hebben we eigenlijk geen regel over powerposten. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat men het forum gaat gebruiken als chatbox, maar dan zijn de berichten eerder ongewenst doordat ze onzinnig zijn dan dat er een harde regel is 'er moeten x aantal berichten staan tussen je laatste en nieuwe bericht'. Waar de grens ligt verschilt van geval tot geval.In dit geval is het dus zeker niet erg dat je een nieuw bericht hebt geplaatst, dit komt juist eerder de leesbaarheid van het forum ten goede.
Bedankt voor de opheldering. Het is altijd even aftasten hoe dit op andere forums werkt. Bij mijn forum werkt dit vergelijkbaar. Als er nog niet zoveel leden zijn wordt het al snel een dubbelpost of powerpost. En als je dan moet gaan wachten tot er een X aantal berichten tussen staan, dat stagneert zo'n forum meteen.

Ik heb je site bekeken. Ook meteen verwerkt op mijn site. Ziet er goed uit. Ik zag dat je uitgebreider bent met de minimale systeemeisen. Eerst had je van de meeste EP's/AP's dit wel opgenomen maar als ik me goed herinner, niet alle EP/AP's. Nu staan ze allemaal in het overzicht.

Ik "miste" alleen een patch informatie pagina waarin je het oude systeem beschrijft. Klopt dit of heb ik niet goed gekeken.

Ook cool dat je nu zo'n klein url logo heb: PT. Staat ook mooier in mijn bladwijzers ;)

Het is echt een verbetering. Je site is letterlijk veel lichter, het kleurengebruik sluit beter aan bij mij. Ook handig dat als je op een hoofdpagina klikt je meteen zo'n uitklapvel te zien krijgt met wat je er kan vinden. Ik heb nog niet alles bekeken maar goed genoeg om te weten waar ik de info kan vinden als ik het nodig heb of ernaar wil linken op het De Sims 3 forum. En die breadcrumb is natuurlijk geweldig. Het is echt heel mooi je nieuwe site, of beter gezegd je oude site is een nieuwe jas.

Succes met je scriptie.
Bedankt voor je feedback.
De uitleg van de patches van het oude systeem staan er nog wel, maar wat meer 'verstopt'. Het is te vinden onder "Welke patches heb ik nodig?" en dan "Het oude systeem (voor 2012)", aangezien het voor verreweg de meeste mensen niet interessant is en ik ook merk dat de oudere patches amper meer gedownload worden. Maar het is er nog wel voor de mensen die het willen gebruiken. Heb er dus expres voor gekozen om het zo te doen, mede gezien ik soms op andere sites (die voor mij nieuwe info hebben) eerst terecht ben gekomen op pagina's met oude informatie die niet meer relevant zijn en ik me daarna met meerdere klikken door hun doolhof een weg moet zoeken naar de info die wél actueel is. Niets is zo irritant als dat je eerst een halve pagina aan het lezen bent om er vervolgens achter te komen dat je niets aan die informatie hebt.

En de kleine url logo wordt overigens een favicon genoemd. Onze is wellicht niet de mooiste, maar bezoekers met meerdere tabbladen kunnen Pinguïntech nu wel meteen onderscheiden van de rest. :mrgreen:
Hoi allemaal. Ik ben Frozenland, (frozenland is een verbastering van friesland, daar woon ik namelijk) ik heb deze site ontdekt via simsnieuws. En ben benieuwd wat ik kan bijdragen aan deze site. De site ziet er in ieder geval uitnodigend uit! Groetjes Frozenland
Hey Frozenland, welkom op dit forum! :D
Fryslân :mrgreen: Leuke naam. Eerlijk gezegd was de verwijzing mij nog niet eerder opgevallen, haha. Ik ben overigens zelf niet Fries, maar heb wel familie uit Friesland en Groningen.
Veel plezier op het forum. Ik hoop dat er binnenkort wat meer leden komen zodat het wat gezelliger wordt. Met je mooie onderschrift vrolijk je in ieder geval het forum al op. :D
Hoi Frozenland. Gezellig dat je er ook bent!
Nefje schreef:Het is te vinden onder "Welke patches heb ik nodig?" en dan "Het oude systeem (voor 2012)".

En de kleine url logo wordt overigens een favicon genoemd. Onze is wellicht niet de mooiste, maar bezoekers met meerdere tabbladen kunnen Pinguïntech nu wel meteen onderscheiden van de rest.
Haha, wat suf: ik heb die kopjes toch allemaal gelezen en hier heb ik toch mooi over heen gekeken.

Ik vind die favicon trouwens wel mooi. Het dekt de lading, het is passend en de kleuren vind ik mooi. Maar jij wil natuurlijk een pinguïn ;)
Hoi Frozenland. Welkom op het forum. ^^ Hopelijk mogen we je hier nog veel terug zien. :)

@Libby: Wie wil er nu geen pinguïn? :mrgreen:
Ik probeerde inderdaad eerst om een pinguïn favicon te maken, maar dat werd al snel te onduidelijk. De huidige is dan ook prima: helder en ook weer niet te druk. Alleen had ik 'm liever met transparante achtergrond gehad, maar als ik 'm opsla als ico dan wordt de achtergrond automatisch wit of zwart. Is vast nog wel een oplossing voor, maar ik vind 'm wel best zo voorlopig.
Goedemiddag,

ik snuffel hier dagelijks even maar vandaag besloten om me ook op het forum aan te melden!

Duss ik kom ff hoooi, zeggen :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 26