Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Heej,

tot nu toe heb ik enkel gespeeld met De Sims 3 op mijn pc. Nu ben ik er al uit dat deze niet voldoet voor De Sims 3 Beestenbende.

Nu vroeg ik mij af of mijn vriend zijn pc dit spel wel zal kunnen draaien?

Gegevens:

Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU M 540 @ 2.53 Ghz
Grafisch Geheugen: 1751 MB
RAM: 2,00 GB
Videokaart: NVIDIA NVS 5100 M


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Al zeker bedankt!

Groetjes

Iris

Advertentie

Dat zal geen enkel probleem opleveren. De processor is goed genoeg en er is voldoende RAM.
De videokaart voldoet technisch gezien aan alle vereisten om geen grafische problemen met Beestenbende te hebben.

De videokaart is volgende de website notebookcheck wel iets minder geschikt voor gamen:
The NVS series is optimized for business applications and stability and may therefore perform a bit worse in games due to the special drivers and BIOS optimizations.
Voor De Sims 3 zijn de resultaten echter ruim voldoende. Notebookcheck heeft een laptop met praktisch dezelfde specificaties (misschien wel dezelfde laptop?) getest en kwam tot de volgende conclusie:
Games can be run fluidly on the 8540p if the detail level is reduced. For example, the Sims 3 (21fps), and Grid (29 fps) can run surprisingly fluidly with high settings despite the nominally low frames per second.
Laptop waarmee is getest:
HP EliteBook 8540p
Intel Core i5 540M 2.5GHz
Quadro NVS 5100M (550MHz), 1024MB (790MHz) DDR3, 8.17.11.9805 - nVidia Forceware 198.05
2048MB RAM

Prestaties:
- met lage instellingen: 225 fps (beelden per seconde)
- met medium instellingen: 58 fps
- met hoge instellingen: 21 fps

Bij De Sims 3 geven al zo'n 20-25 fps een vloeiend beeld. Alleen als je gaat filmen e.d. is het soms fijn om een betere framerate te hebben. Voor gewoon spelen maakt het echter niet veel uit en anders kan je altijd de instellingen iets lager zetten op sommige punten.