Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Steeds meer mensen zijn op zoek naar een laptop die De Sims 3 en uitbreidingen kan draaien. Het leek ons daarom handig om de ervaringen van verschillende Sims spelers in één topic te zetten, zodat mensen die op zoek zijn naar een nieuwe laptop een globaal idee kunnen krijgen welke prestaties ze kunnen verwachten met bepaalde specificaties.

Dus mocht jij een laptop hebben waar je De Sims 3 op speelt, deel dan in dit topic je ervaringen. :)
Het is handig als je in je bericht naast de spelervaring (beschrijving van hoe het spel draait en op welke instellingen) in ieder geval het volgende zet:
- Geïnstalleerde uitbreidingen:
- Processor:
- RAM:
- Videokaart:

En eventueel:
- Merk (en model) van de laptop:
- Beeldschermresolutie waarmee je De Sims 3 speelt:
- printscreen van de instellingen waarop je De Sims 3 speelt

Advertentie

Asus K73SV-TY037V
Processor: Intel I-7 2630QM
Geheugen: 16 GB
Grafische kaart Nvidia Geforce GT540M (switchable graphics).
Resolutie 1600x900
Sims3 met alle uitbreidingen en accessoires
Instellingen in het spel: zo hoog mogelijk


Ondanks deze uitstekende specificaties wil het spel af en toe toch nog "bevriezen"
Muziek speelt door, vissen dartelen in het water, elfenvleugels wapperen, maar Sim poppetje staat vast.
Heb geen downloads in het spel.
Gemiddelde fps: rond de 60 (varierend van 30 tot 100)

Deze fouten MOETEN door het spel veroorzaakt zijn en kunnen niet aan een "inferieure" computer worden geweten.
Alle drivers, directX e.d. zijn van de meest recente versies.
Bedankt voor het delen van je ervaring tarac. :)
En inderdaad liggen de dingen die jij beschrijft niet aan de specificaties van de laptop, dus het is wel handig dat je dat erbij hebt gezet zodat mensen geen verkeerd beeld krijgen.
Heb sinds Januari een nieuwe laptop dus bij deze mijn ervaringen:

BTO X-Book 15M49 (Moederbord & behuizing MSI GT60)
Processor: Intel I-7 3630QM
Videokaart: Nvidia GTX 675m (switchable graphics)
RAM Geheugen: 8 GB
Resolutie: 1600x900 (speel soms op 1920x1080)
Instellingen staan ook zo hoog mogelijk

Heb alle uitbreidingen behalve Bovennatuurlijk en bijna 3 GB aan downloads
Draait snel en soepel met beide resoluties, (nog) niet vastgelopen. Ook erg mooi grafisch beeld.
Varieert tussen de 120 - 140 fps
Ik denk ook dat veel problemen bij Laptops veroorzaakt worden door die moderne "switchable graphics"
Als basis wordt meestal een Intel HD graphics gebruikt in de vorm van 1 core van de Intel processor.
Vaak heeft die geen of slechts 64MB eigen geheugen en is niet geschikt voor het spelen van de Sims 3.
Bij de wat betere laptops is er dan een extra grafische kaart van Nvidia of Ati/Amd ingebouwd, maar er wordt niet naar deze krachtiger GPU overgeschakeld en al zeer zeker niet bij het spelen op accu.

Wanneer je met rechts op een open plek op je bureaublad klikt, kom je - als er een Nvidia GPU extra in je laptop zit - bij het Nvidia Configuratiescherm. Kies je daar voor de 3D instellingen beheren en dan tabblad Programma instellingen, dan kun je daar ingeven voor welke programma's je ALTIJD de zwaardere grafische kaart wilt gebruiken.
Kies daar voor Sims3 (Launcher) en zoek ook nog even verder op je computer Program Files(x86) - Electronic Arts - de Sims 3 - Game - Bin naar het bestand TS3W en schakel dat ook in voor deze zwaardere kaart.

Verder had - en ik vermoed dat het nog steeds zo is bij Sims 3 - de Sims 2 problemen met verticale synchronisatie ivm OpenGL. Zet in het venstertje de verticale synchronisatie op Uit, klik op Toepassen en OK.

Verwijder daarna het bestand Mijn Documenten - Electronic Arts - de Sims 3 - DeviceConfig.
Start je spel opnieuw op. De Sims 3 wordt dan gedwongen opnieuw naar je systeem te "kijken" en de nieuwe aanpassingen in een nieuw gemaakt bestand DeviceConfig op te slaan.

Na bovenstaande op de laptop te hebben uitgevoerd is deze, zelfs na dagen met 8 uur achtereen spelen, niet meer vastgelopen.
Lenovo Y500 Ideapad
Videokaart: NVIDIA® GeForce GT650M met 2 GB GDDR5 videogeheugen
Processor: Intel® Core™ i5-3210M processor
Geheugen: 8GB RAM geheugen
Opslagcapaciteit: 500GB (als ik kijk bij mijn vrije GB staat er 418, maar dat maakt weinig uit. :mrgreen: )
Resolutie: 1920x1080 pixels
Besturingssysteem: Windows 8

Deze laptop heb ik, dankzij Nefje zijn hulp bij het kiezen, Vrijdag in huis gekregen en ik ben er heel tevreden mee. Ik heb de basisgame, Beestenbende, Showtime, Bovennatuurlijk, Jaargetijden en Studententijd zonder enige problemen kunnen installeren op Windows 8. Ik gebruik ook verschillende downloads en 2 Mods. Mijn game resolutie staat op 1920x1080 (16:9) en bijna alle instellingen, behalve gedetailleerde kavels, staat op het hoogste. Ik kan de game prima spelen zonder dat het vastloopt of bevriest, op een enkele keer bevriezen en na een tijdje weer gewoon doorgaan tijdens het opstarten na maar ik denk dat dat eerder komt door de Mods die ik gebruik dan door de laptop/game zelf, en ik heb daarnet zeker een uur en een half doorgebracht in CAS om een familie te maken en dat is perfect gelukt: niets is vastgelopen. De laadtijden duren een beetje langer dan ik gewend ben maar dat maakt niet veel uit want de game gaat verder echt heel snel en het beeldscherm is ook geweldig mooi. Ik heb er nog niet lang op gespeeld want ik heb hem pas sinds vrijdag, maar toch vind ik het tot nu toe een heel goede laptop. Als ik meer dan een uur zonder problemen in CAS kan werken betekend dat voor mij toch wel dat het een goede laptop is, maar dat kan ook komen omdat op mijn oude iMac CAS normaal gezien vastliep na een kwartiertje en ik nooit echt grote families durfde te maken daardoor.

De enige minpunten aan deze laptop is het glanzende beeldscherm. Dingen zoals kleding of meubels die normaal gesproken gewoon wit moeten zijn, zien er een beetje lichtblauw uit in plaats van wit en zo zien veel meer dingen er veel lichter uit dan het in werkelijkheid is. De accu gaat heel erg snel leeg, na een uurtje sims spelen is er zeker al 50% van de batterij ontladen en voor mij gaat dat behoorlijk snel, dus zit ik als ik speel de hele tijd met mijn accu in de oplader alleen zijn er misschien mensen die dat niet altijd kunnen dus dit vind ik erg jammer. Als laatste vind ik dat het geluid heel erg hol klinkt en dat maakt het minder leuk om naar muziek te kunnen luisteren, maar alsnog is het prachtig geluid dus dat moet niemand weerhouden om de laptop te kopen. :mrgreen: Ik raad deze laptop dus zeer zeker aan als je nog een goede laptop zoekt voor alleen de Sims. Ik kan niet beloven dat de game even goed werkt zoals ik beschrijf als je er nog andere programma's opzet, maar toch raad ik hem zeker aan en bedankt ik nogmaals Nefje voor de goede hulp. :lol:
Bedankt voor je uitgebreide review Lola. Fijn dat De Sims 3 en uitbreidingen goed draaien op je nieuwe laptop en je tevreden bent over de prestaties. Ik hoop dat je er nog lang veel plezier van zult hebben. :)
- Type: 255 G2 – F0Z61EA
- Merk: HP
- Geïnstalleerde uitbreidingen: Na Middernacht, Ambities, Exotisch Eiland
- Processor: Dual-Core AMD E1-2100
- RAM: 4GB
- Videokaart: ATI Radeon HD8210

Ik heb deze laptop pas en het is echt... een enorme flop.
Het scherm is best wel klein, 45 cm diagonaal.
Daardoor lijken de Sims poppetjes dik, ook al staan ze op het dunste.
Ook verloopt het spel traag.
Vooruitspoelen met de tijd gaat niet.

Ik ga hem de komende week terugsturen.
Als jullie een andere laptop kennen die...

- Snel en goed Sims 3 kan draaien
- Veel ruimte heeft voor downloads en uitbreidingen
- Goot (Normaal) beeldscherm heeft
- Niet duur

willen jullie mij dan een berichtje sturen?

Alvast bedankt !!
Ik heb een extra laptop en daar wil ik de sims 3 op. Helaas kan er geen cd in dus ik moet hem download en het ik wil er niet voorbetalen ik wil het graag via bittorent doen das zo'n programma met torrent
Weet iemand hoe dat werk? Ik heb al wel rond gekeken maar lukte niet