Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Mijn spel crashed af en toe en ik gebruik nu de crash log analizer om te zien waar het vandaan komt. Nu geeft hij recentelijk aan dat er een nieuwe update is namelijk van 4.0.87.006001 naar 4.10.1.011031.

Mijn spel heeft momenteel versie 10.0.96.013001. Moet ik hier dan een patch voor downloaden oid of is dit gewoon de goede versie?

Ik heb momenteel de spellen Sims, Ambities, Levensweg en Beestenboel erop staan.

Alvast bedankt.

Advertentie

Sinds patch 1.22 is er een nieuw systeem voor het patchen: de patches voor álle spellen (basisspel, uitbreidingen en accessoires) zitten daarbij in één patch. De recentste op dit moment is patch 1.26. Deze wordt automatisch geïnstalleerd bij de installatie van Beestenbende als je die patch nog niet had. Je hebt dus in principe alle updates die er zijn.

Voor patch 1.22 was het systeem echter anders: elk spel had zijn eigen gameversie.
Zo begint bijvoorbeeld de gameversie van De Sims 3 met een 1.
De gameversie van De Sims 3 Wereldavonturen begint met een 2.
De gameversie van De Sims 3 Luxe accessoires begint met een 3.
etc.

Voor meer informatie over deze twee systemen kan je overigens hier terecht. Het lijkt op het eerste gezicht wellicht verwarrend, maar dat valt achteraf gezien wel mee.

De crash log analyzer geeft dus aan dat Ambities niet is bijgewerkt. Blijkbaar is dit programma nog niet geheel afgestemd op het nieuwe systeem. Als je patch 1.26 hebt, heb je immers alle patches ook al is het cijfer van de uitbreidingen niet het hoogste cijfer dat beschikbaar is. Sinds het nieuwe patchsysteem veranderingen namelijk de cijfers van de uitbreidingen niet meer (altijd) mee. Het is dus mogelijk om versie 4.0 te zien, maar wel update 4.10 te hebben.

Het kan echter geen kwaad om te zorgen dat de gameversies het meest recente nummer hebben. Dit is echter niet noodzakelijk, maar wel aan te raden als je bijvoorbeeld eerst bent gaan patchen en daarna pas Ambities hebt geïnstalleerd. In het laatste geval is de kans namelijk groot dat je de update toch niet hebt.


Om een lang verhaal kort te maken: probeer het gewoon. Als het helpt, dan is het mooi meegenomen. En anders is het gewoon jammer. Hier kan je de patch downloaden: http://akamai.cdn.ea.com/eadownloads/u/ ... Update.exe

Verder zou ik je aan willen raden om af en toe de cachebestanden + Version.tag te verwijderen:
CASPartCache.package
CompositorCache.package
ScriptCache.package
SimCompositorCache.package
Version.tag

De bestanden vind je bij standaardinstallatie hier: C:\(Mijn) Documenten\Electronic Arts\De Sims3
Het verwijderen van deze bestanden is volkomen veilig en wordt ook aangeraden door moderators van EA Games, zoals Nichaedemus. Deze bestanden worden vervolgens automatisch opnieuw aangemaakt als je het spel weer start. Zo voorkom je dat deze bestanden te groot of corrupt worden waardoor problemen kunnen ontstaan.


Daarnaast kan het helpen om het bestand waarmee je opstart (bijvoorbeeld TS3EP05.exe voor Beestenbende) toe te voegen aan DEP (indien je met Windows werkt). Meer informatie hierover kan je hier vinden onder tip 4.

Deze twee tips (cachebestanden af en toe opnieuw aan laten maken en .exe aan DEP toevoegen) lossen over het algemeen de meeste instabiliteitsproblemen op die leiden tot speluitval.

Succes! :)