Hier kan je praten over alles wat niet direct met Sims te maken heeft
Zoals ik in een eerdere post zei, kom ik niet zo vaak meer op dit forum. Dit betekent echter niet dat ik geen interesse meer heb ik de community. Vandaar mijn vraag:
Hoe gaat het eigenlijk met de community? Dan bedoel ik zowel Pinguintech als De Sims in zijn algemeen. Naar mijn idee is het allemaal een beetje afgestorven na de release van De Sims 4, maar hey, ik kan het fout hebben ;)

Advertentie

Leuk dat je weer eens langskomt! :)

Ik heb hetzelfde idee dat de community een stuk minder is geworden. Je ziet veel meer reacties op nieuwsberichten (niet per se op Nederlandse fansites, maar internationaal gezien) en forums worden steeds minder actief bezocht. Veel activiteit is verschoven naar social media. Je ziet ook dat veel forums zijn opgeheven vanwege de beperkte interesse. En dat laatste geldt eigenlijk breder dan simsforums. Dit heeft denk ik ook met het feit te maken dat de generatie die vroeger veel actief was op fora inmiddels oud genoeg is om een huisje, boompje en beestje te starten of dat al enige tijd heeft. Los daarvan heb ik inderdaad ook het idee dat De Sims 4 minder populair is dan voorgaande delen.

Hetzelfde geldt ook wat voor mijzelf. Enerzijds heeft De Sims 4 minder mijn interesse gehad dan de eerste drie delen. Anderzijds werk ik inmiddels enige tijd fulltime met de nodige overuren en andere activiteiten. Dan zijn vaak dingen als Sims en fora die het eerste afvallen. Maar soms mis ik nog wel de oude tijd dat ik thuis kwam van school en daarna met andere simsfans verhalen en de laatste nieuwtjes ging delen.
Goed om weer iets van je te lezen @Nefje Ik had al zo'n idee dat werk in de weg zat. Het moet gebeuren maar werk slokt wel veel vrije tijd op :D

Met Origin en de daarbij horende fora en dan de Facebook groepen waar de response soms sneller is merk ik dat dit soort fanfora meer als naslag wordt gebruikt.